کد خبر 1357061
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
رئیس‌جمهور تونس، پارلمان را منحل کرد

رئیس جمهور تونس در جمع اعضای شورای امنیت ملی این کشور از تصمیمش برای انحلال پارلمان تونس خبر داد.

به گزارش مشرق، «قیس سعید» رئیس جمهور تونس روز گذشته (چهارشنبه) طی جلسه‌ای ویدئوکنفرانسی با شورای امنیت ملی این کشور، انحلال پارلمان تونس را اعلام کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «عربی۲۱» سعید در نشست شورای امنیت ملی تونس، اعلام کرد: «انحلال پارلمان با هدف حفاظت از دولت و نهادهای آن صورت می‌گیرد و منطبق با فصل۷۲ قانون اساسی است».

وی توضیح داد: «اعضای این پارلمان دور هم گرد آمدند در حالی که هیچکس نفهمید چگونه تشکیل شد؛ زیرا یک پارلمان غیرفعال است. حالا [اعضای آن] بعد از فقر و بدبختی دادن به مردم، نهادهای دولتی را به بازی گرفته و ملت را مسخره می‌کنند».

سعید در ادامه ضمن ادعای برخوردار بودن از حمایت ملی برای این تصمیم خود، افزود: «تمام تدابیر لازم برای اجرای مسئولیت تاریخی حفاظت از کشور تونس را انجام داده و به قوانین و آزادی‌ها احترام خواهد گذاشت».

به نوشته عربی۲۱، این ادعاها در حالی از سوی رئیس‌جمهور تونس مطرح می‌شود که وی با تصمیمات یکجانبه‌ دیگری همچون انحلال شورای عالی قضایی این کشور که منجر به اعتصاب قضات شده و مورد انتقاد مردم و مخالفت احزاب سیاسی قرار گرفته است.

علی‌رغم تمام تصمیمات بحث برانگیز قیس سعید و افزایش مخالفت‌های ملی در تونس علیه او، عربستان سعودی از دولت سعید حمایت می‌کند و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی با وی روابط نزدیکی دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    0 0
    وقتی بن سلمان حمایت ازش کنه خودت برو تا ته خط .
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      0 0
      تا تو بیشتر بسوزی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس