کد خبر 1357038
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی روزمرّگی های یک محیط‌بان نوشت:

متأسفانه ٣٢ سنجاب وحشی از قاچاقچیان در  سردشت کشف و ضبط شد.

این سنجاب ها که درست در حین شیرخوارگی و با قساوت قلب کامل، از مادر جداشدند، به عنوان حیوان خانگی فروخته می شوند.

سنجاب با زیر خاک کردن بلوطهای زاگرس، بعنوان کشاورز زاگرس شناخته می شود و متاسفانه بعنوان یکی از مهمترین جانوران کشورمان، نسلش با تهدیدهای بسیار مهمی مواجه است.

گاها برای زنده گیری سنجاب ها، جنگل را به آتش می کشند.

حساب این قاچاقچیان نکبتی جداست، اما آنها که سنجاب را بعنوان حیوان خانگی خریداری می کنند، در  آتش زدن جنگل های زاگرس و شهادت برادران عزیزمان که در راه مهار این آتش سوزی ها جانشان را فدا می کنند، مستقیما نقش دارند.

دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    35 0
    چه عجب بالاخره یکی شهامت به خرج داد و بی پرده پوشی مشارکت خریدار و گناهکار بودنشان در مرگ محیط بانان را عنوان کرد! و حقیقت هم همین هست که تا خریداری نباشد کسی هم برای گرفتن این جانوران از طبیعت اقدام نمی کند. در واقع جرم خریدار بزرگتر است و اوست که مجرم اصلیست.
  • abas IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    2 0
    سلام.سری به مغازه های پرنده فروشی اصفهان خیابان عطار نیشابوری بزنید.چند روز پیش حدود 100 بچه سنجاب از اینها کوچکتر فقط در یک مغازه برای فروش گذاشته بود.
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    2 0
    سنجاب ما بهشان میگیم سمورک، هر دختر بلوط در اسلام چند تا سنجاب داره حالا حساب کنید چند میلیون درخت بلوط در استانه،ولی هیچ کس از اهالی استان هیچ‌ کاری بهشان نداره، اگر مال یه شهر دیگه باشن فورأ به عنوان حسوان خانگی میبرنشان
  • DE ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 0
    الان میدونید چقدر سنجاب چشم آبی تا حالا توسط ارتش پوتین کشته شدند کل سنجاب های جنگل های اوکراین هم در حال فرار هستن کسی نیست شیر بهشون بده .پس میلیونها سنجاب کشته و زخمی شده یمن و فلسطین و عراق و سوریه و لیبی و لبنان....فلسطین..افغانستان ...چی ..به ما ربط نداره اونها سنجاب چشم آبی نیستند.ضمنا ما هم در جنگلهای کشورهای سنجاب های چشم سیاه نه ویلا داریم نه آپارتمان نه کارخونه نه آژانس توریستی نه میلیونها دلار تو بانکهاشون....به ماچه
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    4 0
    شکارچی احمق، که به طمع کوتاه مدتی این حیوانات رو اسیر میکنند و خریدار احمق تری که نادانسته در چرخه ی نابودی طبیعت مشارکت کرده و اولی را به کارش تشویق میکند.
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    2 0
    مجلس محترم بایستی با بازنگری در قوانین و به روز کردن آنها، مجازات جایگزین محیط زیستی، اصلاح قانون به کار گیری اسلحه و حمایت از محیط بانان، تامین مالی محیط بانان و حمایت مادی و معنوی از آنها، مجازات درخور متجاوزین به طبیعت و شکارچیان، اصل ممنوعیت شکار و دولت با آگاهی بخشی مردم توسط رسانه ها و ازجمله صدا وسیما، به کارگیری مدیران با سابقه کارآمد، بستر کارآمد توسعه پایدار و مبتنی بر ارتقا محیط زیست ، اجرای پیوست زیست محیطی پروژه های صنعتی و توسعه ای و ... مردم نیز همکاری با حاکمیت و فهم اینکه محیط زیست امانتی خدادادی است که بایستی هر نسل به نسل بعدی با حفاظت کامل تحویل دهد. استفاده از تجارب کشورهای دیگری در محافظت از محیط زیست نیز بایستی ور دستور کار قرار گیرد.
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    1 0
    نمیشه این جانداران با خطر انقراض رو پلاک بندی کرد؟ یا دستکم ردیاب براشون گذاشت و یا درخت ها رو پلاک گذاری مرد و اعلام کننده حریق با ردیاب جی پی ای گذاشت. بنظرم برای دولت امکان پذیر باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس