کد خبر 1356831
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
سفر نیکزاد به سوریه/ دیدار با نخست‌وزیر و رئیس مجلس سوریه

نایب رئیس مجلس به منظور دیدار با برخی مقامات سوریه، به دمشق سفر کرده است.

به گزارش مشرق، علی نیکزاد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به منظور دیدار با برخی مقامات سوریه، به دمشق سفر کرده است.

نیکزار در همین رابطه به تسنیم گفت: غرض  از سفر به کشور سوریه، انجام چند دیدار پارلمانی با رئیس و نایب اول مجلس خلق سوریه و همچنین دیدار با نخست وزیر این کشور است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این سفر انتقال تجربیات لازم بین پارلمان‌های دو کشور نیز انجام خواهد شد تا بتوان مباحث مختلف بین پارلمانهای دو کشور را بهتر از گذشته پیش برد، تصریح کرد: البته باید گفت که در نشست بین المجالس که اخیرا در کشور اسپانیا بود نیز در موضعگیری‌ها و رأی گیری‌ها، مسئولان پارلمان‌های ایران و سوریه مواضع همدیگر را تقویت کردند.

نیکزاد خاطر نشان کرد: آقای قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز سفری به سوریه داشتند و متعاقبا رئیس مجلس سوریه نیز به منظور شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور به ایران آمدند که همه این مباحث در راستای تقویت مباحث بین پالمانی است.

نایب رئیس اول مجلس خاطر نشان کرد: بنده در زمانی که مسئولیت وزارت راه را بر عهده داشتم، رئیس کمیسیون مشترک سوریه و ایران بودم که از آن زمان پروژه‌هایی شروع شده که می‌توان از تجربیات به دست آمده در بحث بازسازی و سرو سامان دادن به وضعیت اقتصادی کشور سوریه و سرمایه گذاری و تقویت زیرساخت‌های این کشور در بخش صنعت، مسکن و بنادر و همچنین صادرات و واردات این کشور استفاده کرد که در این زمینه مباحثی را هم در دیدار با آقای نخست وزیر مطرح خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس