کد خبر 1356569
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

به گزارش مشرق، علیرضا تقوی‌نیا، تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

این تصویر به وضوح نشان می دهد که تلاش های اسرائیل منجر به همراهی چند کشور ضعیف علیه ایران شده است.

بحرین، امارات، مراکش و مصر هیچ کدام نه اراده و نه قابلیت تشکیل ائتلاف برای برخورد با ایران را ندارند.

بحرین یک میلیون نفری که عملا تحت الحمایه سعودی بوده و از مولفه های قدرت بی بهره است، امارات که با اصابت تنها چند موشک یمنی به تاسیساتش، دستور عقب نشینی به نیروهای خود موسوم به العمالقه از جبهه مارب را داد، مراکش که هم با الجزایر تنش جدی بر سر صحرای غرب داشته و هنوز نتوانسته از پس چالش پولیساریو بر آید و مصر نیز در مشکلات اقتصادی دست و پا میزند.

جالب اینجاست که ۳ کشور اول به صورت پادشاهی و کاملا دیکتاتوری اداره می شوند و حاکم مصر نیز فردی است که بوسیله کودتا علیه یک دولت برخاسته از انتخابات آزاد به قدرت رسید.

در حالی که کشورهای دیگر منطقه چون ترکیه، قطر، کویت، عمان، سوریه، لبنان، یمن و  ... یا در برابر ایران حاضر به بی طرفی اند یا در صف متحدان تهران قرار دارند و آمریکا نیز خروج از برجام را بزرگترین اشتباه ۱۰ سال اخیر خود می داند.

پشت‌پرده ائتلاف علیه ایران در غرب آسیا

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    7 0
    ترکیه و اردن بی طرف نیستن مثل سعودی دشمن ما هن
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    1 0
    جالب این جاست که همزمان با جلسه اسرائیل با سلطان های عرب شهرک سازی داره ادامه پیدا می کنه یعنی اسرائیل حتی به اعراب امتیازی نداده بلکه با توجه دادن اون ها به سمت ایران بیشتر داره زمین فلسطینی ها را غصب می کنه
    • تبریزی IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      1 0
      صهیونیستها به مردم ساکن تو فلسطین اشغالی رحم نمیکنن وای به حال این گاوهای شیرده.
  • نیما IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    5 1
    هیچکس توان برخورد با ایران ندارد آمریکاش نتوانسته آن وقت اینیها بتوانند
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    3 0
    صلح ؟؟؟ آنهم با کسی که به زور وارد خانه ام شده خودم و خانوده ام را از خانه ام بیرون کرده و چند نفر از اعضای خانواده و نزدیکانم را کشته ؟؟؟؟؟!! چقدر حرف مفت میزند این اسرائیل به فارسی !! باید سم خودش را هم عوض کند بگذارد مثلاً " اسرائیل در خواب و خیال "
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    5 1
    این مفت خورها هیچ کدام نمایندگان ملت شان نیستند . تصمیم شان هم فقط برای حفظ تاج و تخت و پادشاهی عاریتی شان است و بس .
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    2 1
    ای خدا ! قرن بیست و دومه و هنوز حکومت در این کشورهای عربی پادشاهیست!!!! یعنی هنوز یه سری ها هستند که خود را برتر از همه ملت میدانند !
  • مجتبی IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    5 1
    ایتلاف ضد ایرانی ترکی ( ترکیه و باکو)و عبری را دسته کم نگیرید ،هم انگیزه کافی دارند و هم قدرت اثر گذاری دارند البته نباید از پایگاه اسراییلی در این دو کشور غفلت کرد ( پایگاه هوایی سالیتا چای در باکو و سامانه راداری در روستای کوچیک ترکیه) ،به علاوه پانترکهای ایرانی که سرمایه های باکو و ترکیه به نیابت از غرب در حال سرویس دهی به ترکیه و باکو هستند
  • مجتبی IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    1 1
    ایتلاف ضد ایرانی ترکی ( ترکیه و باکو)و عبری را دسته کم نگیرید ،هم انگیزه کافی دارند و هم قدرت اثر گذاری دارند البته نباید از پایگاه اسراییلی در این دو کشور غفلت کرد ( پایگاه هوایی سالیتا چای در باکو و سامانه راداری در روستای کوچیک ترکیه) ،به علاوه پانترکهای ایرانی که سرمایه های باکو و ترکیه به نیابت از غرب در حال سرویس دهی به ترکیه و باکو هستند
    • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      2 1
      ناسیونالیستهای ترکیه با هماهنگی اسرائیل در هر شرایطی استوانه دشمنی با ایران را تشکیل میدهند. ایران باید با وحدت ملی، ارتباط مبتنی بر منافع ملی با همسایگان و برجام و ... در برابر این هجمه صف بندی کرده و انشالله این مانع در هم شکسته شود.
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    3 0
    ائتلاف مشنگی علیه ایران بزرگ ))( زحکه داره
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    2 1
    فقط یک سوال دارم چرا باید سایت های اصلاح طلب این نشست ضعیف رو بزرگ نمایی و بلد کنن؟ هشتگ سرمایه های ایرائیل در ایران!!
  • FR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    1 0
    وضعیت ناتو ارباب وآمریکا در این روزها آنقدر تراژدی ست که اتحاد اسراییل با این کشورهای دیکتاتوری دست دوم را کمدی بکند
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    3 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! توافق نکردن از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، توافق نکردن بر یک چنین توافق کردنی شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    3 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ تمام تحریم‌ها لغو شد و این امر راستی‌آزمایی گردید و تمام مطالباتمان هم وصول شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را که از روی زمین ناپاک و بی‌ثمر اعتماد به غرب برکنده شده و ثبات و قراری ندارد را برداریم و آن را بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بکوبیم و با اقتدار از برجام خارج شویم. نباید گذاشت اقتصاد کشور بیش از این شرطی شود؛ کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    1 0
    بنازم به استراتژیستهای جمهوری اسلامی! عربها در کنار اسرائیل!!!
    • تقی IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
      2 0
      اسراییلی ها که بیگانه و غریبه نیستند با اعراب خلیج فارس هم زبان و هم نژاد سامی و عموزاده هم هستند ،از پیدایش تا ازل اعراب با اسراییلیها دم خور بودند مانند بازماندگان عثمانی
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    1 1
    با سلام اجازه دهید واقعیت ها را مرور کنیم. - آمریکا پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی داعیه دار جهان شد. - پس از این اتفاق خیلی از کشورها به آمریکا پیوستند و از سبک زندگی آنان پیروی کردند. - اتحاد جماهیر شوروی تجزیه شد و روسیه در مدار توسعه یافتگی قرار گرفت و از جریان معادله نظام دوقطبی خارج شد. - موضوع اساسی جهان یعنی اشغال فلسطین تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفت و وارد فاز سیاست های فرمایشی قرار گرفت. - منابع قدرت در خاورمیانه تک به تک در دو سطح داخلی و منطقه ای سرکوب شد و با ایجاد بحران خشونت آمیز به آتش کشیده شد. - داعش برای سرکوب مطلق و همیشگی منابع قدرت تجهیز و به نمایش درآمد و وحشت عجیبی ایجاد کرد. - داعش را خدا شکست داد و خرمشهر دیگری در پهنه وسیع تری بدست فرزند فاطمه زهرا اتفاق افتاد. ببینید، سردار دلها در یکی از سخنرانی هایش آمریکا و ترامپ را مورد خطاب قرار داده و چون ملک اشتر با رجز خوانی خصم را به میدان نبرد دعوت می کند و می گوید ما مرد این میدان هستیم و تو یعنی ترامپ با من یعنی شهید حاج قاسم طرف هستی. - داعش یکی از پیچیده ترین و سهمگین ترین توطئه های تاریخ است که با شکست این پروژه همه عناصر آن شکست خورده به حساب می آیند. - امریکا، اسرائیل، انگلستان، فرانسه، آلمان، اتحادیه اروپا و ناتو همه شکست خورده اند و هم اکنون در دوره نقاهت و حیرت و غلط خوردن اضافه هستند. نتیجه این مقدمات این است که اینک نوبت جذاا است که بایستی به سرعت از نظر اقتصادی میزبان کشورهای منطقه باشد که این امر نیازمند تغییرات معناداری است که لحن الله این امر در حال وقوع است.
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    2 0
    چه اتحاد قدرتمندی !
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    1 2
    ما آذری ها کاملا مشخصه از نژاد آریایی و کاملا همشکل فارس ها و ایتالیایی ها هستیم. و در دو دولت ایرانی ی ماننا و ماد میتوانی اوج شکوه آریایی ها را ببینی که بدست آذری ها ساخته شده.
    • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      0 0
      ایرانی ها چه شباهتی به اروپایی های موبور و چشم ابی دارند بیشترین شباهت را به ترکها دارند
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    1 1
    اللهم العجل لولیک الفرج ________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    2 1
    اللهم العجل لولیک الفرج ________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    1 0
    روش که این باشه . حتما در پنهان اوضاع زرده
  • تبریزی IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    1 0
    اسقاطیلیها از نیل تا فرات رسیدن به دیوار کشی دور خود، اونوقت این.... آویزون #لانه_عنکبوت شدن
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    آره بنظر من هم این ائتلافا اصلا قدرتی ندارن ،فکرشو نکنین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس