رئیس کمیته هوشمند سازی شورای اسلامی شهر تهران

رئیس کمیته هوشمند سازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بررسی موضوع ایجاد و تشکیل سازمان فناوری های نوین شهرداری تهران به نخستین جلسات شورای شهر در سال ۱۴۰۱موکول شد.

به گزارش مشرق، احمد صادقی با تاکید بر اینکه حوزه هوشمندسازی در شهرداری تهران متولی ندارد، اظهار داشت: چندی پیش شهردار تهران لایحه اصلاح ساختار معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران را به شورا ارائه کرد و تشکیل سازمان فناوری های نوین در قالب این لایحه ارائه شد.

وی افزود: به نظر می رسید که لایحه شهرداری تهران تا حد بسیار زیادی می تواند مشکل نبود متولی برای حوزه هوشمند سازی را رفع کند اما اعضای شورای شهر در این خصوص اقناع نشدند و توضیحات بیشتری خواستند و این موضوع از دستور کار خارج و به زمان دیگری موکول شد.  

صادقی تاکید کرد که امیدواریم در نخستین جلسات سال ۱۴۰۱، شهردار تهران این اقناع را در مجموعه اعضای شورای شهر ایجاد کند تا بتوانیم سریع تر بحث هوشمندسازی که می تواند یکی از ارکان سازمان نوآوری شهرداری تهران باشد شکل بگیرد و  در این حوزه از بلاتکلیفی خارج شویم.  

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکیدکرد که پیشنهاد کمیته هوشمندسازی این است که سازمانی زیر مجموعه شهردار تهران متولی حوزه هوشمندسازی در شهرداری تهران باشد.

اکنون هوشمندسازی در شهر تهران به ارائه خدمات هوشمند به شهروندان محدود شده و عملا زیرساخت‌های شهر هوشمند به ارائه سامانه‌ها محدود است. سال گذشته شهرداری تهران از سامانه‌های الکترونیک سلامت، مدیریت الکترونیک مناقصات شهرداری تهران، مرکز عملیات بحران، خدمات الکترونیک بهشت زهرا (س)، نهال (ویژه فضاهای سبز)، ردیابی و مدیریت ناوگان (سرنا)، مدیریت بافت و بناهای تاریخی، نسخه جدید پرتال شهردار، مدیریت دستفروشان (سامان بازار)، ساماندهی مشاغل و کیوسک‌های شهری رونمایی کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس