دستگاه دو قطبی‌سازی غربگرایان؛‌ این بار شبهه‌افکنی در مسیر تحقق شعار سال

آخرین ماموریت جریان غربگرا در تخریب بیانات و توصیه‌های ابتدای سال رهبر انقلاب و همچنین شبهه‌افکنی درمورد کارایی شعار سال است.

به گزارش مشرق،   ۸ ماه از پایان دولت حسن روحانی می‌گذرد و میوه عملکرد جریان غربگرا این است که نه دیگر مردم برای حضور در قوه مجریه به آنان اعتماد کرده‌اند، نه مدیریت شهری را دارند و نه می‌توانند نقش مدیریتی در بخش‌های مختلف کشور داشته باشند. غربگرایان اما یک چیز را همیشه داشته‌اند و اکنون هم دارند و آن چیزی نیست جز «رسانه». 

همه دوقطبی‌های روحانی را طی ۸ سال حضورش در پاستور به یاد دارند. «سرهنگ-حقوقدان»،   «برجامیان -نابرجامیان»،   «دلواپس -دل‌آرام»،   «تندرو - معتدل» و ده‌ها دوقطبی دیگر ابزاری بود که رئیس جمهور سابق به مدد عقبه رسانه‌ای غربگرا برای مدیریت افکار عمومی از آن بهره می‌جست. عقبه‌ای که هنوز هم هست و با هدف سنگ‌اندازی در مسیر رشد و شکوفایی کشور با نیت اثبات گزاره مخدوش انسداد در نظام فعالیت می‌کند.  

آخرین ماموریت این جریان در تخریب بیانات ابتدای سال رهبر انقلاب و همچنین شبهه افکنی درمورد کارایی شعار سال است. بیاناتی که دولت غربگرای گذشته هیچکدام از آنها را چه در اقتصاد و چه در سیاست خارجی مبنای کار خود قرار نداد و اکنون که دولت کنونی عزم عمل به آنها را دارند، با دوقطبی های رسانه‌ای می خواهند سنگی در مسیر باشند.

دو قطبی اینترنت و دانش‌بنیان

شاید در حالت عادی نتوان ارتباط مستقیمی میان سرعت اینترنت و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان پیدا کرد ولی سید مصطفی تاجزاده فعال اصلاح‌طلب در متنی این ارتباط را شکل داد. چند ماهی است که این شائبه به وجود آمده که نظام جمهوری اسلامی می‌خواهد اینترنت را محدود کند و همین مسئله ابزار دست غربگرایان شده تا در بزنگاه‌ها ابزاری برای تخریب نظام داشته باشند. تاجزاده نوشت: «آیا #رهبر فکر می‌کند رشد صددرصدی شرکت‌های #دانش‌بنیان با قطع ارتباطات اینترنتی ایرانیان با جهان شدنی است؟ اگر نه، چرا دستور نمی‌دهد طرح #صیانت از دستور کار مجلس خارج شود؟».

دستگاه دو قطبی‌سازی غربگرایان؛ ‌ این بار شبهه‌افکنی در مسیر تحقق شعار سال

همین محور را محمدرضا جلائی پور با پیاز داغ بیشتری پی گرفته و می‌نویسد: «زمینه‌سازی برای رشد اشتغال دانش‌بنیان نه با طرح‌های صیانت ۱ و ۲ سازگار است، نه با تداوم انزوای ایران و تحریم‌های اقتصادی و خودتحریمی‌ها، ...».

دو قطبی تحریم‌ و دانش بنیان

رسانه‌های غربی و جریان غربگرای داخلی همواره در نوشته‌هایشان این گزاره را به جامعه منتقل می‌کنند که عامل تداوم تحریم‌ها، ایران است و اگر اراده‌ای در نظام جمهوری اسلامی باشد، تحریم‌ها لغو می‌شود. حال اینکه تحریم‌ها از سوی آمریکا ایجاد شده و باید از طریق آمریکا و با اراده سیاسی آن کشور لغو شود. اینگونه است که با هدف تخریب بیانات رهبری و شعار سال، تحریم‌ها را در برابر پیشرفت علمی کشور قرار می دهند. بی آنکه پاسخ دهند پس چگونه و با چه فرمولی کشور در بخش هایی مثل نانوفناوری، ‌ تولید واکسن، فناوری هسته ای و موشکی با وجود تحریم رشدهای خارق العاده ای کسب کرده ایم.

در این راستا علاوه بر اظهارات فوق جلائی‌پور، ‌ پایگاه ضد انقلاب رادیو فردا می‌نویسد: «... ادامه سیاست‌های منطقه‌ای و جهانی جمهوری اسلامی، تحریم‌های جهانی گسترده و طولانی‌مدتی به دنبال داشته که سال‌ها است مانعی بر سر راه پیشرفت اقتصادی ایران شده است».

دستگاه دو قطبی‌سازی غربگرایان؛ ‌ این بار شبهه‌افکنی در مسیر تحقق شعار سال

اخیرا نیز جبهه اصلاحات ایران با صدور بیانیه‌ای نوشته بود: «تعلیق اخیرِ مذاکرات احیای برجام برای دغدغه‌مندان توسعه و منافع ایران به شدت نگران‌کننده است. بسیاری از کارشناسان دلسوز، از جمله وزیر سابق خارجهٔ ایران جناب آقای محمدجواد ظریف، نسبت به دو موضوع مکرر هشدار داده بودند: اول؛ ضرورت فرصت‌شناسی و تسریع در حصول توافق و رفع تحریم‌ها (با توجه به این‌که نظام بین‌المللی در معرض تحولات سریع و بعضاً پیش‌بینی‌ناپذیری است و مخالفان برجام و ایران‌ستیزان هم برای کارشکنی در فرآیند رفع تحریم‌ها فعال‌اند) و دوم؛ ضرورت مبنا قرار دادنِ منافع ملی ایران، و نه ترجیحات قدرت‌های بزرگ، از جمله روسیه و آمریکا و چین، در تصمیمات مذاکراتی کلیدی ایران.  

دوقطبی سنتی معیشت - سیاست خارجی

یکی دیگر از قدیمی ترین دوقطبی هایی که این روزها هم استفاده می‌شود، قرار دادن معیشت مردم در برابر سیاست خارجی هست تا آن بخشی از بیانات رهبر انقلاب را که تاکید بر گره نزدن اقتصاد کشور به رفع تحریم‌ها دارند را مورد هجمه قرار دهند.  

اکبر گنجی از شخصیت‌های ضد انقلاب خارج‌نشین در مطلبی مشکلات اقتصادی و حتی کلماتی چون ائمه و امام زمان! را به گروگان می‌گیرد و می‌گوید: «از نظر آیت الله خامنه ای فقط و فقط یک معیار و ملاک برای ارزیابی کارنامه کشورها وجود دارد:‌ مبارزه با آمریکا و شکستِ خفت بار آمریکا. چرا یک بار برای مردم فقر و فلاکت زده بغض و گریه نمی‌کنی؟ چرا یک بار برای ستمگری و قربانیان سرکوب هایت بغض گریه نمی‌کنی؟ آیا خدا، پیامبر و ائمه بغض سلطان ستمگر را برای امام زمان می پذیرند؟».

دستگاه دو قطبی‌سازی غربگرایان؛ ‌ این بار شبهه‌افکنی در مسیر تحقق شعار سال

رسانه سعودی ایران اینترنشنال هم با قرار دادن معیشت در برابر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران اینگونه می‌نویسد: «علی خامنه‌ای در سخنرانی نوروزی خود تنها مانع توافق برجام را لغو تحریم‌های سپاه عنوان کرد. این در حالی است که شرایط اقتصادی کشور، تورم و کوچک شدن سفره خانوارهای ایرانی، آخرین نگرانی نظامی است که موجودیتش بر دشمنی با آمریکا بنا شده است». 

تاکتیک دو قطبی‌سازی یکی از ابزارهای قدیمی جریان ضد انقلاب است که با همکاری جریان غربگرای داخلی همواره به اجرای آن پرداخته‌اند. در دوران دولت ۸ ساله دولت تدبیر و امید این جریان با هدف اجرای پروژه هایی چون برجام، پیوستن به FATF، سند ۲۰۳۰ و مسائل دیگر از شخص اولین مقام اجرایی کشور تا روزنامه ها و مقالات، غربگرایان به آن دمیدند ولی نه در سیاست خارجی و نه در اقتصاد نتوانستند رهاورد مثبتی برای کشور داشته باشند.

شعار سال از زبان مدافعان منافع ملی نه منافع جناحی

با این حال هستند شخصیت‌های اصلاح‌طلبی که فارغ از نگاه‌های جناحی به منافع ملی، ‌ به تحلیل کارایی بیانات رهبر انقلاب و شعار سال می پردازند. محمدعلی وکیلی نماینده اصلاح طلب مجلس دهم با اشاره به اظهارات اخیر بدخواهان و معاندان نظام درباره بیانات رهبر انقلاب و شعار سال می‌گوید: «اظهارات معاندان نظام درباره نظام و رهبر معظم انقلاب هیچ گاه از سر خیرخواهی و وطن‌پرستی و دلبستگی آنها نسبت به منافع ملی نیست. این اشخاص و افراد سخنگوی رژیم صهیونیستی، آل سعود و دیگر دشمنان نظام هستند و جیره خود را هم از آنها می‌گیرند.

دستگاه دو قطبی‌سازی غربگرایان؛ ‌ این بار شبهه‌افکنی در مسیر تحقق شعار سال

این فعال اصلاح طلب تاکید می‌کند: «رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته شعار سال را همواره حول محور تولید در نظر گرفتند و رمز موفقیت ما نیز عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید است و حرکت در این مسیر ما را به استقلال اقتصادی و مصونیت در برابر تحریم‌ها می‌رساند.»

شاید نتوان قاطبه اصلاح‌طلبان را در جرگه کسانی دانست که عامدانه و با نیات کاملا سیاسی و جناحی علیه منویات رهبر انقلاب قلم فرسایی می‌کنند.  

کما اینکه محسن علیجانی زمانی نماینده اصلاح طلب مجلس دهم نیز در این باره می‌گوید: «پس از ناکامی در حوزه نظامی دشمن توان خود را صرف فشارهای اقتصادی علیه ایران کرده تا بر اثر این تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی و آثار و تبعات آن مردم به خیابان‌ها بریزند و آشوب‌های خیابانی در کشور به راه بیفتد».

این فعال اصلاح‌طلب تاکید می‌کند: «بهترین راه برای مقابله با تحریم‌ها ایجاد رونق در تولید است و شعارهای تعیین‌شده برای سال‌های گذشته و امسال از سوی رهبر معظم انقلاب نیز حول این محور است».

بااین حال غربگرایان، چه اپوزیسیونی که با جمهوری اسلامی دشمنی دارند و چه اصلاح‌طلبان داخلی که عمدا و در مواردی سهوا در بوق دوقطبی‌ها و تخریب مواضع اصولی نظام در حوزه اقتصاد و سیاست خارجه می‌دمند، اکنون در یک مسیر حرکت می‌کنند و آن ایجاد یاس در جامعه درباره رشد علمی و دانش بنیان کشوراست. رشدی که سابقه همه کشورهای پیررفته نشان  می دهد که بی آن نمی توان به رشد و سامان اقتصادی مطلوب رسید.  

به‌صورت اجمال اگر به مهم‌ترین نیت جریان غربگرا در این میدان بپردازیم، ‌ این است که آنان به شدت واهمه از این دارند که جریان انقلابی با همان سرعتی که واکسیناسیون را با اقتدار تمام به ثمر رساند و روابط خود با کشورهای همسایه و سازمان‌هایی چون شانگهای را تقویت کرد، اقتصاد کشور را از وضع کنونی نجات دهد. روزی که دیگر تحلیل‌ها و ایده‌های غربگرایان، جایگاهی میان مردم نخواهد داشت و توان دو قطبی‌سازی‌های کاذب در خود نخواهند دید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    8 11
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! توافق نکردن از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، توافق نکردن بر یک چنین توافق کردنی شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    7 8
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند.
  • n IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    15 12
    مملکت رو این قدر به حاشیه نبرید شما شرق گراها یا پوتین گراها ببینیم چه گلی به سر این مملکت میزنین کشور رو چند پاره کردین هنوزدنبال مقصر می گردین همه مسولین با قانون اساسی این کشور پست ومقام گرفتن حکم شان رو از غرب که نگرفته بودن اگه اشکالی هست به کل حاکمیت وارده عزیز شرق
    • سیامک IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      8 30
      شما غربگراها چقدر رو دارید کشور چند سال عقب مانده شد شما را بخدا وجدان داشته باشید ( اول وجدان را به این خود کم بینها نشان بده اینها چه می دانند وجدان یعنی چه ؟؟؟ صنعت هسته ای را بتون ریختن یعنی چه ان هم با توافق یک بهایی مثل صالحی
  • عطا IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    7 15
    از یک مشت افسادطلب فاسد مگه بیشتر از این هم انتظاری هست؟
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      6 3
      ولی از شما انتظارات بیشتری داشتیم ولی هیچ کدومش محقق نشد بنابراین خودتون رو بالاتر از اصلاحات ندونید
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      2 6
      چون قرار نیست مشکلات سریع حل شود که بخش زیادی هم البته سریع حل شده بی بصیرت
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    3 9
    امثال تاجزاده،مزدور و اجیر شده انگلیس خبیث و صهیونیستهای احمقند. کسی که واقعا طالب دانش است منتظر یک جرقه یا الهام است،جاسوسی تکنولوژی از طریق یک عکس یا برگه ای از اطلاعات فنی انجام میشده،اینترنت بی در و پیکر فقط ابزار جاسوسی و دزدیدن اطلاعات شده و نه اشاعه و رشد آن!
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    25 0
    لازمه پیشرفت مملکت استفاده تحصیلکردان دانشگاههای معتبر با افکار نو و خلق است
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    3 7
    سالی که نکوست از بهارش پیداست سالی که با وعده های دروغینی چون ریشه کنی فقر آغاز شده و در حالی که هیچ یک از شعارهای اول سال سالهای قبل محقق نشده
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      1 6
      که شده چشاتو باز کن
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    2 1
    راست میگن دیگه
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    2 0
    راست میگن
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    6 0
    راست میگن دیگه اینترنت رو میخواید ببندید بیشتر مشاغل دانش بنیان همون ایتی هستش شغل ها به سمت نرم افزاری شدن داره میره اخه چه جور دانش بنیانی میخواید بکنید وقتی اینترنت قطع بشه؟
  • DE ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    1 7
    قبلا بهتر بود نام سال نام خرچنگ و غورباغه و ساس و شپش و سوسک و اسب و اولاغ و مرغ و خروس بود . ضدانقلاب و غربگداها و بی بی ۳۰ و بی بی چل و بی بی خل با این اسامی قرابت عجیبی داشتند تا اقتصاد .چون از لحاظ اقتصادی وضعشون با رانت و شیتیل و دلالی توپِ توپِ نیازی به اقتصاد ندارند.
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 6
    ....انی کی اعدام میشه
  • DE ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 2
    افسادطلب مثل تاجزاده که لالایی بلده چرا خوابش نمیبره! این افساد طلب ها اول برن گند خودشون روجمع کنن ! که بوی متعفن اش فضا روخفه کرده!
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    1 6
    چرا با نقل حرف های دشمنانه ی «غرب خاک پای ها» وقت ما را می گیرید؟ این ها دشمنان انقلاب اسلامی هستند و خاک پای غرب.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس