تعدیل کارگران خط قرمز دولت و مجلس است/ قراردادهای سفید امضاء تعیین تکلیف می‌شوند

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تعدیل کارگر بدون بهانه را خط قرمز مجلس و دولت عنوان کرد و گفت: ورود به قراردادهای سفید امضاء در دستور کار کمیسیون اجتماعی است.

به گزارش مشرق، ولی اسماعیلی درباره راهکارهای ریشه کنی فقر مطلق، افزود: مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم برای ریشه کنی فقر مطلق، مسائلی را در بودجه ۱۴۰۱ لحاظ کرد. نخست اینکه میزان بودجه کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور را افزایش داد تا جامعه آماری که در این زمینه وجود دارد، تحت پوشش قرار داشته باشد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع دیگر اینکه مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانینی مانند قانون جهش تولید دانش بنیان و قانون تولید مسکن، امید را در بین محرومان و مستضعفان زنده کرد. همچنین اصلاح قانون تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار و ایجاد سامانه‌هایی برای این منظور کمک خواهد کرد که چرخه تولید برای ریشه کنی فقر مطلق بچرخد.

نماینده مردم شهرستان گرمی در استان اردبیل تاکید کرد: قانون تسهیل مجوزهای کسب وکار یکی از راه های اساسی و مهم است تا فردی که ماه‌ها معطل ایجاد و راه اندازی کسب وکار برای کمک به چرخه تولید است، با سرعت نسبت به این موضوع اقدام کرده تا در ادامه با جذب نیروی کار فقر مطلق هم کمتر شود.

وی با تاکید بر اینکه کاهش فقر مطلق در کشور نیاز به انجام اموری پیوسته و با برنامه است، گفت: در این بخش نظارت‌های مجلس باید بیشتر شود امیدواریم با حمایت‌های مالی که دولت در این زمینه انجام خواهد داد، بتوانیم به کمترین میزان فقر مطلق برسیم.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره راهکارهایی برای جلوگیری از ضربه تورم به افزایش حقوق کارگران جامعه اظهار داشت: هر ساله درصدی افزایش تورم وجود دارد. ولی نباید این موضوع را بهانه کرد که حقوق کارگران افزایش نیابد. اما در بخش حقوق و دستمزد مجلس سه کار مهم انجام داد.

اسماعیلی در این باره توضیح داد: نخست اینکه سبد معیشتی برای کارگران در نظر گرفته شده است و دوم حقوق حداقلی کارگران افزایش یافت و سوم افزایش حقوق کارگران به صورت سالیانه باتوجه نرخ تورم که طبق ماده ۴۱ قانون کار است.

وی ادامه داد: البته این مصوبه نباید سبب شود به کارگران بها داده شده و کارفرمایان را رها کنیم. بلکه باید با وام های کم بهره، ‌ اعمال حداقل مالیات‌ها نسبت به حفظ کارفرمایان و بهبود چرخه تولید کمک کرد که این موضوع مورد توجه دولت و مجلس است.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تعدیل کارگر بدون بهانه را خط قرمز مجلس و دولت عنوان کرد و افزود: این موضوع پیگیری می‌شود و اجازه نخواهیم داد که چنین رویه‌ای در سال جاری رخ دهد. چرا که کارگران زحمتکشان کشور هستند و چرخه تولید به واسطه آنها می‌چرخد.

اسماعیلی درباره برنامه مجلس برای امنیت شغلی کارگران در سال جدید خاطرنشان کرد: کمیسیون اجتماعی در سال جدید برنامه‌ای در خصوص قراردادها سفید امضاء‌ دارد و طرح‌هایی دراین باره در دستور قرار خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس