کد خبر 1356150
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲
قیمت برنج در ماه رمضان تغییر نمی کند

رئیس نظام صنفی کشاورزی گفت: با توجه به ذخایر برنج داخلی و خارجی در انبارها پیش بینی می شود که قیمت برنج در ماه رمضان تغییری نداشته باشد.

به گزارش مشرق، محمدشفیع ملک زاده گفت: بنابر آمار سالانه ۳ میلیون تن برنج در کشور مصرف می شود که با احتساب تولید ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن داخل کسری نیاز کشور باید از طریق واردات تامین شود.

او گفت: با توجه به میزان مناسب واردات و مانده تولید داخل در انبارها پیش بینی می شود که ازدیاد تقاضا ماه رمضان تاثیری در بازار داخل نداشته باشد.

به گفته رئیس نظام صنفی کشاورزی، دلالان و واسطه ها در زمان برداشت اقدام به خرید محصول و نگهداری در انبارها کردند تا بتوانند قیمت را افزایش دهند که در نهایت گرانی های اخیر موجب شد بسیاری از مردم توان خرید برنج با کیفیت را نداشته باشند.

بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت هر کیلو برنج طارم ۷۰ تا ۹۰ هزار تومان، فجر ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان، شیرودی ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان و نیم دانه ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان است.

با توجه به کمبود منابع آبی تنها ۲ استان گیلان و مازندران اجازه تولید را دارند، درحالیکه کشاورزان برخی مناطق چاره ای جز کشت ندارند.

به گفته رئیس نظام صنفی کشاورزی، سود منطقی عمده فروشی تا خرده فروشی ۱۰ تا ۱۵ درصد است که متاسفانه برخی سوداگران و دلالان برای کسب درامد بیشتر به این سودها قانع نیستند.

دست اندرکاران بخش کشاورزی براین باورند که هم اکنون در عرضه برنج هیچ گونه کمبودی نداریم که بر التهاب قیمت در بازار دامن بزند و  تمهیدات دولت مبنی بر قیمت گذاری و توزیع هوشمند تا حدودی بر کنترل و تعادل قیمت در بازار اثر گذار است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • گرانی وبدبختی در ایران IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    3 0
    دیگه یواش یواش گرانی وبدبختی مردم داره عادی میشه بقل یکی که میگفت عادی سازی
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    1 0
    آنچه تمامی ندارد دروغگویی مسئولین است
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    1 0
    من از مدعیان اصلاح اعلان بیزاری میکنم وازانها واربابا نشون تبری میجویم. اما ای مسلمان. برنج ایرانی به کیلوئی 90هزار تومن رسیده. امروز یعنی هشتم فروردین 1401 ساعت 18 پرسیدم. تازه اقای قروشنده منتم میزد که این قیمت خرید قبله .والا الان صدتومن شده. یعنی شما اقایان مدعی شفافیت وصداقت جهادو زهدو تقوی ورعو پارسائی. امیدوارید کیلوئی 500 هزارتومن بشه.میدونم جسارت انتشارشو نداری اما حد اقل خودت میخونی. واینم بگم که درهمه انتخاباتها شرکت کرده ام .چون وظیفم بوده. وکمترین کسی هم به اندازه من از برنده شدن اقای رئیسی درانتخابات ریاست جمهوری به اندازه من خوشحال بود.یه وقت چسب غربگدائیو شرق گدائی ووو بمن نزنید ولی صدهابرابرم برنج وارد کنن بازم یدتر خاهد شد .چون محتکرین یا وارد کنندگانند ویا ازنزدیکان اقاین بالائیند ولذا هرگز اجازه ارزان شدن چیزیرو نخاهن داد .درهمه دولتهاهم اینها نور چشمی بوده وخاهن بود. دقیقا مثل حرامیان خودرو ساز که نور چشمی همه سزدمداران وحکام ایران زمین بوده وهستند وخاهند بود.هرگزم کسی جرئت نگاه چپ نداشته .وهرچیم از مسئولین شنیده ایم .بازی زرگری بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس