کاهش ۴۵ درصدی واردات با تحقق شعار سال ۱۴۰۱

نایب رییس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: با عملیاتی شدن شعار «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» که توسط رهبر انقلاب تعیین شده، نیاز به واردات ۴۵ درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش مشرق، «هیبت اله اصولی» در مورد نام سال ۱۴۰۱ به عنوان  «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، اظهار داشت: اجرایی شدن شعار سال در هر نقطه از جهان تبعات مثبتی به دنبال خواهد داشت و کشور را با میل پیشرفت تولید همراه می‌کند.

وی با بیان اینکه موضوع اساسی در اجرایی شدن نام سال جدید، نیازمند فراهم کردن پیش نیازها و زیرساخت‌های آن است، خاطرنشان کرد: برای دستیابی به هدف نیازمند پیش زمینه‌هایی است و تا زمانی که کارهای اساسی برای رشد تولید، مواد اولیه تولید و امکانات تولید انجام نشود، به هدف دست نخواهیم یافت.

عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه تاکنون بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان، فعالیت‌های ارزشمندی انجام داده‌اند، تاکید کرد: این مراکز پیشرفت‌های بسیاری داشتند که در شرایط تحریم موثر واقع شده است و نباید این خدمات نادیده گرفته شود؛ به همین دلیل اجرایی شدن این شعار باید با زیربنای این شرکت‌های دانش بنیان همگون باشد و بتواند با امکاناتی مورد نیاز برای تولید را فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه اجرایی شدن شعار «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نتایج مطلوبی برای کشور به همراه دارد، تصریح کرد: در شرایطی که تحریم‌ها همچنان در حال اعمال شدن هستند، تولید در بخش دانش بنیان می‌توانند نقش موثری در خنثی سازی آن داشته باشند.

اصولی تاکید کرد: اجرایی شدن شعار تعیین شده، به طور قطع از ورود قطعات و محصولاتی که سال‌هاست در مورد آنها تحریم اعمال می‌شویم جلوگیری خواهند کرد که حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد از واردات بی‌نیاز خواهیم شد.

 رهبر  معظم انقلاب در آغاز سال ۱۴۰۱، این سال را به شعار «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس