کد خبر 1355982
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
تحرکات قطر در حمایت از لبنان

نخست وزیر لبنان که به دوحه سفر کرده است از تحرکات قطر برای حمایت از لبنان خبر داد.

به گزارش مشرق، «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان گفت که قطر نقش موثری در حمایت کشورش در تمامی دوره‌ها ایفا می‌کند.

میقاتی که در همایش دوحه شرکت کرده بود، در پاسخ به خبرنگار روزنامه «القدس العربی» در خصوص اینکه آیا قطر نقشی برای پر کردن شکاف بین بیروت و تعدادی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ایفا خواهد کرد؟ گفت: «بحران قبلی همانند ابر تابستانی بود و بزودی از بین خواهد رفت». اشاره میقاتی به بحران به وجود آمده بین لبنان و چند کشور عربی از جمله عربستان، امارات، کویت و بحرین به دنبال انتقاد «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان از جنگ یمن بود.

نخست وزیر لبنان همچنین گفت که کشورش به داشتن روابط قوی و مستحکم با قطر و دیگر کشورهای عربی و مشخصا عربستان سعودی نیاز دارد و در دیدار با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر نیز وی بر حمایت از لبنان تأکید کرده است.

میقاتی همچنین به اوضاع نابسامان اقتصادی لبنان اشاره کرد و گفت که دولت وی به تنهایی نمی‌تواند تمامی مشکلات را حل کند.

اخیرا به دنبال انتقاد «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی سابق لبنان از جنگ یمن روابط چند کشور عربی اعم از عربستان، امارات، بحرین و کویت با لبنان تیره شده است.

به دنبال بروز تنش در این روابط این کشورها با لبنان، کویت ژانویه گذشته طرحی را برای آشتی بین این کشورها ارائه کرد که شامل چند شرط است از جمله اجرای توافق طائف مربوط به سال ۱۹۸۹ و قطعنامه‌های بین‌المللی صادره از شورای امنیت به خصوص قطعنامه ویژه خلع سلاح گروه‌های مسلح در لبنان، قطعنامه ۱۹۸۰ درباره حاکمیت لبنان، سلامت منطقه‌ای و استقلال سیاسی آن و قطعنامه ۱۷۰۱ در خصوص توقف تمامی عملیات‌های جنگی بین لبنان و رژیم صهیونیستی در پی جنگ ۲۰۰۶ است.

این طرح همچنین شامل بندهایی در خصوص همکاری امنیتی بین دستگاه‌های لبنان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس