محمدرضا پورابراهیمی نمایه

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در سال ۱۴۰۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تصویب کرد که با هدف رفع موانع تولید بود.

به گزارش مشرق، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به مصوبات و اقدامات مهم مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: ما تلاش کردیم که اصلاحات چند قانون اصلی و اساسی را انجام دهیم که خوشبختانه این اتفاق به خوبی محقق شد.

وی بیان کرد: یکی از قوانینی که به رفع موانع تولید و فعالان اقتصادی کمک می‌کند، قانون مالیات بر ارزش افزوده است که مجلس اصلاحات آن را انجام شد. در واقع، نزدیک به ۴ سال مجلس برای بررسی این قانون تلاش کرد و خوشبختانه در ۱۳ دی‌ ماه سال ۱۴۰۰ این قانون برای اجرا ابلاغ شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده بزرگترین دستاورد مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۰ بود، چرا که تاثیرات زیادی در تقویت بخش تولید کشور دارد، گفت: با اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده اتفاقات ویژه‌ای برای فعالان اقتصادی می‌افتد و مشکلات و موانع سر راه آنان برداشته خواهد شد.

پورابراهیمی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات مهم اقتصادی مجلس در سال ۱۴۰۰، تصویب قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود که بزرگترین حمایت از تولید، مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

وی تاکید کرد: اگر ما بتوانیم قاچاق را به شکل کامل کنترل کنیم، بزرگترین ظرفیت برای تولید کشور فراهم می‌شود. متاسفانه سال‌هاست که از ناحیه قاچاق کالا و ارز صدمات زیاد و جبران ناپذیری به بخش تولید کشور وارد می‌شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در قالب لایحه به مجلس ارائه شده بود که حدود پنج سال کار کارشناسی روی آن انجام شد. خوشبختانه در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ به تصویب شورای نگهبان رسید و از ابتدای سال ۱۴۰۱ اجرایی می‌شود.

پورابراهیمی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی این دو قانون مهم اقتصادی را برای رفع موانع تولید به تصویب رساند. همچنین مجلس شورای اسلامی قانونی را برای تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار به تصویب رساند که یکی از اقدامات مهم بود و کار بزرگی انجام شد همچنین یکسری پایه‌های جدید مالیاتی تعریف شد و اقدامات خوبی در این باره انجام شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدرضا IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 0
    به اعتقاد من در کنار قوانین حمایت از تولید داخل می بایست قوانینی بسیار جدی برای حمایت از مشتری و مشتری مداری در تولید وضع شود. اگر جنس با کیفیت در داخل تولید نشود و اجناس باکیفیت چه بصورت رسمی و یا قاچاق وارد نشود مردم ناگزیر به خرید اجناس بی کیفیت داخل با هر قیمتی خواهند بود و منتجه این امر پر شدن جیب تولید کنند و بی چارگی مردم در شرایطی است که نه دولت نظارت صحیحی بر تولید دارد و نه رقابتی برای بهبود کیفیت وجود خواهد داشت. سپاسگزارم اگر بطور جدی پیگیری شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس