کد خبر 1355769
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
یادداشت میهمان/واکاوی تحرکات دیپلماتیک جدید سران صهیونیست در منطقه

از هم‌اکنون می‌توان انتظار داشت که یک ستاد انتخاباتی در غرب آسیا با مرکزیت رژیم صهیونیستی برای انتخابات میان دوره‌ای کنگره ۲۰۲۲ و ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا تشکیل شود.

به گزارش مشرق، سعید شهرابی فراهانی تحلیلگر مسائل بین‌الملل در یادداشتی نوشت: پس از تحولات اخیر در منطقه (کوبیدن لانه جاسوسی موساد در اربیل و حملات سایبری فراگیر علیه درگاه‌های رسمی دولت جعلی صهیونیستی) تحرکات دیپلماتیک سران این رژیم تشدید شده و به ایستگاه شرم‌الشیخ با حضور روسای دولت‌های مصر و امارات رسید.

صهیونیست‌ها که خویش را تنها دموکراسی منطقه می‌دانند حال خود را در کش‌وقوس ائتلاف‌سازی با حکام اقتدارگرا می‌بینند.
 
رویکرد دولت دموکرات بایدن و احساس سرخوردگی هیات حاکمه آمریکا از کمپین فشار حداکثری و نهایتا ورود به روند چانه‌زنی وین برای احیای برجام؛ موجب برآشفتگی صهیونیست‌ها شده است.  

عقب نشستن آمریکا در تقویت تعهدات امنیتی خود به امارات و سعودی نیز به گونه‌ای دیگر این دو بازیگر برافروخته ساخته است. در این گیر و دار، ترکیه و اردوغان نیز در تلاشند از تحولات منطقه جا نمانند و سیاست‌های متناقض خود در سوریه، قفقاز، اوکراین، حمایت از اخوانی‌ها و ... را به نحوی رفع و رجوع کنند تا شوک‌های اقتصادی در داخل را از سر بگذرانند.
 
دورهمی‌های این ترکیب نامتجانس، بیش از آن که بر اساس اهداف روشن باشد، به دلیل نارضایتی از سیاست منطقه‌ای آمریکاست.

 آنچه که موجب تعجب کارشناسان از رویکرد حاکمان اقتدارگرای مصر و ترکیه و امارات و سعودی هست، ناظر بر سیاستی است که آنها را به مهره‌های هژمونی طلبی و برگ بازی دولت اشغالگر قدس مبدل می‌سازد.  

رژیمی که با چالش‌ها و بحران‌های ریز و درشت برای بقای خود مواجه است، نه می‌تواند و نه می‌خواهد که از داشته‌های خود برای دوستانِ جدیدِ امتحان پس نداده‌اش هزینه کند مگر اینکه حق اشتراک/حق عضویت سنگینی را برای ایجاد پوشش چتر امنیتی در قبال آنان دریافت کند.

 از هم‌اکنون می‌توان انتظار داشت که یک ستاد انتخاباتی در غرب آسیا با مرکزیت رژیم صهیونیستی برای انتخابات میان دوره‌ای کنگره ۲۰۲۲ و ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴  آمریکا به منظور روی کار آمدن مهره‌های  متفاوت در هیات حاکمه آمریکا و یا تغییر ریل دولت فعلی تشکیل شود.  

در این راستا نقش روسای سازمان‌ موساد، اطلاعات نظامی و دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی با هدف یکدست‌سازی کلوپ شرارت در منطقه و به خط کردن آنان پشت سر خود اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت.

 تا هنگامی که جامعه اطلاعاتی کشورمان با حداکثر هوشیاری و توان محور مقاومت حاضر است، صهیونیست‌ها قادر به وارد آوردن خسارات عمده به این جبهه نخواهند بود لیکن این رژیم غدار و مکار - که مترصد اغفال بازوان اطلاعاتی و امنیتی محور مقاومت است - زمانی که مشاهده می‌کند از طریق مواجهه مستقیم طرفی نمی‌بندد؛ به راه‌های دیگری متوسل خواهد شد تا در زمان مناسب ضربه غافلگیرانه خود را وارد نماید.  

در این چارچوب جریان نفوذ و نئومنافقین ماموریت دارند برای اسرائیلی‌ها زمان بخرند تا آنان بتوانند پازل هژمون‌سازی خود را تکمیل نمایند.

 شیوه کارساز جهت بر هم زدن تعادل امنیتی صهیونیست‌ها، وابسته به انهدام و تصفیه مراکز و افراد جریان نفوذ خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    2 1
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    2 1
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ تمام تحریم‌ها لغو شد و این امر راستی‌آزمایی گردید و تمام مطالباتمان هم وصول شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را که از روی زمین ناپاک و بی‌ثمر اعتماد به غرب برکنده شده و ثبات و قراری ندارد را برداریم و آن را بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بکوبیم و با اقتدار از برجام خارج شویم. نباید گذاشت اقتصاد کشور بیش از این شرطی شود؛ کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    2 1
    توافق نکردن از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، توافق نکردن شرف دارد بر یک چنین توافق کردنی.
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    انزوا نتیجه حرکات تحریک آمیزه
  • CA ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 1
    جالبه همچین وایسادن بغل یارو عکس انداختن فک کردن شدن شریک دزد در صورتی که طرف اصلا اینا رو جزو آدم هم به حساب نمیاره چه برسه به شریک سیاسی به موقعش میبینیم سر اولین بزنگاه. مخصوصا مصر و اتیوپی که در واقع قوم اسراییل براساس آموزه های یهود محل سکونتشون و سرزمین وعده شدشون اونجاس. فلسطین رو به خاطر موقعیت ژیوپولتیک و شاهراه اقتصادی منطقه بودنش اشغال کردن. ما مرده یا زنده آینده اینا خیلی جالب و آموزنده خواهد بود.
  • بهزاد US ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    1 0
    ایران هم با اسرائیل مذاکره کنه. موضوع فلسطین مشکل بریتانیا و ترکیه است که در جنگ جهانی اول انگلستان از کنترل عثمانی خارج کرد. حقایق تاریخی باید مد نظر قرار بگیره. عربها در زمان خلیفه دوم همزمان با حمله به ایران به یهودیه هم حمله کردند. کنیسه های یهود و آتشگاههای ما رو ویران کردند. در زمان عثمانی هم فلسطینی ها با بریتانیا همکاری کردند و ۱۵ هزار سرباز عثمانی رو شهید کردند. اسرائیل در جنگ ایران و عراق به ایران خیلی کمک کرد در جنگ قره باغ هم علنا طرف آذربایجان بود. اسرائیل دوست ماست ولی ما منافع ملی رو برای نا امنی اسرائیل هدر می دیم. از جنگ روسیه و اوکراین درس بگیرید زمان حمله نظامی و نابودی یه کشور تموم شده
  • US ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    1 0
    البته وجود اسراییل برای حکومت شما لازم است بهانه لازم برای سرکوب دموکراسی.. شما البته باید ممنون وجود اسراییل باشید.. وگرنه چرا ترکیه و مالزی و پاکستان با اسراییل اینقدر دشمنی ندارند ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس