کد خبر 1355667
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
تراکتور مدل ۱۴۰۰؛ از صدر به قعر با ۶ راننده!

تیم فوتبال تراکتور در حالی سال ۱۴۰۰ را با ناکامی و نتایج ضعیف پشت سر گذاشت که پُرشورها از یک تیم مدعی در سال‌های اخیر به یک تیم انتهای جدولی در پایان سال گذشته تبدیل شدند.

به گزارش مشرق، بررسی تراکتور در هر سال چیزی جز جابه‌جایی‌های مختلف و اسامی گوناگون ندارد! تیمی که تا سال گذشته برای قهرمانی در لیگ می‌جنگید، حالا در پایان سال ۱۴۰۰ برای فرار از سقوط می‌جنگد و احتمالاً روزهای سختی را در سال ۱۴۰۱ نیز پیش‌رو خواهد داشت.

صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان تنها موفقیت تراکتور در ۱۴۰۰

نگاهی اجمالی به تراکتور در سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد این تیم پُر هوادار تبریزی سال ۱۴۰۰ را با نتایجی نسبتاً خوب و با صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا آغاز کرد. جایی که این تیم با هدایت رسول خطیبی با کسب ۲ پیروزی و ۴ تساوی توانست در عین ناباوری به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند اما در این مرحله تراکتوری‌ها که این‌بار فیروز کریمی را روی نیمکت خود می‌دیدند، با شکست مقابل النصر حداقل وداعی حداقل از آسیا داشتند.

شروع فصل بیست‌ویکم و آغاز روزهای تلخ پُرشورها

تراکتور که در فصل بیستم وضعیتی به مراتب بهتر از فصل جاری لیگ برتر را سپری می‌کرد، در مرداد ماه سال گذشته فصل بیستم لیگ را با ۴۵ امتیاز و جایگاه چهارمی به پایان رساند اما با شروع فصل بیست‌ویکم از مهرماه، روزگار تلخ سرخپوشان تبریزی نیز آغاز شد. این تیم تا پایان هفته بیست‌وسوم با ۱۷ امتیاز در جایگاه سیزدهم جدول قرار دارد و از تیمی مدعی در سال‌های گذشته، به تیمی در منطقه سقوط و دست و پا بسته تبدیل شده است.

عجیب اما واقعی؛ تغییر ۶ سرمربی در یک سال!

جابه‌جایی ۶ سرمربی در یک سال؛ رکورد جدید تراکتور در تغییر سرمربی! تراکتوری‌ها که در چند فصل اخیر سردمدار تغییر سرمربی در فوتبال کشور بودند، حالا در سال ۱۴۰۰ رکوردشان را ارتقا بخشیدند! زنوزی و مدیران باشگاه تبریزی که نشان دادند علاقه زیادی به جا به جایی مربی دارند، سال ۱۴۰۰ را با رسول خطیبی آغاز کردند و در ادامه فیروز کریمی، فراز کمالوند، فیروز کریمی (برای دومین‌بار)، زونیمیر سولدو و ارطغرول ساغلام به‌عنوان سرمربی روی نیمکت سرخپوشان تبریزی نشستند تا این تیم حضور ۶ سرمربی در یک سال را تجربه کند. اتفاقی که نتیجه آن حضور تراکتور در رده سیزدهم لیگ و نتایج تلخ این تیم در هفته‌های گذشته بوده است.

گذر از سال ۱۴۰۰ با ۱۲۲ روز پنجره بسته

تراکتور در سال ۱۴۰۰ بازهم مانند سال‌های اخیر درگیر بدهی و مطالبات خارجی بود. این تیم که تقریباً به تمام بازیکنان و مربیان خارجی خود در سه سال اخیر بدهکار بود، در سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای باز شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی هزینه کرد. رقمی سرسام‌آور که در صورت مدیریت آن بخش عمده‌ای از مشکلات کنونی باشگاه قابل حل بود.

میمبلا، مازولا، استوکس، کنستانت، پاتریک دی‌وایلد، لی هری اروین، کوین فورچونه و عکاشه حمزاویی تنها بخشی از طلبکاران باشگاه تراکتور در سال گذشته بودند که در مقطعی توانستند حکم بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه تراکتور را بگیرند. احکامی که در مجموع منجر به بسته بودن ۱۲۲ روزه پنجره بین‌المللی تراکتور در سال ۱۴۰۰ شد!

واگذاری پُر سر و صدایی که نیمه کاره ماند

مشکلات فراوان و ناراحتی هواداران تراکتور در نهایت در دی‌ماه سال ۱۴۰۰ منجر به ورود مسئولان استانی به شرایط مالکیت این باشگاه شد. جایی که پس از جلسات متعدد اعلام شد مالکیت باشگاه به زودی از زنوزی گرفته و به شرکت مس واگذار خواهد شد اما با گذشت چند ماه از این وعده‌ها، هیچ پیشرفتی در روند واگذاری حاصل نشد و عملاً این اتفاق به دست فراموشی سپرده شد

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یوسف از همدان IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    2 0
    حتی اگر تیم تراختور به رده دسته 3 سقوط کند و در تیم محلات همدان بازی کنه و باز همم ببازه ،دوستش دارم و هوادارش هستم چون نماد هویت من است
    • حمید ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      0 0
      یک تیم از آذربایجان چطور ممکنه در تیم محلات همدان (!) بازی کنه؟
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۶
    0 0
    ننگ برلابی کثیف کیسه کش های فدراسیون و وزارت کیسه کش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس