سید محمد حسینی

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: با توجه به شعار سال باید به سمت فناوری و علم پیش رفت و گزارش ماهانه تدوین و ارسال شود و همچنیان مجلس، قوه قضائیه و مردم نیز به دولت کمک کنند.

به گزارش مشرق، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در گفتگویی رادیویی از تعامل مجلس و دولت خبر داد و گفت: با توجه به ضرورت تحقق شعار سال شاید بین نمایندگان و دولت در بحث کارشناسی اختلاف‌هایی وجود داشته باشد؛ اما لوایحی که مطرح می‌شود باید به نفع مردم باشد.

حسینی تصریح کرد: در سال‌های گذشته شعار سال به درستی اجرا نشد و در همین راستا رئیس جمهور هم گفت: شعار امسال یک شعار نیست بلکه یک فرمان است و مانند یک امر واجب باید بدان عمل شود؛ همانگونه که سال ۱۳۹۶ هم سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بود.

وی افزود: با توجه به شعار امسال باید به سمت فناوری و علم پیش رفت و گزارش ماهانه تدوین و ارسال شود و همچنان مجلس، قوه قضائیه و مردم نیز به دولت کمک کنند، چرا که تاکنون نگاه کارشناسی در ابعاد مختلف وجود داشته است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بیان کرد: در سال جدید خواهان اهتمام بیشتری هستیم؛ لوایح در مجلس ارایه می‌شود و مجلس هم مواردی را مطرح و کارشناسی می‌کند، مجدد دولت آن را به وزارتخانه‌ها ارجاع و با وجود مراکز پژوهشی در آن سازمان‌ها به صورت علنی و تخصصی اصلاح می‌کند و نهایتاً مجدد به مجلس ارسال می‌شود.

حسینی عنوان کرد: وقتی لوایح بر اساس نیاز و ضرورت به مجلس ارائه می‌شود؛ ولی مدتی از آن می‌گذرد و به گذر زمان می‌خورد که دیگر به وقت مناسب به مرحله اجرا نمی‌رسد و دیر می‌شود. اینها دلایل و مواردی است که باید برای رفع آن بین دو قوه تعامل بیشتری صورت بگیرد.

وی ادامه داد: برای مثال یکی از مواردی که در هیئت دولت مطرح شد، خرید تضمینی گندم بود که کارشناسی انجام گرفت. شاید قبلاً این موضوع مطرح شده بود و نمایندگان موافق و مخالف هم نظر دادند و ما مخالف بودیم؛ اما با نظر کارشناسی و رفع ابهامات، دیگر مخالفتی صورت نگرفت و همگی موافق بودیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: تولید و اشتغال در برنامه‌های دانش‌بنیان مطرح است که در سند تحول دولت، بدان پرداخته شده و از نظرهای علمی، تجربی و کارشناسانه برخوردار است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس