کد خبر 1355515
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
تالاب هامون

علی اکبر محربیان وزیر نیرو با اشاره به توافقنامه‌های بین دو کشور ایران و افغانستان، از پیگیری حقابه ایران از تالاب هامون خبر داد.

به گزارش مشرق، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو صبح امروز جمعه پنجم فروردین ماه طی سفری یکروزه به منظور بررسی شرایط آبی استان سیستان و بلوچستان عازم جنوب شرق کشور شد.

علی اکبر محرابیان در بدو ورود به فرودگاه بین المللی زاهدان مورد استقبال حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان و سایر مدیران این استان قرار گرفت.

وی در جمع خبرنگاران با اشاره به توافقنامه‌های بین دو کشور ایران و افغانستان، از پیگیری حقابه ایران از تالاب هامون خبر داد.

محرابیان اظهار کرد: با توجه به ضرورت بررسی طرح‌های برقی و آبی استان سیستان و بلوچستان این سفر در روزهای ابتدایی سال انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این سفر بازدیدی از نیروگاه و طرح‌های آبرسانی مختلف انجام خواهد شد، گفت: از نزدیک وضعیت پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌ها را بررسی خواهیم کرد و در صورت لزوم، تصمیماتی برای تسریع یا ایجاد پروژه‌های جدید اتخاذ خواهد شد.

محرابیان در ادامه با اشاره به پیگیری حقابه تالاب هیرمند خاطرنشان کرد: بر اساس توافقنامه‌های دو کشور، افغانستان مکلف است حقابه ایران را از رودخانه هیرمند سالانه رهاسازی کند که متاسفانه سال گذشته این اقدام انجام نشد.

وزیر نیرو افزود: در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نیز نسبت به حقابه‌ قانونی که جمهوری اسلامی ایران دارد به مقدار خیلی کمی آب رهاسازی شد. در این سفر بازدید از آن منطقه نیز خواهیم داشت و در این راستا هم تصمیماتی را اتخاذ خواهیم کرد.

حقابه ایران از تالاب هامون پیگیری می‌شود

حقابه ایران از تالاب هامون پیگیری می‌شود

حقابه ایران از تالاب هامون پیگیری می‌شود

حضور در گلزار شهدای زاهدان، بازدید از نیروگاه زاهدان با حضور وی انجام شد، وزیر نیرو برای بازدید از پروژه آبرسانی سیستان‌ (۲۷ روستای زابل)، بازدید از نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی میل نادر و بازدید از اجرای خط دوم انتقال آب از زابل به زاهدان عازم منطقه سیستان شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • عبدالله مومن IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    می شود به درد نمی خورد. باید عمل بشود که به درد بخورد
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    مسولان راست وچپ عمدن 6000000میلیون افغانی را تو این تحریم وتوروم وبیکاری و کورنا وارد ایران کردند تا 6000000میلیون ایرانی بیکار بشند، ثروتمندترین کشور دنیا از لحاظ معادن وانرژی وموقعیت جغرافیایی وسرمایه انسانی نخبه اما بدبخترین وفقیرترین وبیکارترین وافسرده ترین ومجردترین کشور دنیا هستیم ،16000000میلیون مجرد تو ایران هست که سن ازدواجشان گذشته وجمعیت ایران پیر شده وزاد وولدی تو ایران نیست وبجاش افغانی زاد و ولدش زیاد شده، سوغات افغانستان برای ایران عتیاد وبیکاری ونا امنی است، خداوند مسولان راست وچپ را نابود کند ودر جهان ابرویشان برود که به فکر مردم نیستند و همه مردم را از بین بردند ، ایران رکوردار فقر وبیکاری وطلاق وتبعیض وسهمیه بندی علمی و فرهنگی وفساد ناموسی وتوروم ومهاجر واختلاص مسولان بیسواد ومجردترین وگرانی و افسردگی در دنیا است ،دین ودنیا را از مردم گرفتند دیگه خوشم از مذهب وریا نمیاد، به امید نابودی مسولان بی وجدان وبی مذهب انشالله نابود می‌شید همه چیز را ازمون گرفتید،خودمان از گرسنگی می‌میریم به فکر کشورهای دیگه هستند،چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس