اعلام وضعیت فوق‌العاده در اراضی اشغالی پس از عملیات بئر السبع

در پی عملیات اخیر در بئر السبع و کشته و زخمی شدن شش اسرائیلی، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و بازپرس کل پلیس این رژیم در اراضی اشغالی وضعیت فوق العاده اعلام کردند.

به گزارش مشرق، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، در پی عملیات روز سه‌شنبه یک جوان فلسطینی در بئر السبع که به کشته شدن چهار شهروند اسرائیلی و زخمی شدن دو تن دیگر ختم شد، بنی گانس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و یعقوب شبتای، بازپرس کل پلیس این رژیم در راستای آمادگی برای مقابله با عملیات‌های مشابه، وضعیت فوق العاده امنیتی اعلام کردند.

همچنین احزاب فلسطینی‌های ۴۸ نسبت به اقدام تلافی‌جویانه احتمالی یهودیان افراطی علیه اعراب ساکن منطقه النقب هشدار دادند.

محمد غالب ابو القیعان ۳۴ ساله بعد از ظهر روز سه شنبه همراه با یک قبضه چاقو از منزل خود در شهرک حوره در النقب خارج شده و با خودروی خود تعدادی از شهروندان صهیونست را در یک پمپ بنزین در مرکز تجاری بئر السبع زیر گرفت.

در این عملیات دو زن کشته شده و دو مرد نیز با ضربات چاقو از پا درآمدند، همچنین در این عملیات دو زن دیگر نیز زخمی شدند.

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای ارزیابی وضعیت موجود و رایزنی‌های امنیتی، نشستی را با گانتس و عومر بارلیو، وزیر امنیت داخلی این رژیم و شبتای و نیز نمایندگان سرویس اطلاعات این رژیم برگزار کرده و در نهایت تصمیم گرفته شد در راستای آمادگی برای مقابله با عملیات‌های مشابه در بئر السبع، آماده‌باش در سراسر اراضی اشغالی در عالی ترین سطح قرار بگیرد.

بنت گفت: دستگاه‌های امنیتی در بالاترین سطح آماده‌باش هستند و با عاملان عملیات‌های "تروریستی" به شدت برخورد خواهیم کرد.

گانتس نیز در این نشست گفت: ارتش "اسرائیل" و نیروهای امنیتی از تمامی امکانات موجود برای ممانعت از حوادث مشابه استفاده خواهند کرد و اطمینان می‌دهیم هر فردی که به چنین حملاتی تشویق کند، هزینه آن را پرداخت خواهد کرد.

حدود ۳۰۰ هزار شهروند عرب در النقب سکونت دارند که سیاست‌های تبعیض نژادی شامل کوچاندن، تخریب منازل و روستاها و محرومیت از خدمات در حق آنها اعمال می‌شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 0
    احسنت...دمت گرم مرد فلسطینی... درود به غیرتت...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس