امیرعبدالهیان

امیرعبداللهیان گفت: اگر آمریکا واقع بینانه برخورد کند، آمادگی داریم در آینده نزدیک توافق را با حضور وزاری خارجه عضو کمیسیون مشترک برجام در وین نهایی کنیم.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) سوم فروردین ماه بعد از دیدار و گفت وگو با فیصل المقداد همتای سوری خود در دمشق در جمع خبرنگاران گفت‌: گفت‌وگوهای بسیار خوب و مهمی را با بشار اسد، فیصل المقداد وزیر خارجه و علی مملوک رئیس دفتر امنیت ملی جمهوری عربی سوریه در دمشق داشتم و آخرین تحولات دوجانبه و منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

* استقبال از عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با سوریه

وزیر خارجه بیان کرد: از اینکه برخی کشورهای عربی در رویکرد جدید اقدام به عادی سازی روابط با سوریه می‌کنند استقبال کرده و خرسندیم. در خصوص برخی مسائل منطقه از جمله وضعیت یمن گفت‌وگو کردیم. از لغو محاصره انسانی و برقراری آتش بس و گفت‌وگوهای همه اطراف یمنی استقبال می‌کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: در خصوص وضعیت افغانستان نیز گفت‌وگو کردیم. هفته آینده سومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در چین برگزار خواهد شد. همانطور که به صراحت اعلام کردیم از تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان حمایت می‌کنیم.

* بیش از هر زمان دیگری به توافق و نهایی کردن توافق در وین نزدیک شده‌ایم

امیرعبداللهیان همچنین به مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ها علیه ایران نیز اشاره کرد و ادامه داد: آخرین وضعیت مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها را مورد بحث قرار دادیم. معتقدیم امروز بیش از هر زمان دیگری به توافق و نهایی کردن توافق در وین نزدیک شده‌ایم. ما آخرین پیشنهادات خود را برای رسیدن به نقطه قطعی توافق از طریق هماهنگ کننده اتحادیه اروپا به آمریکا ارائه دادیم. به طرف آمریکایی به صراحت اعلام کرده‌ایم از خطوط قرمز خود عبور نخواهیم کرد. اگر طرف آمریکایی واقع بینانه برخورد کند، آمادگی داریم در آینده نزدیک توافق را با حضور وزاری خارجه عضو کمیسیون مشترک برجام در وین نهایی کنیم.

وی همچنین درباره مناسبات ایران و سوریه گفت: ما در خصوص مناسبات دوجانبه بر همکاری‌هایی گسترده تجاری و اقتصادی ایران و سوریه تأکید و بر آمادگی ایران برای توسعه هر چه بیشتر مناسبات تأکید کردیم.
وزیر خارجه بیان کرد: توسعه گردشگری بین ایران و سوریه از جمله نکات مورد توافق دو طرف در رایزنی‌های امروز بود. امیدواریم در آینده نزدیک شاهد دیدار روسای جمهور دو کشور باشیم.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز  در بدو ورود به دمشق با بیان این‌که ما و سوریه در یک سنگر واحد هستیم، بر حمایت ایران از رهبری، دولت و مردم سوریه تأکید کرد.

این سومین سفر امیرعبداللهیان به سوریه است. وی شهریور ماه و همچنین مهر ماه سال۱۴۰۰ به سوریه سفر کرد.  او هفتم شهریور ماه نیز بعد از سفر به بغداد برای شرکت در کنفرانس منطقه‌ای حمایت از عراق،‌ به دمشق رفت و با بشار اسد رئیس جمهور و فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.حسین امیرعبداللهیان همچنین در سومین مقصد سفرش پس از حضور در مسکو و بیروت و رایزنی با مقامات این کشورها، ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۰ راهی دمشق پایتخت سوریه شد و برای دومین بار پس از تصدی وزارت امور خاجه و در کمتر از یک ماه و نیم به دمشق سفر و در این سفر با بشار اسد رئیس جمهور و فیصل المقداد همتای سوری خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ۱۷ مهر ماه در دمشق از سفر فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه به تهران خبر داد و سوریه را متحد استراتژیک ایران خواند و گفت: در روزهای سخت، متحدان و دوستان خودمان را تنها نخواهیم گذاشت.

پس از آن بود که «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه ۱۴ آذر ماه وارد تهران شد و ۱۵ آذر ماه نیز در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان دیدار کرد .وی در نشست خبری با همتای ایرانی گفت: امروز به دیدار با آقای رئیسی مفتخر شدم و در این دیدار پیام مکتوب آقای اسد را به ایشان تسلیم کردم. این پیام بازتاب دهنده نگاه ما به اهمیت روابط بین سوریه و ایران است. همچنین امروز دعوت رسمی اسد از آقای رئیسی برای سفر به سوریه را تسلیم کردم در این دیدار گفت‌وگوهایی انجام شد که بازتاب دهنده روابط ممتاز و راهبردی بین سوریه و ایران بود. 

به گزارش مشرق، رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بعد از سوریه برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات لبنان به بیروت سفر خواهد کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • DE ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    7 0
    امریکا و غرب فعلا بشدت تحت فشار گرانی و کمبود انرژی هستند و شما را فقط و فقط تا آنجایی همراهی میکنند که مشکل انرژی خود را حل کنند . بعد دومرتبه به یکی از غربگدایان یا منافقین تفاوتی ندارند یک لپ تاپ پر از نقشه بمب شبیه اون نقشه هایی که کودک عقب افتاده صهیونیست یتنیابو رو تابلو با ماژیک میکشه میدهند و در فرودگاه میگیرنش و به ایران میگن ثابت کن که بمب نمیسازی و ما چون ابر قُد قُد هستیم لازم نمیبینم اثبات کنیم تهمتمان را . بعد باز غربگداها آدرس تحریمهای فلج کننده میدهند و یک نفر فرفری هم پیدا میشه میگه والله طلله بالله اگه نمیتونستم تحریمها رابردارم میرفتم باقالی فروشی و شلغم فروشی باز میکردم باز نقطه سر خط. در این مقطع امریکا ایران را میخواهد تا قیمت نفت را بشکند . همین و بس مواظب باشید.
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    5 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    5 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ تمام تحریم‌ها لغو شد و این امر راستی‌آزمایی گردید و تمام مطالباتمان هم وصول شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را که از روی زمین ناپاک و بی‌ثمر اعتماد به غرب برکنده شده و ثبات و قراری ندارد را برداریم و آن را بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بکوبیم و با اقتدار از برجام خارج شویم. نباید گذاشت اقتصاد کشور بیش از این شرطی شود؛ کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    3 0
    توافق نکردن از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، توافق نکردن شرف دارد بر یک چنین توافق کردنی.
  • US ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    2 0
    میشه واضح بگی این خطوط قرمز چیا هستن جنا امیرعبداللهیان
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    4 0
    "به طرف آمریکایی به صراحت اعلام کرده‌ایم از خطوط قرمز خود عبور نخواهیم کرد." از خطوط قرمز خود اجازه عبور نخواهیم داد. از خطوط قرمز خود کوتاه نخواهیم آمد. از خطوط قرمز خود عقب نخواهیم نشست. ...
  • DE ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    2 0
    ای کاش یک آدم باسواد پیدا میشد و حساب میکرد وقتی مثلا ۵ دلار قیمت نفت بالا میره چند میلیارد دلار روزانه کشورهای نفتی ضرر میکنند و کشورهای اروپایی و امریکا ....منفعت براشون داره .برا همین گاوهای شیرده و سران مرتجع عربی گوگولی و بو...لی امپریالیست امرزکا و غرب وحشی هستند تا قیمت ها را به نفع ارباب شکسته و مفت فروشی کنند. الان جنگ سختی در دولت های اروپایی درگرفته بین خودشون که چطور میتونند انرژی خودشون را تامین کنند. یادتون میاد چطور از هم ماسک دزدی و واکسن دزدی میکردند. الان هم دارند به همون طرف میرن . اتحاد دزدها تا وقتی اتحاد است که اموال دزدی گیر همشون بیاد و گرنه مانند گراز وحشی به جون هم می افتند .همین اروپای ظاهرا آرام قرون وسطایی بعد از چند قرن کشت و کشتار میلیونی از همدیگر فعلا موقتا جنگ را کنار گذاشته اند و هنوز بسیاری از کشورها قطعنامه و یا قرارد داد صلح امضاء نکرده اند‌ چون بحث هزاران میلیارد خسارت مطرح است. وقتی آلمانها دو جنگ جهانی را شروع کردند و به کشورهای همسایه حمله کردند و هزاران میلیارد خسارت زدند آیا جایی کسی خوانده که آلمان خسارت جنگی داده باشه؟؟ البته امریکا تا قوزک پا سر اروپا کلاه گذاشت و خودش را کدخدا و قاضی جا زد و داد زد ساکت از امروز پاچه همدیگه رو دیگه نگیرید بدون اجازه من ‌...و دنیای غرب فعلا دست از جنگ علیه خود کشیده است. مگر روسیه در اروپا نیست؟ چرا امریکا که بیش از ۸۰۰۰ کیلومتریست را ارباب خود میدانند ولی چند قرنه روسیه همجوار خود را دشمن میدانند.چون معادن غنی آن که هیتلر سعی کرد بدست بیاورد را هنوز بدست نیاورده اند . واین جنگ نشان داد که روسیه ماهانه به اروپا چند ده میلیارد تخفیف نفت و گاز میداده وگرنه اقتصاد اروپا در هم شکسته شده بود. روسیه هم باید دست از خیانت خام فروشی‌ بردارد و در کشورش تولید کار بیشتری کند تا جایگاه اصلی خود در اروپا را باز گیرد. حالا ارزش یک دلقک وابسته خائن در اوکرایین برای غرب را بیشتر متوجه میشیم.چون میگویند راه تکه تکه کردن روسیه از اوکراین میگذرد.
  • GB ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    0 0
    شما جرات انتشار یک نوشته حقیقی و منتقدانه علنی را ندارید تعطیلش کنید و بروید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس