شرط هیئت هماهنگی شیعی عراق برای حضور در جلسه انتخاب رئیس‌جمهور

هیئت هماهنگی شیعی عراق اعلام کرد که تنها در شرایطی حاضر است در جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس‌جمهور حاضر شود که رئیس جمهور به صورت توافقی و در راستای منافع ملت تعیین شود.

به گزارش مشرق به نقل از بغداد الیوم، «رفیق الصالحی» نماینده پارلمان عراق و عضو هیئت هماهنگی شیعی امروز چهارشنبه شرط اصلی این هیئت برای مشارکت در جلسه انتخاب رئیس‌جمهور را که قرار است روز هفته آینده برگزار شود، اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، عضو هیئت هماهنگی شیعی گفت: هیئت هماهنگی برهم زننده مبانی قانون اساسی نیست، بلکه ضامن روند سیاسی است. هیئت هماهنگی طرفدار حضور در جلسه روز شنبه به منظور تعیین نام کمیسیون‌های پارلمانی بر اساس اصول قانونی است.

این شخصیت عراقی در ادامه یادآور شد: هیئت هماهنگی در جلسه رأی گیری برای انتخاب رئیس جمهور شرکت خواهد کرد؛ مشروط بر اینکه رئیس جمهور به صورت توافقی و در راستای منافع مردم انتخاب شود و یک شخصیت ملی و به دور از هرگونه شبهه‌ای باشد.

وی تاکید کرد که: هر نامزد ریاست جمهوری که ابهاماتی درباره او وجود داشته باشد به دادگاه فدرال ارجاع داده خواهد شد و تحت هیچ شرایطی رأی پارلمان را به دست نخواهد آورد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 0
    آفرین، نظام انتخاباتی عراق باید تغییر کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس