واکنش نخست‌وزیر کرواسی به سقوط یک پهپاد از مبدأ اوکراین در این کشور

نخست وزیر کرواسی گفت پهپاد ناشناسی که در پایتخت این کشور سقوط کرده نشانگر نیاز به افزایش همکاری میان اعضای ناتو است.

به گزارش مشرق، «آندری پلنکوویچ» نخست‌وزیر کرواسی روز شنبه با اشاره به سقوط یک پهپاد در این کشور خواستار افزایش همکاری‌ها میان کشورهای عضو ناتو شد.

به نوشته پایگاه خبری «ای نیوز»، پلنکووچ مدعی شد این پهپاد که از نوع تجسسی «تی‌یو-۱۴۱» دوران شوروی است، از مبدأ اوکراین به پرواز درآمده و در کرواسی سقوط کرده است.

پیش‌تر مقامات کروات در این‌باره توضیح داده‌اند که این پهپاد پیش از سقوط در کرواسی و آسیب وارد کردن به ده‌ها خودرو، از مجارستان وارد کرواسی شده و قبل از آن نیز بر فراز رومانی پرواز می‌کرده است که هر سه کشور اعضای ناتو هستند.

نخست‌وزیر کرواسی در این‌باره گفت: «طبق اطلاعاتی که اکنون داریم، این پهپاد مشخصاً از قلمرو اوکراین برخاسته است».

او با این حال با اشاره به اینکه روسیه و اوکراین هردو اعلام کرده‌اند این پهپاد متعلق به آن‌ها نیست گفت: «در حال حاضر نمی‌دانیم این پهپاد متعلق به کدام کشور است».

پلنکوویچ گفت، درخصوص این سانحه نامه‌هایی به شرکای خود در اتحادیه اروپا و همچنین دبیرکل ناتو ارسال کرده است.

نخست‌وزیر کرواسی گفت، مشخص نیست سقوط این پهپاد عمدی بوده یا ناشی از یک اتفاق یا اشتباه اما «بر لزوم همکاری نزدیک‌تر درون ناتو دلالت دارد».

او بدون اشاره به احتمال تعلق این پهپاد به اوکراینی‌ها گفت و تأکید بر اینکه این پهپاد آزادانه بر فراز سه کشور عضو ناتو پرواز کرده گفت: «دیگر نمی‌توانیم چنین وضعی را تحمل کنیم. این یک تهدید بسیار روشن و نیازمند واکنش است».

سقوط این پهپاد ناشناس در زاگرب، از روز پنجشنبه گمانه‌زنی‌های زیادی را در پی داشته و به گفته کارشناسان امنیتی، برای ناتو یک شکست محسوب می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    روسها اینو می دانند تا زمانی که غرب مجبور از خرید گاز است مجبور از پرداخت پول آن می باشد و خودشان مجبورند سوئیفت را حل کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس