روسیه: با استفاده از تجربیات ایران، درپی غلبه بر تحریم‌های هوانوردی هستیم

وزیر حمل و نقل روسیه با اشاره به توقیف شماری از هواپیماهای غیر نظامی روسیه ر در کشورهای خارجی به واسطه تحریم‌های غرب گفت که از تجربیات ایران در این زمینه استفاده می‌کند.

به گزارش مشرق، وزیر حمل و نقل روسیه  روز سه شنبه  با اشاره به توقیف حدود ۸۰ فروند هواپیمای این کشور  در خارج به واسطه تحریم‌ها گفت که از تجربیات ایران در این زمینه استفاده می‌کند.

 به گزارش خبرگزاری «اینترفکس» «ویتالی ساولیف» وزیر حمل و نقل روسیه در جلسه کمیته سیاست اقتصادی روسیه گفت: «حدود ۸۰ فروند هواپیمای خطوط هوایی روسیه در خارج از کشور به دلیل تحریم‌های ضد روسیه توقیف شده است.»

ساولیف گفت: «ما ۱۳۶۷ هواپیما در کشور قبل از تحریم‌ها داشتیم. اینک ۷۸ هواپیما را از دست داده‌ایم، آنها توقیف شده‌اند.این هواپیماها در کشورهای دوست روسیه از جمله ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، توقیف شدند.»

ساولیف در بخش دیگری با اشاره و تداوم پروازها و تامین قطعات یدکی هواپیما افزود: «مسئولان روس با تکیه بر تجربیات ایران که سال‌ها در تحریم بوده، به دنبال راه حلی برای این موضوع هستند.»

 به دنبال شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین، آمریکا و متحدان و شرکای این کشور تحریم‌هایی را علیه روسیه به ویژه در بخش هوانوردی وضع کردند. آمریکا، فرانسه ، استونی، لتونی، لیتوانی ، اسلوونی، لهستان، جمهوری چک، بلغارستان و انگلیس  حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای روس بسته‌اند.

روسیه روز سه‌شنبه تحریم‌هایی را علیه رئیس جمهور آمریکا و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد. بر اساس اعلام وزارت امور خارجه روسیه، «لوید آستین» وزیر دفاع، « جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی و « ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا نیز در فهرست  تحریم‌های روسیه قرار دارند.

مسکو اعلام کرده که تحریم‌هایش اقدام متقابل در برابر تحریم‌هایی است که واشنگتن علیه روسیه از جمله «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعمال کرده است.

در ۲۴ فوریه، روسیه در پاسخ به درخواست کمک از سوی جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک (جدایی‌طلبان شرق اوکراین)، عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که «غیر نظامی‌سازی و نازی‌زدایی» از اهداف کلیدی این عملیات است. مسکو بارها تاکید کرده که هیچ برنامه‌ای برای اشغال اوکراین ندارد و تاکید می‌کند که نیروهای مسلح روسیه فقط زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهند. ایالات متحده و متحدانش، از جمله ژاپن، با اعمال تحریم‌های جامع علیه روسیه به اقدام مسکو واکنش نشان دادند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    22 15
    دیگه هیچ کس از تحریمهای آمریکا نمی ترسه چراکه 1- کشوری مثل ایران زیر این تحریمها تاب آورد، فنا نشد، و الگو شد 2- وقتی به وسیله آمریکا تحریم شدی میتونی به بلوک چین-روسیه-ایران بپیوندی ...... منتظر شرکای اروپایی هم هستیم
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
      1 7
      تحریم ها روی اقتصاد ایران اثری نداشت ولی ممکن است روی اقتصاد روسیه موثر باشد. چون ایران ساختار اقتصادی پیچیده‌تر قوی‌تر متنوع‌تر و پیشرفته‌تری در مقایسه با روسیه دارد.
    • الکسیس IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      0 0
      دقیقا نظم نوین جهانی به نفع ایران درحال شکل گیری است ایدان در سالهای آینده یک کشور بسیار تاثیر گذار در جهان ایت بالاتر از آمریکای در اوج نه امریکای فعلی
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    3 19
    ایران باید احمق باشد به این کثافتها که هر لحظه امکان از پشت خنجر زدن دارن و با اسراییل شدیدا رابطه دارن راههای پیچوندن تحریمها رو لو بدن
    • علی IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
      17 28
      کثافت اون کسی هست که حاظر نوکر غربی هاا وآمریکا بشه روسیه وچین دوست ما ایرانیان هستن
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
      9 1
      کثافت اصلی آمریکا ناتو و اسرائیل هستند.روسیه و چین هم دررست است که به منافع خود فکر میکنند ولی خطرشان به مراتب کمتر از غرب است.
    • علی GB ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
      2 7
      روسیه خاین در زمان تحریم های ایران فقط به فکر منافع خودش بود مرگ بر اجنبی پرست بالاخص روس و چین پرست
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    13 2
    تجارب دور زدن تحریم ها مخصوص ایران هستند آنها را اگر در اختیار سایر کشورها قرار دهیم احتمال اینکه بعد از رفع تحریم ها و عادی شدن روابطشان با تحریم کنندگان ، این تجارب گرانقیمت ایران را در اختیار آمریکا قرار دهند وجود دارد
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    3 1
    روسیه از این فرصت جهت تکمیل چرخه‌ی تولیدش استفاده کند و بعد از رفع تحریم قوی‌تر در بازار جهانی ظاهر شود.
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    1 0
    این را باید در نظر داشت که نوع هواپیماهایی که ایران دارد با انواعی که روسیه دارد متفاوت هست. انواع ایرانی قطعاتشان قابل ساخته شدن هست ولی انواع روسی ممکن است قاب مهندسی معکوس و استفاده نباشند و پشت آن پیچیدگی های هکری باشد
  • سعید IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    2 4
    نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
      4 0
      43 سال از انقلاب گذشت، یک عده هنوز معنی این شعار را نفهمیدند! نه شرقی نه غربی یعنی تحت استعمار شرق و غرب نباشیم، نه این که با شرق و غرب رابطه نداشته باشیم. الان غرب دنبال استعمار ما است اما شرق نه، پس طبیعی است که رابطه ما با شرق بهتر باشد. تابحال چند بار دیده‌اید که روسیه و چین، مثل اروپایی‌ها و آمریکایی‌های حرامزاده، دنبال تحریم ما باشند یا فشار حقوق بشری بیاورند یا تروریست بفرستند یا از جدایی طلبان حمایت کنند یا پرونده‌سازی کنند؟
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      6 3
      در قرآن هم اشاره شده که خدا شما را از تعامل با کافرانی که با شما دشمنی نکردند و از سرزمینتان بیرون نکردند باز نمی دارد و دشمن تراشی شما غربگرایان با کشورهای دوست موضوعیتی ندارد. غرب هم اگر میخواهد با ما تعامل داشته باشد باید دست از دشمنی با ملت ایران بردارد
  • فراجناحی IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 0
    تجربه ایران فعلا در زمینه آزاد سازی نفتکش از دست دزدان دریایی انگلیس و آمریکا پر رنگ است و روسیه هم با توجه به وسعت سرزمینی خود میتواند هواپیماهای کشور دوست مقابله به مثل کند. انچه عوض دارد گله ندارد!!!
  • ايراني IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 0
    هيچ كدام از اين ابله ها نميگه ما چقدر داريم به چين و هند و برزيل بابت تحريم تخفيف ميديم ضمنا كدوم صنعت هوانوردي تو ايران دقيقا منظورتونه؟ يادتون رفته چندتا هواپيما افتاد چندتا كشته داديم ؟ البته اين امار برا شماها كه عادت داريد زير چندصد كشته از مردم نگيريد عددي نيست
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 0
    من یادتون میدم خودرو را ۱۰ برابر گران کنید بنزین مایحتاج مردم خودتان را به بهانه تحریم چند برابر گران کنید در ضمن اختلاس هم خیلی مهمه با این کار از تحریم عبور کنید
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 0
    هدف آمریکا و غرب از تحریم های بی سابقه در مورد ایران و روسیه براندازی حکومت هر دو کشور است پس ایران و روسیه باید برای خنثی کردن این تحریمها نهایت همکاری را با هم انجام دهند تا بتوانند توطئه آمریکا و غرب را ناکام کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس