روسیه به دنبال ترانزیت کالا از طریق ایران است

وزیر حمل و نقل روسیه اعلام کرد کشورش مسیرهای لجستیکی جدید در آسیا را برای انتقال کالا در دست بررسی دارد.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی میل، «ویتالی ساولیف» وزیر حمل و نقل روسیه می‌گوید تحریم‌های غرب علیه این کشور، مسکو را بر آن داشته به دنبال کریدورهای لجستیکی جدید از جمله از طریق جمهوری اسلامی باشد.

بنا به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، وزیر حمل و نقل روسیه اعلام کرد تحریم‌های غرب مسکو را مجبور می‌کند به دنبال «کریدورهای لجستیکی جدید» مانند کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب - که بین هند، ایران، افغانستان، آذربایجان، روسیه، آسیای مرکزی و اروپا برقرار است، باشد.

ساولیف روز شنبه اعلام کرد: تحریم‌هایی که امروز علیه فدراسیون روسیه اعمال شد، عملاً تمام لجستیک کشور را متأثر کرده است و ما مجبور هستیم به دنبال کریدورهای لجستیکی جدید باشیم.

این مقام کرملین گفت که سه بندر کلیدی روسیه در دریای خزر وجود دارد که می‌توانند در مسیر شمال-جنوب مورد بررسی قرار گیرند. با این حال ساولیف افزود که این بنادر ظرفیت سطح تجارتی که روسیه با حجم سابق را ندارند. به گفته ساولیف، روسیه ارسال کالاهای زمینی از طریق آذربایجان به ایران را به عنوان جایگزینی برای ارسال کالا از طریق دریای خزر مورد بررسی قرار می‌دهد.

قبل از اینکه دولت روسیه در ۲۴ فوریه حمله به اوکراین را آغاز کند، تجارت دریایی روسیه به مقصد آسیا معمولاً از کانال سوئز صورت می‌گرفت. با این حال، تحریم‌های غرب مبنی بر ممنوعیت تجارت با روسیه و شرکت‌های روسی به طور کلی مسیر همیشگی را به روی کشتی‌های مسکو بسته است و به همین علت روس‌ها به دنبال مسیر جایگزینی هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس