کد خبر 1354708
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
کرملین: روسیه مثل آمریکا راهزنی نمی‌کند

سخنگوی کرملین در پاسخ به اتهام بایدن درباره حملات سایبری روسیه به آمریکا، گفت مسکو همچون واشنگتن و غرب در راهزنی شرکت نمی‌کند.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (سه‌شنبه) در واکنش به اظهارات «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر حمله سایبری روسیه به آمریکا گفت که مسکو راهزنی نمی‌کند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد سه‌شنبه درباره احتمال وقوع حمله سایبری گسترده روسیه به این کشور در روزهای آینده هشدار داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری تاس، پسکوف در این خصوص گفت: «فدراسیون روسیه برخلاف بسیاری از کشورهای غربی چون ایالات متحده در راهزنی در سطح دولتی شرکت نمی‌کند».

از طرف دیگر، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز پیش از این اتهامات علیه مسکو در خصوص حملات سایبری به شرکت‌های آمریکایی را مزخرف توصیف کرده بود.

مسکو اسناد تقاضاهای خود را به کی‌یف داده است

وی همچنین در خصوص مذاکرات روسیه و اوکراین گفت که موضع روسیه در مذاکره با اوکراین به صورت شفاهی و کتبی تعریف شده است، کی‌یف اسناد مربوطه را دریافت کرده است و هیچ برنامه‌ای برای علنی کردن آنها وجود ندارد.

بنا بر گفته پسکوف، «اوکراین به خوبی از خواسته‌های روسیه آگاه است». او گفت: «این تنها چیزی است که می‌توانم بگویم. مواضع مسکو به صورت شفاهی و همچنین به طور واضح به صورت کتبی تعیین شده‌اند. پیش نویس اسناد لازم چند روز پیش به اوکراینی ها داده شد».

سخنگوی کرملین گفته است که اوکراین به برخی از موارد اسناد پاسخ داده است « با اینحال، قطعاً مایلیم هر بار پاسخ اساسی‌تر و سریع‌تر دریافت کنیم.»

روند مذاکرات روسیه و اوکراین کند است

پسکوف درباره دور بعدی مذاکرات روسیه و اوکراین گفت: «برنامه در اینجا کاملاً منعطف است، بنابراین من وارد جزئیات نمی‌شوم. این روند در حال انجام است، اما ما مطمئناً مایلیم که گفتگوهای فشرده و معنادارتری داشته باشیم».

وی همچنین روند پیشروی مذاکرات را کند توصیف کرد و گفت: «اوکراین یک کشور مستقل است و می‌تواند و باید رویه‌های سیاسی داخلی داشته باشد. اما در کنار آن مواردی نیز در دست مذاکره دو هیأت است. من نمی‌توانم وارد جزئیات شوم اما متقاعد شده‌ایم که اگر این موضوعات اکنون علنی شود، ممکن است روند مذاکرات را که بسیار کندتر و کمتر از آنچه ما می خواهیم پیش می‌رود، مختل کند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 0
    احسنت ، دقيقأ همینطوره جناب پسکوف ، در ضمن لطفأ مردم و دولت روسیه رو با یه مشت گاوچرون حرومزاده مقایسه نفرمایید، ممنون!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس