کد خبر 1354585
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۰۱/۰۲؛ هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی استان‌ها/ وزش باد شدید و تگرگ در تهران

سازمان هواشناسی از بارش باران و برف طی امروز تا شنبه هفته آینده در برخی مناطق کشور و وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ در تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین،‌ البرز،‌ تهران، استان‌های ساحلی دریای خزر و خراسان شمالی بارش باران و برف و در مناطق استان‌های اصفهان،‌ سمنان و یزد بارش‌های پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش‌های امروز برای استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی است.

فردا چهارشنبه در شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکری،‌ سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است. روز پنجشنبه نیز در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین،‌ البرز و تهران و سواحل دریای خزر بارش پراکنده و وزش باد روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز جمعه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب استان‌های کردستان، کرمانشاه و شمال زنجان بارش باران و برف و در اواخر وقت در سواحل دریای خزر بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

شنبه هفته آینده بارش پراکنده در سواحل دریای خزر و شمال غرب ادامه خواهد داشت. همچنین از پنجشنبه تا شنبه آینده در نیمه جنوبی کشور وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران امروز نیمه‌ابری گاهی رگبار،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید با احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: صبح سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۱/۰۲

زمان پایان: اواخر وقت سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۱/۰۲

نوع مخاطره: بارش باران، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، وزش باد شدید

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۱/۰۲: اردبیل، گیلان و غرب مازندران

اثر مخاطره: بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد، کولاک برف در ارتفاعات، تاخیر و احتمال لغو پرواز

توصیه: اجتناب از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به وسایل ایمنی و گرمایشی و همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ در جاده‌های برف‌گیر، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی بویژه در مسیرهای کوهستانی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 1
    لطف فرمودن که خبردادن که طوفان میخواد بشه
  • لاله TR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    به ما زیاد ضرر نرسوند
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 0
    ما استان همدان مردم بیچاره شدن تمام شکوفه های بادام زردالو گردو وتمام درختانی که شگوفه کردن سرما ویخ زدگی از بین برد مردم. بیچاره چکارکنند تا یک سال دیگه باید منتظر. باشند پناه برخدا شکر از خدا هرچه آید از خدا خوش آید شکر یا الله یا الله یا رحمان یا رحیم پناه داریم به خودت ای مهربان تر ین خدای بزرگ تشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس