کد خبر 1354568
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
موشک کروز «یاعلی (ع)» بر بال «سوخو ۲۲»

موشک کروز یاعلی (ع)، با قابلیت شلیک از جنگنده سوخو ۲۲ سپاه، از دیگر دستاوردهای موشکی کشور، موشک کروز قادر با قابلیت نفوذ در زره کشتی‌ها، از دستاوردهای موشکی صنعت دفاعی کشور است.

به گزارش مشرق، جمهوری اسلامی ایران یکی از قدرت‌های موشکی غرب آسیاست و در این حوزه حرف‌های زیادی در جهان برای گفتن دارد.

موشک کروز «یاعلی (ع)» بر بال «سوخو ۲۲» / هواگردهای میل۱۷ و جنگنده‌های اف ۴ مجهز به موشک ایرانی «قادر»

موشک کروز یا علی (ع)، از دیگر دستاوردهای موشکی کشور، با برخورداری از موتور جت، و کلاهکی به وزن ۲۰۰ کیلوگرم، بردی معادل ۷۰۰ کیلومتر دارد.

موشک کروز «یاعلی (ع)» بر بال «سوخو ۲۲» / هواگردهای میل۱۷ و جنگنده‌های اف ۴ مجهز به موشک ایرانی «قادر»

این محصول دفاعی کاملاً ایرانی، قابلیت شلیک از پرتابگرهای زمینی و شلیک از روی جنگنده سوخو ۲۲ سپاه پاسداران را دارد.

موشک کروز «یاعلی (ع)» بر بال «سوخو ۲۲» / هواگردهای میل۱۷ و جنگنده‌های اف ۴ مجهز به موشک ایرانی «قادر»

موشک کروز قادر به طول ۷۴۰ سانتی‌متر طول، ۳۶ سانتی‌متر قطر و سرعت ۰.۹ ماخ، از کلاهک شدید الانفجار باقابلیت نفوذ در زره کشتی‌ها با فیوز تأخیری برخوردار است.

این موشک ایرانی، به سیستم خلبان خودکار دیجیتال، قابلیت گریز از سیگنال‌های پارازیت، سامانه‌های جنگ الکترونیک مجهز است.

هواگردهای میل ۱۷ و جنگنده‌های اف ۴ مجهز به موشک قادر ایرانی هستند، دقت و سرعت بیشتر در انهدام اهداف از ویژگی‌های آن است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    2 17
    موشک تو قرن بیست و یک بچدرد میخوره؟ الان روسیه هزارتا موشک کروز و بالستیک زد تو اکراین چی شد؟ برو رو ساخت پهپاد،جنگنده نسل پنج و آواکس و توپ لیزری کار کن که سلاحهای جنگهای آینده است
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
      1 0
      در هر دوره یک سلاح هست که سلاح استراتژیک محسوب میشه فعلا هم سلاح استراتژیک تسلیحات اتمی است تنها راه برای کشورهایی که توان حمل سلاح اتمی با بمب افکن هایراستراتژیک رو نداره حمل با موشک هست برای همین اسراییل هند پاکستان چین و کره شمالی و ایران روی موشک کار میکنن پس کاملا علمی و منطقی هست این کار شما هرگز با پیشرفته ترین تسلیحات غیر اتمی هم نمیتونید با کشور اتمی درگیر بشید حتی اگر این کشور پاکستان یا افغانستان طالبان باشه
    • بنده خدا IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
      2 0
      دوست عزیز، کل موشک های بالستیک و کروزی که روسیه بر علیه اوکراین استفاده کرده کمتر از کل موشک های کروزی هست که آمریکا در سه روز ابتدایی حمله به عراق استفاده کرد. در حالی که اوکراین دومین قدرت نظامی اروپا است و بانک اهداف موجود در این کشور چندین و چند برابر اهداف موجود در عراق است.
    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      5 0
      فرق روسیه با ایران اینه که روسها جنگ شهرها رو بلد نیستند. تا دروازه شهرها به سرعت پیشروی میکنند اما بعدش متوقف میشند. درصورتی که ما متخصص این نوع جنگ هستیم. قابلیت موشک هم در حملاتی مثل عین الاسد و همین حمله جدید به ویلای جاسوسی اسراییلیا در کردستان عراق اهمیت خودش رو نشون داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس