کد خبر 1354559
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
توزیع ۲۵۰ هزارتن برنج خارجی به بازار در فروردین ماه ۱۴۰۱

دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: تا اواسط اسفند ماه ۱۴۰۰، ۸۰۰ هزار تن برنج وارد کشور شده بود و تا پایان سال ۱۴۰۰ نیز ۳۰۰ هزار تن برنج در بنادر مراحل ترخیص را طی می‌کردند.

به گزارش مشرق، مسیح کشاورز، در خصوص راهکاری جهت کاهش التهابات و ثبات قیمت برنج در سال ۱۴۰۱، گفت: باید دوره ممنوعیت واردات برنج برداشته شود، زیرا به برنج خارجی ارز نیمایی تعلق می‌گیرد و در حال حاضر به اندازه کافی گران شده است از طرفی نیز به اندازه نیاز وارد کشور می‌شود.

بیشتر بخوانید:

جدول/ ارزان‌ترین برنج کیلویی چند؟

وی افزود: همچنین در پایان فصل برداشت فاصله قیمتی برنج خارجی با برنج ایرانی خیلی کم بوده بنابراین واردات برنج خارجی برای برنج ایرانی تهدیدی ایجاد نمی‌کند.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج بیان کرد: برنج خارجی و هر کالایی که از خارج وارد کشور می‌شود دارای شناسنامه است و به راحتی قابل رصد بوده این در حالی است که برنج ایرانی شناسنامه‌دار نیست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: قیمت برنج خارجی ثابت است و اگر دولت ارز نیمایی را گران نکند و تعرفه‌ها را کاهش دهد همچنین ارزش افزوده نیز از برنج برداشته شود برنج خارجی با قیمت و کیفیت مناسب بدست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

کشاورز عنوان کرد: تا اواسط اسفند ماه ۱۴۰۰، ۸۰۰ هزار تن برنج وارد کشور شده بود و تا پایان سال ۱۴۰۰ نیز ۳۰۰ هزار تن برنج در بنادر مراحل ترخیص را طی می‌کردند برای فروردین ماه ۱۴۰۱، ۲۵۰ هزارتن برنج خارجی را برای توزیع به بازار برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    متاسفانه بتوزیع نظارتی نمیکنن ولذا هزاران برابر اینم وارد کنم درانبارهای زالوصفتان دپو خواهد شد.نمیدونم چرا مسیولین اجرایی رده بالای کشور ما همواره توسط چاپلوسان ودروغگویات محاصره شده و همیشه حقایقو وارونه میفهمند .چون خودشون درهمه صحنها نمیتونن دقیق نظارت کنند واطرافیانشون ازبیبندو باری بازار مصرفی مردم شدیداً ذینفعان.وباگزارشهای خلاف واقع ریسارو درمحاصره اطلاعاتی خود بیخبر نگه می دارن تاملتو بیشتر بچاپند .برنج ایرانی بزودی صدتومن و رد خواهدکرد.وا ملتا وامستصعفا.
  • مجید IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    باید اونقدر برنج وارد بشه که قیمت برنج ایرانی بیاد پایین ، تهدید چیه ؟ همین بهانه ها باعث شده برنج ایرانی خیلی گرون بشه ، نهایتا تهدید هم شد که شد مهم نیست ، چرا جیب مصرف کننده تهدید می شه صدایی در نمیاد اما همینها راضی نمیشن یه تومن قیمت برنج ایرانی که خیلی هم قروقاطی داره بیاد پایین .
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 0
    در ایران بر عکس هست!!برنج ایرانی که تولید کشور خود ما هست از برنج خارجی گران تر می باشد البته کیفیت ایرانی بهتر از خارجی است ولی تفاوت قیمت زیاد ،واقعا از عجایب هست!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس