مسافران به وعده‌های تبلیغاتی با قیمت‌های غیرمنطقی اعتماد نکنند

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، طی اطلاعیه شماره ۴ نسبت به خرید از ارائه‌دهنگان خدمات گردشگری و اقامتی غیرمجاز و تقبلی هشدار داد.

به گزارش مشرق، کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، طی اطلاعیه شماره 4 این ستاد، به مسافران نوروزی هشدار داده شد که صرفا از مراکز معتبر خدمات گردشگری و اقامتی دریافت کنند.

در این اطلاعیه آمده است که برخی اشخاص متخلف و سودجو اقدام به راه‌اندازی سایت‌های فروش بلیت و خدمات مسافرتی و تورهای گردشگری کرده‌اند و مسافران باید با هوشیاری نسبت به خرید این خدمات اقدام کنند.

این افراد کلاهبردار برای جلب مشتری از عبارت‌های دروغین مثل «خالی بودن مسیر برگشت»، «به مناسبت افتتاح واحد»، «رزرو انواع خانه‌های مبله، جنگلی و ساحلی» استفاده و قیمت‌های پایین و غیرواقعی اعلام می‌کنند، اما در واقع پس از دریافت پیش‌پرداخت، هیچ خدمتی ارائه نمی‌دهند.

ضرورت دارد مردم ضمن هوشیاری، قبل از هرگونه اقدامی برای خرید خدمات گردشگری و اقامتی، از مجوز و اعتبار سایت‌ها و سامانه های مورد نظر مطلع شده و صرفاً از سایت‌ها و تبلیغاتی که دارای نماد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ئی نماد هستند، اقدام کنند.

به گزارش مشرق، با گذشت دو سال از شیوع ویروس کرونا (اسفند ۹۸) اکنون با گسترش واکسیناسیون عمومی در کشور، افزایش حجم سفرهای نوروزی گزارش شده است. ستاد هماهنگی خدمات سفر با حضور ۲۳ دستگاه اجرایی در کشور تشکیل شده و همه برنامه ریزان و مسوولان سفر برای انجام سفرهای امن و ایمن مردم را به رعایت دقیق و کامل دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا و مقررات راهنمایی و رانندگی در جاده ها دعوت می کنند.

مسافران و گردشگران نیز می توانند هرگونه شکایت و انتقاد از عدم رعایت دستورالعملهای بهداشتی و همچنین افزایش نرخ خدمات تعرفه ها در تاسیسات گردشگری و بلیت پروازهای داخلی و خارجی را به سامانه تلفنی ۰۹۶۲۹ اعلام و در سایت www.۰۹۶۲۹.ir  ثبت و پیگیری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس