کد خبر 1354465
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶
ضرغامی: مسیر را هم جزو مقصد حساب کنید

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری با تبریک آغاز سال نو، گفت: برای سلامتی خود و همراهانتان مسیر و راه را هم جزو مقصد حساب کنید و امیدواری همکاران من در سراسر کشور میزبانان شایسته‌ای برای شما باشند.

به گزارش مشرق، سیدعزت الله ضرغامی در پیامی تصویری با تبریک آغاز فصل بهار و سال ۱۴۰۱ به همه ایرانیان گفت: نوروز یعنی نو شدن طبیعت و بهار طبیعت و بهار دل ها. پدران و نیاکان ما چه آیینی خوبی داشتند که  به هر بهانه خوبی ها را ترویج و تبلیغ می‌کردند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: آیات قرآنی و روایت حاکی از آن است که نو شدن طبیعت و بهار نشانه ای از روز قیامت و معاد است، یعنی همان طور که طبیعت بعد از یک دوره مرگ ظاهری دوباره زنده می‌شود و زندگی را از سر می‌گیرد همه ما بعد از اینکه از این دنیا رفتیم روزی سر از خاک بیرون می‌آوریم و زندگی جاوید را پیش رو خواهیم داشت.

مسیر و راه را هم جزو مقصد حساب کنید

ضرغامی افزود: پیامبر عالی قدر اسلام (ص)فرمودند هر وقت بهار را دیدید بسیار از قیامت یاد کنید «اذا رأیتم الربیع فاکثروا ذکر النشور». بنابراین یک حرکت و فطری دینی است که پدران و نیاکان ما به خوبی ارزش و اهمیت آن را درک کرده اند و آن را مورد توجه قرار می دادند عید می گرفتند و با برنامه هایی خاصی که داشتند این نگاه فطری و الهی را ترویچ می کردند.

پیامبر عالی قدر اسلام (ص)فرمودند هر وقت بهار را دیدید بسیار از قیامت یاد کنید «اذا رأیتم الربیع فاکثروا ذکر النشور». بنابراین یک حرکت و فطری دینی است که پدران و نیاکان ما به خوبی ارزش و اهمیت آن را درک کرده اند

وی همچنین با تبریک سال نو به همه افزادی که سال گذشته از فضای مجازی وی را همراهی می کردند، گفت: امیدوارم سال خوب، پر برکت و سلامتی و موفقیت برای همه افراد در کنار خانواده و برای ملت ایران باشد. امیدوارم مردم از تعطیلات نهایت استفاده را کنند به ویژه اگر با خانواده سفر می روند با سلامتی کامل ایام خوبی را تجربه کنند.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در این پیام به مسافران نوروزی توصیه کرد که برای سلامتی خود و همراهانشان مسیر و راه را هم جزو مقصد حساب کنند و ابراز امیدواری کرد همکاران او در سراسر کشور میزبانان شایسته‌ای برای آنها باشند و همه مردم ایران سلامت، موفق و پایدار باشید.

به گزارش مشرق، با گذشت دو سال از شیوع ویروس کرونا (اسفند ۹۸) اکنون با گسترش واکسیناسیون عمومی در کشور، افزایش حجم سفرهای نوروزی گزارش شده است. ستاد هماهنگی خدمات سفر با حضور ۲۳ دستگاه اجرایی در کشور تشکیل شده و همه برنامه ریزان و مسئولان سفر برای انجام سفرهای امن و ایمن، مردم را به رعایت دقیق و کامل دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا و مقررات راهنمایی و رانندگی در جاده ها دعوت می کنند.

مسافران و گردشگران نیز می توانند هرگونه شکایت و انتقاد از عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و همچنین افزایش نرخ خدمات تعرفه ها در تاسیسات گردشگری و بلیت پروازهای داخلی و خارجی را به سامانه تلفنی ۰۹۶۲۹ اعلام و در سایت www.۰۹۶۲۹.ir  ثبت و پیگیری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    0 0
    بهتر است گفته شود مسیر هم جزیی از سفر است . نه مقصد سفر
  • تک سوار DE ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    0 0
    شما هم حقوق خودتون رو مثل ما حساب کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس