کد خبر 1354385
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
ادامه بحران اوکراین قیمت نفت را بالاتر می برد

کارشناسان می‌گویند ادامه بحران بین روسیه و اوکراین می‌تواند به افزایش قیمت نفت در بازار جهانی منجر شود.

به گزارش مشرق به نقل از هیوستون کرونیکل، کارشناسان بر این باورند ادامه درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین به افزایش قیمت نفت در بازار جهانی منجر خواهد شد.

البته این کارشناسان می گویند ممکن است با افزایش تولید از سوی کشورهای نفتی شاهد تثبیت نسبی قیمت نفت در بازار جهانی باشیم.

یکی دیگر از احتمالاتی که از سوی کارشناسان مطرح شده این است که شاهد کاهش تقاضای نفت از سوی مصرف‌کنندگان باشیم و همین امر از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کند.

به طور کلی هفته گذشته شاهد نوسان سنگین قیمت نفت در بازار جهانی بودیم به گونه‌ای که قیمت نفت آمریکا از ۱۲۰ دلار در هر بشکه تا اواسط کانال ۹۰ دلاری پایین آمد و پایان هفته را با ۱۰۰ دلار در هر بشکه تمام کرد.

انتشار اخبار مربوط به آغاز یک موج جدید شروع کرونا در چین باعث شد تا قیمت نفت طی هفته گذشته تحت فشار کاهشی قرار گیرد.

کارشناسان معتقدند هرگونه اعمال قرنطینه در چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان به طور قطع به کاهش قیمت نفت در بازار جهانی منجر می‌شود.

موسسه ریستاد انرژی می گوید هرگونه اعمال محدودیت های اجتماعی به خاطر کرونا به کاهش ۵۰۰ هزار بشکه ای تقاضای نفت در بازار جهانی منجر می‌شود.

ال سالازار، مدیرعامل موسسه ارائه دهنده اطلاعات انرژی انوروس می‌گوید در حال حاضر نه درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین متوقف شده و نه شاهد افزایش عرضه نفت به بازار جهانی هستیم. بعید است که به این زودی‌ها هم شاهد لغو تحریم‌ها علیه روسیه باشیم، از منظر ما همچنان قیمت نفت افزایش است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس