کد خبر 1354312
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
تحویل سال نو در حرم حضرت معصومه (س)

مراسم تحویل سال نو با حضور گسترده زائران و مجاوران کریمه اهل بیت (س) در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.

به گزارش مشرق، در آخرین ساعات مانده به پایان قرن و در آستانه طلوع قرن جدید خیل کثیری از زائران و مجاوران با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه (س) سال جدید را در حرم بانوی کرامت آغاز کردند.

میدان آستانه و خیابان‌های اطراف حرم به خصوص خیابان ارم در عصر روز یکشنبه و در آخرین روز اسفند ماه ۱۴۰۰ مملو از جمعیت بود چرا که از دیرباز در حرم خواهر خورشید به استقبال سال جدید رفتن؛ از آداب و رسوم نوروزی قمی‌ها بوده است.

در طی دو سالی که به دلیل شیوع کرونا شاهد محدودیت‌های در برگزاری مراسم و تجمع بودیم، این حضور گسترده مردم در یک مناسبت جالب توجه بود.

تمامی پارکینگ‌های حرم مطهر از پارکینگ طبقاتی گرفته تا پارکینگ صحن شرقی حرم تکمیل بود و بسیاری از زائران با پای پیاده خود را به حرم مطهر رسانده بودند و برای اولین بار نیز ورودی صحن شرقی حرم مطهر بعد از گذشت چندین سال از آغاز احداث؛ به روی زائران گشوده شده بود تا راحت تر بتوانند خود را به حرم برسانند.

تحویل سال نو در حرم حضرت معصومه (س)

تعدادی از خادمان حرم بانوی کرامت نیز در ورودی‌های حرم اسپند دود می‌کردند و این گونه به زائران خوش آمد می‌گفتند.

بیشتر حاضرین به صورت خانوادگی در برنامه تحویل سال جدید در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) شرکت کرده بودند و کودکان و نوجوانان نیز با بر تن کردن لباس‌های عید جلوه ویژه ای به این تجمع دینی و ملی بخشیده بودند.

برخی از خانواده‌های خوش سلیقه قمی نیز با خود سفره هفت سین آورده بودند و در میدان آستانه پهن کرده و گرد آن نشسته بودند و برخی‌ها نیز سبزه و گل با خود به حرم آورده بودند.

بعد از اقامه نماز مغرب و عشا به امامت آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر، بلافاصله برنامه اصلی تحویل سال آغاز شد و در واپسین لحظات مانده به تحویل سال جدید دعای فرج امام زمان (عج) در حرم بانوی کرامت طنین انداز شد و پس از اعلام ورود به سال ۱۴۰۱ نیز خادمان نقاره زن بر بلندای گلدسته صحن امام رضا (ع) لحظات خاطره سازی را برای حاضرین در حرم خلق کردند.

تحویل سال نو در حرم حضرت معصومه (س)

پس از آئین نقاره زنی سخنرانی رهبر معظم انقلاب به مناسبت عید نوروز در حرم مطهر حضرت معصومه (س) و خیابان‌های اطراف حرم پخش شد.

در همان لحظات اول سال جدید؛ بازار تماس‌های تصویری و تلفنی نیز گرم بود و هر کجا چشم می‌چرخید صحنه‌هایی این چنین برای تبریک عید به فامیل و دوست به چشم می‌خورد.

زائران کشورهای دیگر نیز در این مراسم حضور داشتند و لحظاتی از این مراسم را برای یادگاری با دوربین‌های تلفن همراه خود ثبت می‌کردند.

تعدادی از تازه عروس و دامادها هم در گوشه و کنار صحن‌های حرم مطهر دیده می‌شدند که این روز را برای آغاز زندگی مشترک خود برگزیده بودند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس