ایران در ۱۴۱۰ یک کشور سالخورده می شود

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندی، بر ضرورت راه اندازی مستمری و بیمه مراقبت سالمندان تاکید کرد و گفت: ایران در سال ۱۴۱۰ یک کشور سالخورده می شود.

به گزارش مشرق، حسام الدین علامه در جلسه هم اندیشی سند ملی سلامت سالمندان، افزود: در سال ۱۳۹۵ تعداد سالمندان بدون همسر بالغ ۸۰ هزار نفر بود و این در شرایطی است که در گروه سنی ۴۰ الی ۶۰ سال یک میلیون و ۵۰۰ هزار مجرد هستند و آمار تجرد در گروه سنی ۳۱ ال ۳۹ سال بالغ بر ۴ میلیون نفر است.

بیشتر بخوانید:

پیام‌آور آلزایمر در سالمندی را بشناسید

وی ادامه داد: کمیته امداد برای سالمندان تحت پوشش خود فقط ۳۱۰ هزار تومان مستمری پرداخت می‌کند در حالی که باید در کشور برای پرداخت مستمری سالمندی برنامه جدی صورت پذیرد.

علامه با تاکید بر تعیین یارانه برای دوران سالمندی، عنوان کرد: بسیاری از سالمندان حقوق ندارند در حالی که در طی چند سال اخیر تعداد مستاجرین نیز بیشتر شده است که گروهی از این مستاجرین، سالمندان هستند.

وی با اشاره کمبود تخت برای سالمندان در ایران، افزود: در ایران به ازای ۶۱۰ سالمند یک تخت وجود دارد ولی در کشورهای توسعه یافته به ازای هر ۱۸ سالمند ۱۸ تخت تأمین شده است.

علامه با اشاره به اینکه در چند سال اخیر میزان امید به زندگی افزایش یافته است ولی زیرساخت جمعیتی فراهم نشده است، گفت: جمعیت سالمندی کشور از سال ۱۴۱۰ از آمار ۱۴ درصد عبور می‌کند و ایران یک کشور سالخورده می‌شود.

وی با نگرانی از نبود لایحه جامع حمایت از حقوق سالمندان و فقدان بیمه مراقبت طولانی مدت در کشور، افزود: سالمندان در ایران مستمری ندارند و بودجه مناسبی نیز از نهادهای حمایتی صورت نمی‌پذیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    2 2
    وقتی نزدیک به ۷۰ درصد مشاغل اداری دولتی و خصوصی در اختیار زنان قرار گرفته از همون ها هم بخواید در ازدواج پیش قدم بشن و خانواده تشکیل بدن
  • IR ۰۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    1 1
    مسولان راست وچپ عمدن 6000000میلیون افغانی را تو این تحریم وتوروم وبیکاری و کورنا وارد ایران کردند تا 6000000میلیون ایرانی بیکار بشند، ثروتمندترین کشور دنیا از لحاظ معادن وانرژی وموقعیت جغرافیایی وسرمایه انسانی نخبه اما بدبخترین وفقیرترین وبیکارترین وافسرده ترین ومجردترین کشور دنیا هستیم ،16000000میلیون مجرد تو ایران هست که سن ازدواجشان گذشته وجمعیت ایران پیر شده وزاد وولدی تو ایران نیست وبجاش افغانی زاد و ولدش زیاد شده، سوغات افغانستان برای ایران عتیاد وبیکاری ونا امنی است، خداوند مسولان راست وچپ را نابود کند ودر جهان ابرویشان برود که به فکر مردم نیستند و همه مردم را از بین بردند ، ایران رکوردار فقر وبیکاری وطلاق وتبعیض وسهمیه بندی علمی و فرهنگی وفساد ناموسی وتوروم ومهاجر واختلاص مسولان بیسواد ومجردترین وگرانی و افسردگی در دنیا است ،دین ودنیا را از مردم گرفتند دیگه خوشم از مذهب وریا نمیاد، به امید نابودی مسولان بی وجدان وبی مذهب انشالله نابود می‌شید همه چیز را ازمون گرفتید،خودمان از گرسنگی می‌میریم به فکر کشورهای دیگه هستند،چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
  • IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    2 0
    شرایط زندگی رو سخت تر کنید تا مردم بیشتر رغبت کنند به فرزند اوری! اخه مسلمونا یه پوشکش چند میلیون میشه انتظار دارید مردم چیکار کنن؟
  • کارگر ایرانی IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    1 0
    راستی از مهریه های سنگین برای هر ازدواج چه خبر؟! برای هر ازدواج حداقل صد سکه طلا و حکم دادگاه و زندانی مهریه و قسط بندی مهریه؟! نقش دادگاه در مجرد ماندن جوانان و پیری جمعیت در سال ۱۴۱۰ و نداشتن نیروی کار جوان در سال های بعد چیه؟؟؟ ازدواج هراسی توسط دادگاه یعنی چی؟ خط فقر معیشتی بالای ده میلیون تومان در ایران یعنی چی؟ همه جور مشکل!!!! مجرد باش آسوده باش!!!!!
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    واقعا بجنبید بکارید ملت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس