
وي تصريح کرد: يکي از علتهايي که باعث مي شود راه اندازي اين خطوط با شتاب کمتري دنبال شود نگراني از بابت تامين ناوگان اتوبوسهاي "بي آر تي" است. در واقع تا کنون بخشي از بودجه تهيه ناوگان از طريق اعتبارات شهرداري تامين شده و براي ادامه اين کار به تعدادي اتوبوس با ظرفيت زياد احتياج داريم.
معاون شهردار تهران اضافه کرد: در اين زمينه تامين کنندگان قطعات خودرو بايد حمايت بيشتري به عمل بياورند تا امکانات لازم به خوبي فراهم شود و ما بتوانيم همراه با توسعه توسعه از اين خطوط به صورت مطلوب بهره برداري کنيم.
معاون حمل ونقل و ترافيک شهري در ادامه اظهار داشت: بر خلاف پيش بيني برخي که عنوان مي کردند از خطوط "بي آر تي" بزرگراه شهيد چمران استقبال نمي شود اکنون اين خط يکي از خطوط بسيار پربازده است.
وي در ادامه با اعلام اينکه 200 تقاطع از حدود 380 تقاطع اصلي تهران مجهز به سيستمهاي هوشمند است اظهار داشت: شهرداري تهران متناسب با نيازهاي پليس امکانات و تجهيزات لازم را تدارک ديده است.
مشاور شهردار تهران با بيان اينکه دوربينهاي کنترل سرعت و دوربينهاي محدوده طرح ترافيک و بسياري از امکانات ديگر در اختيار پليس تهران قرار گرفته افزود: ما اعتقاد داريم پليس به ابزار هوشمند براي اجراي بهتر قانون نياز دارد و در اين مسير همواره در کنار پليس هستيم.
تشکري با اعلام اينکه براي نصب دوربين تقاطعهاي ديگر تهران به بررسيهاي بيشتر توسط کارشناسان و قطعي شدن اجراي پروژه نياز است تاکيد کرد: طبق برنامه تقاطعهايي را که داراي حجم ترافيک بيشتري است تبديل به تقاطع هوشمند مي کنيم و بر اين اساس هر سال 30 تا 40 تقاطع در تهران هوشمند مي شوند. همچنين در حال حاضر تمامي تقاطعهاي اصلي پايتخت مجهز به سيستم هوشمند هستند.