گل‌محمدی حق داشت عصبانی شود/ ژستد همه را به یاد محمود فکری انداخت/ پرسپولیس ۱۱ بازیکن هم داشت باز گل می‌خورد!

بازیکن اسبق استقلال گفت: گلی که ژستد به ثمر رساند همه ما را به یاد محمود فکری انداخت که سالی یک گل می‌زد و آن هم در دربی بود اما واقعاً گل کردن آن پاس سخت‌تر از گل نکردنش بود.

به گزارش مشرق، سعید لطفی مدافع اسبق استقلال، درباره دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال و حواشی به وجود آمده در دربی ۹۸ همچنین حواشی بازی در بحث داوری و اعتراض‌های یحیی گل محمدی اظهاراتی را مطرح کرد.

دربی را چطور دیدید؟

به نظرم یک بازی خیلی خوب بود. فقط داور بازی نزدیک بود همه چیز را خراب کند. در واقع داور در سطح این مسابقه نبود و ممکن بود کار دست بازیکنان هر دو تیم و یا خودش بدهد. البته اشتباهاتش فقط به ضرر یک تیم نبود. سیدعلی اشتباهاتی داشت که به ضرر هر دو تیم تمام شد.

قبول دارید بازیکنان هم خیلی به او اعتراض می‌کردند؟

وقتی داور در چنین بازی حساسی مکرراً اشتباه میکند اعصاب بازیکنان به هم می‌ریزد. فوتبالیستها در دربی به اندازه کافی تحت تاثیر هیجان این مسابقه هستند و وقتی اشتباهاتی صورت می‌گیرد که آنها احساس می‌کنند تیم شان ضرر کرده بیشتر نگران می‌شوند. درکل دربی فوق العاده زیبا و قشنگ بود و فکر می‌کنم نقطه تاریکش اشتباهات داوری بود.

درباره نیمه اول و بازی استقلال صحبت می‌کنید؟

استقلال برخلاف پرسپولیس از بازیکنان با تجربه‌اش در دربی استفاده نکرد. همین امر باعث شد بر خلاف انتظار استقلال بازی را زودتر در دست بگیرد و شروع طوفانی داشته باشد. البته این فشارها در نهایت تا ۲۰ دقیقه بیشتر تداوم نداشت و پرسپولیس آمد و بازی را در اختیار گرفت. گل هم زد و بازی به نیمه رفت. پرسپولیس در نیمه دوم عقب رفت که این طبیعی بود. ممکن بود استقلال نیمه اول گل زده باشد و در نیمه دوم به فکر حفظ آن باشد. به هر حال هر مربی و تیمی‌در دربی می‌داند تبعات شکست تا چه اندازه برایش سنگین خواهد بود، برای همین پرسپولیس خواست دفاع کند که حریف خط حمله استقلال نشد.

برخورد دروازه‌بان پرسپولیس با مهاجم فرانسوی استقلال پنالتی بود؟

من تخصص داوری ندارم اما چیزی که از تلویزیون و زاویه‌های مختلف دوربین دیدیم بله پنالتی بود. ولی در همان دقایق توپ به دست عارف غلامی‌خورد که آن هم می‌توانست خطای هند باشد.

پنالتی بود؟

فکر نمی‌کنم. چون توپ بیرون از محوطه به دست عارف خورد. ولی همانطور که گفتم این هم یکی از صحنه‌های داوری بود که به ضرر پرسپولیس سوت زد.

نیمه دوم را چطور دیدید؟

این چه شیوه‌ای است که در فوتبال کشور ما باب شده! اینکه تیم‌ها می‌آیند و بعد از اینکه گل زدند عقب می‌ایستند تا از گلشان دفاع کنند! در فوتبال اروپا هر تیمی‌ گل می‌زند عطش بیشتری برای گلزنی دوباره پیدا می‌کند ولی این سیستم در فوتبال ما جا افتاده که هر تیمی‌گل می‌زند عقب می‌رود و می‌خواهد از گلش دفاع کند که این باعث می‌شود تیم مقابل دستش برای حمله کردن باز بشود و بیاید تا گل خورده را جبران کند. شاید اگر پرسپولیس همچنان هجومی‌بازی میکرد نتیجه غیر از این رقم می‌خورد. ولی به هر حال استقلال تحت تاثیر همین اتفاقات توانست گلش را بزند.

تعویض‌های تیم استقلال تا چه اندازه در این بازی اثرگذار بود؟

خیلی خوب بود. حردانی از لحظه ای که به میدان آمد خیلی موثر ظاهر شد. او واقعاً قبل از اینکه استقلال گل بزند یک گل را نجات داد. بعد هم یک ارسال زیبا کرد که ژستد توانست گل بزند. شاید گل نکردن آن توپ توسط ژستد از گل کردنش سخت تر بود.

گل محمدی حق داشت عصبانی شود/ ژستد همه را به یاد محمود فکری انداخت/ پرسپولیس ۱۱ بازیکن هم داشت باز گل می خورد!

رفتارهای یحیی گل محمدی در خلال برگزاری دربی را چطور دیدید؟

او حق داشت ناراحت باشد چون بازی متوقف شده بود و وقتی بازی در جریان نباشد تیم‌ها می‌توانند تعویض کنند. پرسپولیس در آن لحظات ۱۰ نفره بود. البته شاید ۱۱ نفر هم می‌شد گل می‌خورد ولی وقتی بازی از جریان افتاده پرسپولیس می‌توانست تعویضش را انجام دهد، اما داور چون اجازه نداد، گلمحمدی ناراحتی اش برای همین بود. باز هم به همین خاطر است که می‌گویم اشتباهات داوری به ضرر دو تیم رقم خورد.

به نظر شما این همه جارو جنجال از سوی گل محمدی درست بود؟

ما نمی‌توانیم خودمان را جای سرمربی پرسپولیس بگذاریم. او به شدت تحت فشار بود و می‌دانست اگر تیمش دربی را نبرد تا چه اندازه فشار روی پرسپولیس زیادتر خواهد شد. اگر ما این طرف را می‌گویم باید آن طرف را هم بگوییم. فشار زیاد و سنگینی روی گل محمدی بود. به نظرم بهتر بود همکاران گل یحیی در آن صحنه اعتراضشان را به داور نشان می‌دادند تا گل محمدی.

درباره گل ژستد و اینکه انتظار داشتید چنین گلی بزند صحبت می‌کنید؟

وقتی او گل زد، آن هم بعد از این همه بازی که گل نمی‌زد ما را به یاد محمود فکری انداخت که فقط در دربی گل می‌زد(خنده). ولی ارسال حردانی هم استثنایی بود و همانطور که گفتم گل نکردن ارسال حردانی سخت تر از گل کردنش بود.

چه بازیکنی روی گل پرسپولیس به استقلال مقصر بود که حسینی دروازه اش باز شد؟

نمی‌توان گفت که بازیکنی مقصر است. اگر دوباره صحنه گل پرسپولیس را ببینید متوجه می‌شوید که توپ کوتاه و روی تیر یک فرود آمد. گرفتن این توپ‌ها خیلی سخت است. وقتی یک بازیکن توپ را لو می‌دهد، دریبل می‌خورد یا دروازه‌بان اشتباه فاحش کند می‌شود گفت تقصیر دروازه‌بان یا فلان بازیکن بوده ولی روی این صحنه‌ها کل خط دفاعی استقلال مقصر بودند.

نتیجه مساوی دربی شرایط صدر جدول را تا چه اندازه به سود یا ضرر استقلال کرد؟

هیچ اتفاقی نیفتاده و لیگ برتر همچنان پرهیجان باقی ماند. قطعاً این دو تیم تا روز آخر که تکلیف قهرمانی مشخص نشود دست از تلاش بر نمی‌دارند. حالا هفت بازی و ۲۱ امتیاز مانده و باید دید مسابقات به چه ترتیب پیش می‌رود.
 

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • مهدی IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    7 28
    خود کیسه ایها هم می دانند که داور اجازه تعویض نداد و شادی مردم گرفته شد.
    • رسولی IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      18 8
      لنگی ها اگر یازده نفر بودند و گل می خوردند طبق سناریو های قبلی می گفتند آفساید بوده.به هر حال همیشه معترض هستند که اشتباهات خود را ماست مالی کنند.آقا یان اعتراف کنید استقلال سرورتان
    • عادل امیری مهر IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      3 1
      سلام. قبل از اینکه جواب جنابعالی را بدم به شما بگم که اسمت را معرفی کن و اما راجب تعویض و اعتراض کادر فنی پرسپولیس که مشخص شد تقصیر از گروه داور چهارم و ناظر بازی و مسئول درج کننده تعویض بازیکن بوده و داور بازی هم ادامه بازی را داده بود و تا وقتی که توقفی در بازی رخ نده تعویض انجام نمیشه و این یک قانون کلی برای همه بازی‌ها هستش و اما نسبت به لقب من درآوردی برای استقلال بگم که لقب لنگ برای پرسپولیس ریشه در تاریخ داره و زمانی خود پرسپولیسی‌ها برای تشویق تیمشان بخاطر رنگ قرمز لنگ و سادگی بدست آوردن آن و قیمت ارزانش از آن استفاده میکردن و حتی دو نفر که بهم میرسیدن و میخواستن بدونن طرفدار پرسپولیس هستن یا تیم دیگر از هم میپرسیدن لنگی هستی یا نه و به نوعی باعث افتخار بود تا اینکه استقلالی‌ها آنها را به تمسخر گرفتن و از آن زمان نسبت به این کلمه ناراحت شدن و برای مقابله به مثل لقب کیسه به استقلالی‌ها دادن که هیچ اساسی ندارد. و دیگر بخاطر حمایت‌های بی‌حد و اندازه دولت قبلی و شارژهای مالی زیاد از تیم پرسپولیس و حمایت مالی دولت فعلی برای پرداخت طلب کالدرون و اوساگونا و چند خارجی دیگر، همه تیم‌های لیگ و هواداران آنها به مقابله با پرسپولیس در آمدن و با نتیجه نگرفتن آنها خوشحال میشدن و به نوعی قهرمانی پنج دوره این تیم زیر سؤال رفت. به امید روزی که فوتبال پاک شود و تیم قهرمان بصورت حقیقی و با لیاقت این قهرمانی را بدست بیاورد انشاءالله.
    • صفدر تیله باز IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      0 0
      به لنگی مثل شما میگویند زپِرتِ ریقیان ^^^^ زپِرتِ ریقی یان و این هم انگلیسیش ZEPERTE RIGHIAN خخخخخخ
  • حمید IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    8 7
    پس چرا وقتی ۱۱نفر بود گل نزد؟
    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      1 1
      از سر خودخواهی و بی تجربگی بعضی از بازیکن ها.
    • پوریا سرباز پرسپولیس NL ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      1 1
      کیسه به تیم تاج تعلق دارد وقتی که بعد از باخت به پرسپولیس مجبور شدند یک هفته در حمام های عمومی مردم را مجانی کیسه بکشند. و باید اذعان کرد از بعد حقارت ارزش تاریخی دارد.
  • US ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    11 5
    اولا که بازی در جریان بود ونمیتونس تعویض کنه دوما یعنی لنگ عرضه نداشت یک دقیقه 10نفره بازی کنه سوما یه بار شده یایا قبول کنه فنی مشکل داشته. چندمین دربی یحیی دقایق پایانی بخاطر ترسو بودن یحیی گل خورد
  • سهیل IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    1 7
    محمود فکر ی. من اعتقاد دارم محمود فکری یک تخریب گر خوبی بود. و چندتا شوت هم میزد گاهی گل می‌شود. ا آنقدر بازیکن نبود که بشه روش حساب باز کنی
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    10 4
    پرسپولیسی ها وقتی اولین شکست فصلشون رو از آلمینیوم اراک خوردن گفتن مهاجم این تیم با دست به ما گل زد ! چند هفته بعد هم وقتی به صنعت نفت آبادان باختن اونم با اختلاف 2 گل ! همه تقصیرهارو انداختن گردن حامد لک ! حالا هم وقتی با استقلال مساوی کردن همه چیزو انداختن گردن داور بدبخت ! یعنی واسه هر ناکامی یه بهونه ای دارن ! ولی واجبه بدونن و خودشونو بیشتر از این گول نزنن که تا چند وقت پیش وقتی تو کوچه و بازار و اتوبوس و تاکسی و ... وقتی یکی از پرسپولیس کوچکترین انتقادی می کرد فورا همه بهش اعتراض می کردن و حتی بسیاری از خبرگزاریها هم جرات کوچکترین انتقادی از پرسپولیس نداشتن ولی حالا ورق برگشته و اکثریت مردم بویژه جمعیت نود درصدی کشور تو شهرستانها دارن آشکارا از پرسپولیس و حمایتهای تبعیض آمیز دولتی بویژه دولت قبلی انتقاد می کنن و خبرگزاری ها هم متناسب با مردم خیلی راحت این حرفای دل مردم رو درج می کنن. اینا باید بدونن حذف دو تیم ایرانی از آسیا فقط به دلیل عدم خصوصی سازی نیست بلکه تبعیض ها و حمایتهای دولتی به قدری تابلو شده بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا خیلی راحت پرسپولیس رو یه تیم دولتی دونست و استقلال هم فدای پرسپولیس شد ! آخرین نکته هم اینکه استقلالی شدن پی در پی هواداران سابق و شهرستانی پرسپولیس (یکیش خود من ! ) به معنای استقلالی شدن صرف اینا نیست بلکه با اعلام حمایت از استقلال به نوعی دارن اعتراض خودشونو به تبعیضها و حمایتهای تابلو شده دولت قبلی از پرسپولیس اعلام می کنن. یعنی هر تیمی پرسپولیس رو ببره یا متوقفش کنه میشه محبوب قلبها. باور کنین نمیدونین وقتی تیم شهرستانی صنعت نفت آبادان قاطعانه پرسپولیس رو شکست داد شهرستانیها چقدر خوشحال شدن و آبادانیها شدن محبوب قلبهای مردم ایران. باور کنین زیاده روی تو حمایت از یه تیم نور چشمی آخرش همین میشه و لج مردم رو درمیاره. اوضاع به شدت به ضرر پرسپولیسه و داره کم کم حق به حقدار میرسه بهتره پرسپولیسی ها خودشونو گول نزنن و الکی با مقصر بافی و شکایت و غیره خودشونو گول نزنن. مثل اینا مانند مثل کسی هست که اونقدر خورد و خورد و خورد حالا داره بالا میاره !
    • ارمان IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      0 2
      حتما تیم خوب هم شمایید که از نظر فنی عالی هستین و با بازیهای کاملا تاکتیییکی!همه تیمها رو میبرین ونه داور نه کمیته انضباطی و .‌.. هیچ کمکی بهتون نمیکنن
    • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      0 1
      انشا تاثیر گداری بود!
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      0 3
      بری بالا بیایی پایین پرسپولیس قهرمانه
    • غدیر IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      0 2
      ظاهرا سوزش شش فصل صدرنشینی و اقایی پرسپولیس در ایران و اسیا به این زودیها خوب نمیشه و این اس تق لولیها را متوهم و فلسفه باز کرده
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    3 13
    اون تیمی که تو ده دقیقه، ده نفره ، با دو گل عقب میاد و برنده میشه، پرسپولیس کبیره ، آهای کیسه کشا ، هیچ وقت در حد تیم دوم پرسپولیس هم نمیشید و از بی تیمی مجبوریم با شما کری بخونیم. شما لایق همون لیگ دسته هستید
    • ali IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      0 0
      الان داری میسوزی
    • سرورت IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      1 0
      شب بیا باغ هویج
  • نیما IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    2 6
    اسمت چی بود پسر کوچلو که نظر میدی نمیشناسمت لااقل اول خودتو معرفی کن بعد اجازه بگیر از بزرگترت .....
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    6 0
    پرسپولیس ها تو نیم فصل دوم داشتن به جذب رامین رضائیان پز می دادن و دلشونو خوش کرده بودن که چه صیدی کردن ! ولی بهنره فیلم بازی ایران با اسپانیارو تو جام جهانی دوباره نگاه کنن و ببینن که چه اشتباه وحشتناکی کرد و باعث شد تیم ایران با همون یه گل ببازه ! بازی با صنعت نفت آبادان هم اونقدر تابلو بود که مجری رادیو ورزش هم فهمید و گفت رامین متاسفانه میره جلو و به موقع به دفاع بر نمیگرده و همین باعث گل خوردن پرسپولیس شد ! باور کنین همون موقع که اعلام شد رضائیان برگشت به پرسپولیس من داشتم تو دلم از خوشحالی پر درمیاوردم و همین طور هم شد ! نکته بعدی در مورد هواداران شهرستانی اینکه وقتی پرسپولیس تو این چند سال گذشته با حمایتهای پیدا و نهان دولتی (البته دولت قبلی) میومد تنها تیم یه استان 6 میلیونی مثل خراسان رضوی رو میبرد یا تیم محبوب استان فارس 5 میلیونی یا خوزستان 5 میلیونی و غیره... رو میبرد خب معلومه که از چشم هوادارای انبوه اون استانهای پرجمعیت می افته و افتاده و در حال افتادنه هر چند که هنوز هم تو شهرستانها هم هوادار داره ولی محبوبیتش در حال سقوطه چون اگه جوانمردانه بازی ها رو میبرد حرفی نبود بلکه خودتونم میدونین که چه جوری میبرد و حالا به این روز افتاده ! در ضمن امسال تیم خوب فولاد خوزستان هم تو بازی سوپر لیگ خیلی راحت پرسپولیس رو شکست داد و هوادارای پرسپولیس اصلا نتونستن بهونه های همیشگی خودشونو بیارن و بیشتر این خبرو سانسور کردن و رد شدن !
  • ناظمی IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    1 0
    جناب لطفی در بخشی از مصاحبه می فرمایید: من تخصص داوری ندارم. ولی در خصوص داوری اظهار نظر می فرمایید. من طرفدار تیمی هستم که خوب بازی می کند که متاسفانه برخلاف شما حیف وقت. اعتراضات کار تیم ملی را سخت تر می کند. چوبش را هم قبلا خورده ایم. بس کنید. بخدا این فوتبال نیست. اعصاب بازیکنان و تماشاگران را بیهوده بهم نریزیم.
  • mohamad IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    2 1
    چرا بیخودی کارشناسی میکنی
  • جواد IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 0
    نمی‌دونم اون دنیا هم اینجور می خواند قضاوت کنند و جواب خدا را اینجور بدند
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 1
    بیچاره ها به همین تساوی هم شادند ، چقدر بدبخت شده این استقلال
  • محمد IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 0
    چقدر لذت بردم از مصاحبه با ایشون به ایشون میشه گفت یک پیشکسوت فهمیده و فرهیخته من با اینکه پرسپولیسی ام ولی انصافا لذت بردم عمر با عزت داشته باشید جناب لطفی
  • شهرام IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 0
    یک ساعت داری درباره داوری صحبت میکنی بعد مگیی تخصص ندارم دوغ میخوای برات بیارم
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 0
    افرین به شما تنها نظراتی بود که رنگ و بوی واقعیت داشت حلال زاده ای
  • حسین18 IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 0
    دمت گرم حرق حق زدی نه مثل کلاغ کیسه که میگفت پرسپولیس قسر در رفت
  • رضا IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 0
    آقای لطیفی خودتان هم می دانيد که پرسپولیس در همه مسابقات ۱۴ نفره است این قاعده مختص بازی با استقلال نیست!
  • رضا IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 0
    تیمی که با 12 نفر بازی کرده سخته براش 10 نفره بازی کردن
  • رضا IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    0 0
    سلام به نظرم به بی تجربگی کادر و بازیکن و پزشک از یک طرف و خساست در تعویض نکردن آقا یحیی که باید از دقیقه ۶۰ یک دفاع ودو نوک داخل می برد که اصلآ یادش رفته بود تعویض کند وعامل بعدی داور بازی از عوامل ب اخت در اصل بود چرا بین دو نیمه با مسوول داور ها صحبت نشد مگر این تیم بی صاحب است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس