آمریکا، انگلیس و فرانسه، روسیه را به جنایت جنگی متهم کردند

انگلیس، آمریکا، فرانسه، آلبانی، ایرلند و نروژ، دولت روسیه را به جنایات جنگی در اوکراین متهم کردند.

به گزارش مشرق، روسیه از سوی انگلیس، آمریکا، فرانسه، آلبانی، ایرلند و نروژ به جنایات جنگی در اوکراین متهم شد.

این شش کشور روسیه را قبل از نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد متهم کردند و «لیز تراس»، وزیر خارجه انگلیس گفت: «شواهد بسیار بسیار قوی دال بر ارتکاب جنایات جنگی توسط نیروهای روسی وجود دارد که ولادیمیر پوتین پشت سر آنهاست.»

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفت که با «جو بایدن» در مورد ارتکاب جنایات جنگی در اوکراین موافق است و افزود که کارشناسان آمریکایی در حال مستندسازی و ارزیابی جنایات جنگی احتمالی هستند.

بیشتر بخوانید:

تحریم ها روسیه را۳۰ سال به عقب راند

از سوی دیگر دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد رجب طیب اردوغان در تماس تلفنی با ولادیمیر پویتن همتای روس خود بر آمادگی آنکارا برای میزبانی از دیدار و رایزنی پوتین و ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی او تأکید کرد.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری ترکیه در این خصوص آمده است: اردوغان در تماس تلفنی با پوتین گفت برقراری دائمی آتش بس در اوکراین می‌تواند به حل و فصل طولانی مدت بحران منجر شود. اردوغان در این تماس تلفنی بر ضرورت مراعات اوضاع انسانی و فعالسازی گذرگاه‌های بشردوستانه از سوی هر دو طرف تأکید کرد.

اردوغان ضمن قدردانی از کمک‌های پوتین در زمینه تخلیه اتباع ترکیه از اوکراین، تأکید کرد: دستیابی به تفاهم درباره مسائل و مشکلات موجود به دیداری در سطح دیدار رؤسای جمهور روسیه و اوکراین نیاز دارد.

پوتین و اردوغان در این تماس تلفنی همچنین بر عزم دو طرف برای توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی از جمله اجرای طرح‌های راهبردی در بخش انرژی تأکید کردند.

کرملین نیز با اعلام خبر گفتگوی تلفنی اردوغان و پوتین اعلام کرد: پوتین سیر تحولات مربوط به عملیات ویژه نظامی در اوکراین را به اطلاع همتای ترکیه‌ای رساند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 1
    دیگ به دیگ میگه روت سیاه . سه پایه میگه...
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    2 4
    درود خدا بر آلب ارسلان کبیر کسی که آنکارا را دست بسته جلوی پای مادرش ایران انداخت ____________ سلجوق با سی و چهار نسل به افراسیاب منسوب میشه! حاکمیت آل سلجوق حاکمیت افراسیاب تورانی هست. ______________ تورج موسس ایران تورج پسر وسط شاه فریدون، شاه ایرانی بود، و آلب ارساان یک ایرانی اصیل است. _____ پانترک حتی در تاریخ و آرزو هایش هم آویزان ایران است.___ زنده باد ترک اصیل یعنی ترک ایرانی____ آلب ارسلان مثل میلیونها ایرانی، فارس نیست ولی غیرانی است.
    • TR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      4 2
      کم مونده ادعا کنید چنگیز خان مغول اسکندر مقدونی آتیلاخان هم ایرانی بوده
    • ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      1 5
      آتیلای بدبخت اصلا نمیدونست آسیایی وجود داره در شمال اروپا بود. خودتون خجالت نمیکشید یک اروپایی رو هم میارید جزء ترک ها؟؟؟ ------ حتی قوی ترین کشور های گذشته مثل عثمانی و قاجار و سلجوقی هم اسم کشورشان را ترک نگفتند- کلمه ترک ساخته پرداخته استعمار است نام یک قوم کوچ در گوشه ای از تاریخ بوده که بر سر تمام آلتایی زابانها گذاشتند تا تفرقه درست کنند
    • ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      1 6
      نژاد و ژنتیک که مسخره رجب دروغگو نیستند زردپوست های چشم بادامی ازبک و قرقیز و ترکمن رو میگذارید کنار سفیدپوست های آذربایجان و استانبول بعد میگید همه اینها یک نژاد هستند به اسم ترک؟؟؟؟؟ خودتون رو مسخره کردین؟
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    2 6
    درود خدا بر آلب ارسلان کبیر کسی که آنکارا را دست بسته جلوی پای مادرش ایران انداخت ____________ سلجوق با سی و چهار نسل به افراسیاب منسوب میشه! حاکمیت آل سلجوق حاکمیت افراسیاب تورانی هست. ______________ تورج موسس ایران تورج پسر وسط شاه فریدون، شاه ایرانی بود، و آلب ارساان یک ایرانی اصیل است. _____ پانترک حتی در تاریخ و آرزو هایش هم آویزان ایران است.___ زنده باد ترک اصیل یعنی ترک ایرانی____ آلب ارسلان مثل میلیونها ایرانی، فارس نیست ولی ایرانی است.
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    2 7
    (منبع مرکز آمار اروپا) ۳۷درصد مردم کشور ترکیه در سال توان خوردن گوشت سفید وقرمز را ندارند_____ اونوقت این رجب میره به کشورهای دیگه تا اوامر اربابش امریکا و‌یهو.د رو احرا کنه
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    1 6
    از نظر آمریکا ،انگلیس و فرانسه کودکان و زنان فلسطین و یمن هم جنایتکار جنگیند .
  • قادر IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    6 1
    یه منبع میگه هشتاد درصد مردم ایران حاضر به فرار و پناهندگی در ترکیه هستند البته خریداران مسکن در ترکیه هر سال بیشتر از سال قبل میشه این یعنی مردم میدونن کجا از کجا بهتره تا حالا هیچ خارجی به جز افغانی های عزیز در ایران پناهنده نشدند البته الان وضعیت رفاه افغانستان نیز از ایران بهتر شده.
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      2 6
      دوست عزیز ایران اگر مشکل اقتصادی داره چون با قویترین امپراطوری تاریخ بشر امریکا سرشاخ هست. ولی رجب در عین نوکری و وجود پایگاه اینجرلیک مردمش را به خاک سیاه نشانده است. (منبع مرکز آمار اروپا) ۳۷درصد مردم کشور ترکیه در سال توان خوردن گوشت سفید وقرمز را ندارند_____ اونوقت این رجب میره به کشورهای دیگه تا اوامر اربابش امریکا و‌یهو.د رو احرا کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس