کد خبر 1353250
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
نخست وزیر ژاپن خواستار افزایش تولید نفت عربستان شد

نخست وزیر ژاپن در گفت و گو با « محمد بن سلمان » ولیعهد عربستان خواستار افزایش تولید نفت این کشور شد.

به گزارش مشرق از پایگاه خبری «ارم نیوز» امارات، «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن امروز (پنجشنبه) گفت که با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان درباره افزایش احتمالی تولید نفت خام گفت و گو کرده است.  

وی پس از برقراری تماس تلفنی با ولیعهد عربستان به خبرنگاران گفت که انتظارات بزرگ خود از رهبری عربستان در خصوص تحقق ثبات در بازار نفت را بیان کردم.  

نخست وزیر ژاپن اضافه کرد که دو طرف برای همکاری درباره بحران اوکراین اتفاق نظر دارند. 

«کیشیدا» در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا بصورت مستقیم از ولیعهد عربستان درخواست افزایش تولید نفت کرده‌اید، از پاسخ دادن طفره رفت و گفت: دو کشور با ادامه مذاکرات وزراتخانه‌های دو کشور در این زمینه موافقت کردند. 

وی افزود: ما توافق کردیم که همکاری خود در رابطه با کاهش کربن را عمیق‌تر کنیم. 

نخست وزیر ژاپن همچنین به رسانه‌ها گفت که به طور جداگانه با «اوهورو کینیاتا» رئیس جمهور کنیا صحبت کرده و بر لزوم تلاش برای اصلاح شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرده است. 

پیشتر نیز در سه شنبه گذشته خبرگزاری امارات (وام) از تماس تلفنی نخست وزیر ژاپن با شیخ «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی خبر داد و افزود: در این تماس تلفنی درباره روابط راهبردی بین دو کشور و راه‌های حمایت و پیشبرد آن‌ها در همه سطوح بحث و تبادل نظر شد. 

بر اساس گزارش وام، ولیعهد ابوظبی در این تماس تلفنی تاکید کرد که با توجه به پیامدها و تحولات کنونی امارات به حفظ امنیت انرژی و ثبات بازارهای جهانی و نیز به تقویت روابط خود با ژاپن به ویژه در  زمینه انرژی علاقه‌مند است.  

رویترز نیز به نقل از «کیشیدا» نوشت که ژاپن با ولیعهد ابوظبی برای همکاری جهت کمک به ثبات بازار جهانی نفت به توافق رسیده است. 

به گزارش رویترز، پس از اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که بازارهای جهانی ممکن است از آوریل آینده سه میلیون بشکه در روز از نفت خام و محصولات پالایش شده روسیه را از دست بدهد، قیمت نفت امروز (پنجشنبه) حدود سه درصد افزایش یافت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 1
    ژاپنی ها حال این خوک های کثیف شیرده درک نکردند، افزایش صادرات برابر است با رو هوا رفتن آرامکو
  • نیما IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 1
    آمریکا نوچشو فرستاده گاوشو ناز کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس