بحران اوکراین و اقدامات مداخله جویانه آمریکا در امور کشور‌های جهان

آمریکا تاکنون به جنگ افروزی های زبادی دست زده و باعث به راه انداختن جنگ های مختلفی شده است.

به گزارش مشرق، آمریکا و اروپا با سیاست‌های مداخله جویانه، خود را محق دخالت در همه امور دنیا می‌دانند در حالی که بیشترین معضلات و مشکلات جهان، دخالت‌هایی است که غرب در امور دیگر کشورها انجام می‌دهد.

نگاهی به کارنامه غرب در آتش افروزی‌هایی که انجام داده نشان می‌دهد که تا چه اندازه در ایجاد ناامنی و جنگ سهیم بوده و دخالت داشته است.

بیشتر بخوانید:

آمریکا شروط خود برای رفع تحریم ها علیه روسیه را اعلام کرد

هم اکنون آمریکا در کشورهایی، چون ژاپن، کره جنوبی، برخی کشورهای اروپایی و دیگر مناطق حضور نظامی دارد که می‌توان آن را اشغالگرانه دانست.

مردم ژاپن یا کره جنوبی از حضور و دخالت‌های آمریکا ناخرسندند، اما دولت‌های آنها مجبور به تن دادن خواسته‌های آمریکا هستند.

آمریکا با قدرت یافتن دیگر کشورها مخالف است و دشمنی اصلی واشنگتن با کشورهایی همچون ایران، چین و... به خاطر تولید قدرت از سوی آن‌هاست.

اکنون جنگ اوکراین تقابل دو قدرت است که سال‌هاست با هم در تضاد هستند.

پس از فروپاشی شوروی، روسیه سعی کرد تا دولت‌های همسو با روسیه در جمهوری‌های تازه استقلال یافته شکل بگیرد که اوکراین نیز از این امر مستثنی نبود.

تا پیش از این اوکراین دارای دولتی همسو با روسیه بود و تا زمانی که چنین سیاستی اتخاذ شده بود مشکلی هم میان مسکو و کی یف وجود نداشت تا آن که آمریکا و اروپا سعی کردند نفوذ خود را در منطقه افزایش دهند.

روسیه برای آنکه از نفوذ ناتو در اوکراین جلوگیری کند، دست به اقدام نظامی زد.

بارها از سوی آمریکا به تنهایی و در برخی نمونه‌ها با مشارکت همپیمانان آن در نقاط گوناگون دنیا پیاده شده و جنگ‌های بزرگی در گرفته که تلفات و خسارات سنگینی را به آن کشور و منطقه وارد کرده است.

روسیه برای حل بحران اوکراین دو راه در پیش دارد، یا دولت کنونی را وادار به تمکین از خواسته‌ها خود کند که مذاکراتی که در جریان است در همین زمینه است و راه دوم سرنگونی دولت زلنسکی و برگزاری انتخابات و روی کار آمدت یک رئیس جمهور که به روسیه گرایش داشته باشد.

کار روسیه در اوکراین بسیار دشوار است، اما اگر موفق شود دستاورد بزرگی برای مسکو خواهد بود که باعث می‌شود هشداری برای دیگر کشورها درباره پیوستن به ناتو باشد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    پرورش گاوهای شیرده بولوند چشم آبی توسط آمریکا ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسیمهار زده و به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این باربولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. 1- فرار سرمایه 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا از نتایج بدیهی این آتش افروزی است. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآورید: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. گاوچران ـــ متخصص شناسایی ، به دام کانداختن ومهار و پرورش و رام گاو وحشی ـــ
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    مرگ بر آمریکا -فتنه گر بزرگ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس