کد خبر 1353043
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴
همه گیری حبس دسته جمعی و کرونا در زندان‌های آمریکا

آمریکا دارای بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ و همچنین بیشترین تعداد افراد زندانی در جهان است.

به گزارش مشرق، همه‌گیری کووید-۱۹ و همه‌گیری مداوم حبس‌های دسته‌جمعی از نزدیک در هم تنیده شدند و کرونا با نرخ‌های خیره‌کننده وارد بازداشتگاه‌ها و زندان‌های آمریکا شد.

به گزارش نشریه «لَنسِت»، اگرچه ناظران در مورد سرعتی که کووید-۱۹ می‌تواند افرادی را که در بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها نگهداری می‌شوند و کار می‌کنند درگیر کند، هشدار دادند اما هشدارهای آن‌ها به طور مناسبی مورد توجه قرار نگرفت.

جمعیت زندانیان در آمریکا در اولویت نبودند و کووید-۱۹ با نرخ‌هایی که بیشتر از نرخ در میان جمعیت عمومی بود، افراد را در زندان‌ها و زندان‌ها آلوده کرد و جان آن‌ها را گرفت.

بیشتر بخوانید:

زندان زنان دوبلین در آمریکا؛ زندانی با محیطی مسموم

همه‌گیری کووید-۱۹ آنچه را که مدت‌ها درباره زندان‌های آمریکا شناخته شده بود برجسته کرد؛ حبس دسته جمعی جزء کلیدی نژادپرستی ساختاری است که نابرابری‌های بهداشتی را ایجاد و تشدید می‌کند.

ضروری است که سلامت عمومی، به ویژه اپیدمیولوژی، سیاست‌های عمومی، حمایت و جوامع پزشکی، توسط همه گیری کووید-۱۹ تسریع شود تا سیستم حقوقی جنایی آمریکا و وضعیت اضطراری بهداشت عمومی که ایجاد کرده است، به شدت مورد بازنگری قرار بگیرند.

آمریکا دارای بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ و همچنین بیشترین تعداد افراد زندانی در جهان است.

همه‌گیری کووید-۱۹ و همه‌گیری مداوم حبس‌های جمعی از نزدیک در هم تنیده شده‌اند؛ با وجود داشتن کمتر از ۵ درصد از جمعیت جهان، آمریکا تا ۱۸ ژانویه ۲۰۲۲، ۶۶ میلیون و ۵۲۶ هزار و ۹۲۷ مورد تأیید شده ابتلا به کرونا را ثبت کرد که ۲۰ درصد از ابتلاهای کووید-۱۹ و ۱۵ درصد مرگ و میرها در جهان را شامل می‌شود.

به طور مشابه، درصد نامتناسبی (۲۵ درصد) از زندانیان در سراسر جهان مربوط به آمریکا هستند.

طبق گزارش ها، زندانیان محبوس در زندان‌های ایالتی آمریکا بیش از سه برابر جمعیت عمومی مبتلا به کووید-۱۹ هستند و بیشترین شیوع کووید-۱۹ در یک مکان واحد در آمریکا در بارداشتگاه‌ها و زندان‌ها بوده است.

افرادی که در زندان های آمریکا هستند و کارکنان این مراکز، مدافعان حقوقی و محققان مدت‌هاست می‌دانند که حبس بر سلامت و رفاه تأثیر منفی می‌گذارد.

این آسیب‌ها شامل سلامت جسمانی افراد (به عنوان مثال افزایش مرگ و میر پس از آزادی از زندان) و سلامت روانی (مثلاً ضربه روحی)، سلامت جسمی و روانی اعضای خانواده و سلامت جامعه است.

با این حال، بیماری همه گیر بسیاری از مردم آمریکا را از تأثیر گسترده سیستم حقوقی کیفری بر سلامت و نیاز به افزایش تلاش برای بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها آگاه کرده است؛ به ویژه، در اکتبر ۲۰۲۱، انجمن بهداشت عمومی آمریکا رسماً حرکت به سمت کاهش جمعیت زندانی را توصیه کرد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    خیلی هم خوب، ما که خدارو شکر مشکلی نداریم!! اگه خواستن یه ایالت مثلا کالیفرنیا شونو بدن به ما به جاش براشون واکسن کوو برکت بفرستیم!! خخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس