کد خبر 1352950
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹
آمریکا سامانه‌های دفاع هوایی به اوکراین می‌فرستد

به گفته یک مقام ارشد آمریکایی، ایالات متحده و متحدانش در ناتو سامانه‌های موشکی زمین به هوا به اوکراین می‌فرستند که قابلیت هدف قرار دادن موشک‌های کروز را دارد.

به گزارش مشرق، ایالات متحده و متحدانش در ناتو چند سامانه موشکی زمین به هوا را به اوکراین می‌فرستند. به گفته یک مقام ارشد آمریکایی، این سامانه‌ها شامل سامانه‌های دفاع هوایی متحرک SA-۱۲، SA-۱۰، SA-۸ و SA-۱۴ متعلق به دوران شوروی است.

طبق گزارش شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» این سامانه‌ها برد ارتفاع کمتری نسبت به سامانه اس-۳۰۰ دارند که اوکراین درخواست کرده، اما بردی بالاتر از موشک‌های دوش‌پرتاب استینگر دارند که قبلاً در اختیار اوکراین قرار داده شده و به آن توانایی هدف قرار دادن موشک‌های کروز را می‌دهد. به گفته این مقام ارشد آمریکایی، این سامانه‌ها از کشورهای شریک ناتو تهیه شده‌ و در راه هستند. 

رویترز پیش‌تر گزارش داد وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو امروز (چهارشنبه) در نشستی با همتای اوکراینی خود شرکت خواهند کرد که احتمالاً فراهم شدن تسلیحات بیشتر و جنگنده برای کشورش را خواستار خواهد شد. این نشست حدود یک هفته قبل از حضور رهبران کشورهای عضو ناتو از جمله «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در بروکسل انجام می‌گیرد.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در این‌باره گفته است: باید مواضع نظامی خود را مطابق با این واقعیت جدید بازآرایی کنیم. وزرا درباره اقداماتی قاطع به‌منظور تقویت امنیت خود در بازه زمانی طولانی‌تری در تمام حوزه‌ها بحث‌های مهمی را انجام خواهند داد.

اظهارات دبیرکل ناتو در حالی صورت می‌گیرد که علی‌رغم هشدارهای روسیه درباره توسعه طلبی ناتو که یکی از دلایل شروع «عملیات ویژه» این کشور در اوکراین نیز محسوب می‌شود، دستکم ده متحد قدرتمند ناتو از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه، نیرو و کشتی و هواپیمای جنگی بیشتری را در جبهه شرقی این اتحاد نظامی مستقر کرده و به حالت آماده‌باش قرار داده‌اند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در خصوص مذاکرات این کشور با اوکراین توضیحاتی داد و گفت مذاکرات صلح آسان نیست، اما هنوز امید برای مصالحه وجود دارد. وی همچنین گفت که اوکراین نمی‌تواند سلاح‌هایی داشته باشد که تهدید برای روسیه است.

لاوروف تصریح کرد: «هیچ سلاحی نمی‌تواند در اوکراین وجود داشته باشد که تهدیدی برای روسیه باشد. ما آماده هستیم تا درباره انواع سلاح‌هایی که تهدیدی برای ما نیستند هماهنگی کنیم». وزیر خارجه روسیه در عین حال تاکید کرد که این مسئله باید حتی در خارج از مسئله عضویت کی‌یف در ناتو حل شود، زیرا همین حالا هم کشورهای غربی می‌توانند سلاح‌های ضربتی به اوکراین ارائه کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • یک استقلالی IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 3
    خدایا کمرم شکست
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 1
    آمریکا بر اکراین با روسیه مبادله کرده ، سهم خودش را بعدا از روسیه خواهد گرفت .
    • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      2 13
      اتفاقأ داره تمام زورشو میزنه که روسیه شکست بخوره ولی کور خونده، بزودی اوکراین سقوط میکنه و اربابات شکست میخورن، ماله کشی هم فایده نداره!!!
  • محمدرضا IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 1
    سلام گرگ بی طمع نیست
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 3
    روسیه باید رودخانه تریور را دور زده و شهر ژیتومیر در غرب کیف و بوریس پیل در شرق کیف و واسیلکیو در جنوب کیف را تصرف و اینچنین کیف را محاصره نمایند تا راه برای محاصره کامل و سقوط شهر کیف فراهم شود
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 2
    بابا پلها تخریب نمی شد روسیه در مرز لهستان و مجارستان بود چطور ظرف دو روز 80 کیلومتر پیشروی کرد الان در چند روز بدون تلفات دادن یک کیلومتر پیشروی نداشته خوب معلومه مقاومتی در اوکراین نیست تخریب پلها است بزودی تعمیر می شوند
    • رضا IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      3 0
      داداش این متنو اینقدر کپی پست کردی خسته نشدی؟
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 3
    روسیه در 20 کیلومتری کیف دنبال وادار نمودن رهبران اوکراین به تسلیم سیاسی است وگرنه 2 ساعت موشکباران با موشک های گراد از نظر نظامی باعث سقوط هر شهری می شود
  • یک ترک IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    روسیه طرح اولش تسلیم سیاسی کیف است طرح دومش تصرف نظامی کیف طرح سومش اشغال همین 5 استان 1- کیف 2- سومی 3-خارکیف 4- ماریوپول 5- خرسون و در نهایت میکولایف و جدا نمودن آن بمانند دونتسک و لوهانسک و دمیدن آتش ملی گرایی روسی در روس زبان های خاک اوکراین و ایجاد اوکراین شرقی و نابودی اوکراین از صفحه جغرافیا می باشد
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    علت کند شدن پیشروی روسها این است 1- در حال تثبیت موضع خود در شهرهای تازه آزاد شده هستند 2- هدف اصلی آنها از قبل هم همان اوکراین شرقی و جنوبی بود که تصرف شده 3- از این رو حاضر نیستند برای بخشهای مرکزی و شرقی آن تلفات زیاد بدهند و می خواهند آن را با محاصره کیف بدست بیاورند یعنی از راه تسلیم شدن ارتش این کشور 4- با تسلیم شدن ارتش این کشور دیگر نیازی به حمله به غرب اوکراین و مرکز ان ندارند یعنی نیازی ندارند تمام اوکراین را تصرف کنند بلکه با تصرف کیف می توانند کل اوکراین را خلع سلاح کنند
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    زارررت من تو دهن بایدن میزنم
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    6 0
    یاشاسین زلنسکی......فرق زلنسکی با رضاخان پالان ....شهامت بود ...ایران درزمان رضاخان پالان درعوض یک هفته تصرف شد
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    پرورش گاوهای شیرده بولوند چشم آبی توسط آمریکا ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این باربولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم»
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    هر اتفاقی که باعث بشه مزدورهای پوتین بیشتر کشته بشن باعث خوشحالیم میشه
    • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      0 0
      مزدورهای آمریکا چی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس