آمریکا سیستم های دفاع هوایی ساخت شوروی را به اوکراین تحویل می دهد

اسپوتنیک در گزارشی اعلام کرده که آمریکا سیستم های دفاع هوایی ساخت شوروی را که به طور مخفیانه خریداری کرده بود به اوکراین می فرستد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، آمریکا سعی دارد تا در ادامه کمک‌های خود به اوکراین برخی از سامانه‌های دفاع هوایی ساخت شوروی را که به صورت مخفیانه سال‌ها پیش خریده بود به اوکراینی‌ها تحویل دهد.

بیشتربخوانید:

۳۵ هزار مستشار آمریکایی در ایران چه می‌کردند؟

اسپوتنیک به نقل از وال استریت ژورنال از سامانه موشکی ضد هوایی «اوسا» نام برده و تاکید کرده است که آمریکایی‌ها قصد ندارند سامانه اس -۳۰۰ که زمانی از بلاروس دریافت کرده بودند را به اوکراین بفرستند.

طبق گزارش وال استریت ژورنال آمریکا نسخه‌های واحدی از سیستم‌های دفاع هوایی را که اتحاد جماهیر شوروی از آنها استفاده می‌کرد و برای مقاصد اطلاعاتی به کشورهای دیگر می‌فروخت را به دست آورده است.

آمریکا و دیگر کشورهای غربی از زمان شروع جنگ اوکراین، محموله‌های تسلیحاتی زیادی به کی یف فرستاده‌اند. اما کشورهای غربی تاکنون به خواسته اصلی اوکراین در مورد اعمال منطقه پرواز ممنوع در این کشور پاسخ منفی داده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • NL ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    7 16
    برای اینکه مذاکرات صلح به نتیجه برسه لازم هست که جنگ به خاک روسیه کشیده بشه برای این منظور اوکراین باید موشک هایی با رنج هزار کیلومتر دریافت کنه تا اهدافی رو در خاک روسیه بزنه
  • منطقی US ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    13 2
    با اینکه روسیه با این حمله ضرر های زیادی کرد ولی نظام نوین جهانی امریکا رو به شدید ترین حالت به چالش کشید .. طوری شده کشورهای اروپایی دیگه از امریکا درخواست کمک نمیکنن دارن از آلمان میخوان کمکشون کنه(چون آلمان تجربه جنگ جهانی دوم و اول و داره) بنابراین بااینکار آلمان سومین ارتش دنیا از لحاظ بودجه ای میشه و داره خارج از ناتو یه اتحادیه اروپایی که وابسته به آمریکا نیست و میسازن
    • من AT ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
      2 0
      دوست عزیز متوجه نیستی که کل غرب یعنی آمریکا حالا با شدت کمتر یا بیشتر این احمقانه هست که کشور هایی مثل آلمان اتریش فرانسه ... رو جدا از آمریکا بدونی اینا حتی تو رسانه هم هم سان سازی میکنن با آمریکا و هیچ وقت تا حالا ندیدم برای یک لحظه دلیل واقعی حمله روسیه رو فاش کنن و با جنگ رسانه ای سعی در مخفی کردن اون رو دارن .
    • Mehran IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      0 0
      خواب دیدی خیر رفیق
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    5 2
    دمش گرم. به کوری چشم بعضیا که میگفتن آمریکا پشت متحدینش رو خالی میکنه!!!! همه مثل بعضیا نیستن پدافندشون سر بزنگاه خاموش بشه
  • فریدون IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    0 1
    هیچ غلطی نتونسته بکنه آمریکا همه هم دروغ میگه در مورد تسلیحات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس