کد خبر 1352996
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۳

به گزارش مشرق، محسن مهدیان، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: ۳ خبر از اوکراین در تاریخ ثبت خواهد شد:

خبر یکم.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه با ال سی آی اعلام کرد: ما چیزهایی را پیشنهاد دادیم که نمی توانستیم تضمین کنیم. به ویژه پیوستن اوکراین به ناتو... و.

این در حالی است که سران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا اواخر هفته گذشته نیز در نشست ورسای فرانسه هرگونه الحاق سریع کی یف به اتحادیه اروپا را رد کردند.

خبر دوم.

سازمان ملل اعلام کرد که دو میلیون و ۸۰۰ هزار اوکراینی از کشورفرار کردند و هشدار داد که این رقم به ۴ میلیون نفر خواهد رسید. این در حالی است که از همان روزهای اول بعد از انتشار اخباری که با عنوان تلخ ترین تصاویر از فرار مردم از اوکراین منتشر شده بود، دولت اوکراین خروج مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله را ممنوع اعلام کرد؛ اما باز هم فرار کردند.

جنگ روانی رسانه های آمریکایی با انتشار اخبار فانتزی از حضور سلبریتی ها در میدان نبرد علیه روسیه نیز نتیجه نداد و در نهایت تنها ۱۳۰ هزار نفر از مردم اوکراین به دامن روسیه گریختند.

و حالا خبرسوم.

زلسنکی اعتراف کرد: "شنیده شده است اوکراین به ناتو نخواهد پیوست. درست است. باید بپذیریم. "

او این را هم گفت که رویدادهای اخیر باعث شد دوستان واقعی خودرا بشناسیم. اولین واکنش زلنسکی به بدعهدی اروپایی ها آنفالو کردن غربی ها بود و چند روز بعد زبان گلایه گشود که "تنها وعده می شنویم" . او در حساب فیس بوک خود اعلام کرد "اوکراین مقابل روسیه تنهاست" و  امروز بعد از ۳ هفته خسارات فراوان جنگ و چندین هزار کشته و زخمی به یک اعتراف بزرگ از یک شکست عبرت آموز تاریخی رسیده است.

 و اما... ا.

تحلیل راهبردی رهبری از جنگ روسیه و اوکراین چند گزاره ساده بود.

اولا. موضع ما اینست: این جنگ خطاست

دوم. آتش این جنگ را غربی ها با وعده های غلط افروختند.

سوم. جائی که مردم نباشند شکست قطعی است.

هرچند خفت و خواری برای خوش رقصی آقای بازیگر قابل پیش بینی بود؛ اما این جنگ برای غربزده های وطنی ایران سراسر درس  بود وعبرت.

سالها چماق آزادی بیان بر سر ملت ایران زدند اما همان روزهای اول گاردین  نوشت اتجادیه اروپا پخش شبکه های خبری روسیه را ممنوع کرده است و ان بی سی به نقل از ۴ مقام آمریکایی گزارش داد که امریکا اینترنت روسیه را مختل می کند

سالها از جدایی علم از سیاست گفتند و اما دانشگاه ایتالیایی واحدی درباره داستایوفسکی ادیب بزرگ روس را حذف کرد و احدی از رسانه های مدعی به روی مبارک نیاوردند.

عمری از جدایی هنر از سیاست و ایدئولوژی گفتند و اما آلمان در روز روشن هنرمندی که پوتین را محکوم نکرد را اخراج می کند و خم به ابرو نمی آورد.

سالها عدم مذاکره با آمریکا را بی منطقی دانستند و به سادگی سران اروپائی و آمریکایی دیدار با لاوروف و دیگر مقامات روس را را لغو کردند.

گفتند ورزش جای سیاست نیست و غیرت ایرانی مقابل آدم کش های صهیونیست را تمسخر کردند و اما بی انکه خجالت بکشند فیفا و یوفا تیم های باشگاهی و ملی روسیه را محروم کردند و لهستان و سوئد اعلام کردند که مقابل روسیه بازی نمی کنند.

جنگ روسیه و اوکراین تلخ بود... د. اما سراسر عبرت تاریخی بود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حسن IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 12
    اقای زلنسکی روسیه را با سه هزارنیروی تک تیرانداز داعشی می شود در اکراین شکست داد بطوریکه تاابد درس عبرت بگیرد فقط کافیست به خودتان متکی باشید مخصوصا الان که ملت اکراین هزینه را داده
    • US ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      19 1
      اوکراین نابود شد فعلا زیر ساخت های نظامی اش نابود شده و اگر هرچه زودتر با روسیه به توافق نرسد سایر مراکز کشورش نیز نابود خواهد شد. مردم اوکراین زمانی سند نابودی کشورشان را امضاء کردند که به یک دلقک برای ریاست جمهوری رای دادند و این دلقک توانایی چنین مقامی را نداشت و فریب خورد و ناتو برای به چالش کشیدن روسیه از زلنسکی ساده لوح سوء استفاده کرد و بعد هم از درگیری خود را کنار کشید.
  • نیما IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    10 0
    چه زیادند عبرت ها و چقدر کم هستند عبرت گیرنده ها
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    3 0
    خوب بود یک موشن گرافیک یا اینفوگراف خوب ازش میشه دراورد/ حضور کودکان در جنگ و شهید فهمیده را فراموش نکنید / و البته گندم را
  • پرویز DE ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    5 2
    و من خبرهای درناک دیگری برای شما دارم ، در آلمان در شهر مونیخ کودکستان ها کودکان روسی را اخراج میکنند و فروشگاه‌هایی که مایحتاج روسهای ساکن این شهر را می‌فروشند در حال جمع کردن بساط خود هستند ولی نمیدانم در این مورد دستوری صادر شده یا خیر
  • هانا IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    1 7
    هرچه شما بگویید برای خودتان اهمیت دارد اما مردم به آن رشد و بصیرت رسیده اند که جنایت و تجاوز پوتین و عظمت مقاومت اوکراینیها در برابری حملات وحشتناک و بی سابقه ای یک ابرقدرت هسته ای را درگ کنند انچه رسانه ها نشان می دهد ۱ در صد واقعیت های میدانی است.
  • رضا IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    2 1
    نه جون داداش ، اين مهديان كيه ؟! چى ميزنه ؟! شكست عبرت آموز كى ؟! كجا ؟! خفت و خوارى يا محبوبيت ؟! ٣٣ با ٩٢ فرق فيكوله يا نيكوله ؟! دومين ارتش قدرتمند دنيا بيست شبانه روزه رفته شكار ؟! ورزشكار چرا خودشو به موش مردگى بزنه ؟!
  • IR ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    4 1
    اصل موضوع اینکه باز هم درس نمیگیرند
  • IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    6 1
    چه فایده مگر این جماعت از حوادث قبلی درس گرفت که بخواهد اینبار هم بگیرد. همین عباس عبدی بعد از حمله موشکی نوشته بیایید خصومت ها و دشمنی را بزاریم کنار ولی همین ها صبح تا شب به روسیه فحش میدهند.تازه خودشم از باری روزن عذرخواهی نکرده واسه دیگران نسخه می پیچه. ولی خدایی متن عبدی رو بخونید انگار یکی بهش دستور داده اینها رو بگه.خیلی طرف تابلو
  • IR ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    5 2
    تحلیل جالبی بود برای عده ای از هموطنان اگر بفهمند
  • عدی IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    6 1
    نرود میخ آهنین بر سنگ!!!
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    5 1
    همه‌ی خورده‌ها و ایراداتی که اپوزسیون از نظام می‌گیرند در حقیقت خردمندی و قدرت نظام هست و میخواهند نظام و فرهنگ اسلامی و استقلال ملی را تضعیف کنند.
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    2 1
    این عبرتها به درد آدم سالم ایرانی میخوره نه یه عده مغول تبار یا عرب تبار یا قزاق زاده که هیچ غیرتی روی خاک و آبادی این سرزمین ندارن و آرزوی ویرانیش رو دارن و هرگز هیچ کاری برای آبادی مملکت ازشون برنیومده و یه روز از میرپنجها میگن و یه روز عشق قاجار و یه روز سنگ غرب به سینه میزنن و ادامه داره چون ...
  • سید IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    4 2
    و کسی که سال ها پیش دچار توهم شده بود که دنیای فردا دنیای گفتمان است، نه دنیای موشک و این که ژاپن و آلمان چون هزینه نظامی خود را کم کردند، پیشرفت کردند و عده ای نادان تر هم همین سخنان را تکرار می کردند و اگر خوشبین باشیم که مرادشان خیانت نبود، سخن از اشتباه حضور نظامی ایران در سوریه و خطای ایران در حمایت از حزب اللّه و دیگر سازمان های گروه مقاومت در منطقه می کردند!
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      1 1
      و انگار بعضى از هموطنان بى شعور ما هم سوزن شون روى گذشته گير كرده !
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 1
    کلا از هر جنگی که توی اروپا باشه ماباید حمایت کنیم
  • ابن الرضا IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    7 1
    غرب ملیونها دلار به آوارگان اکراینی کمک می کند اکنون درایران ملیون ها اواره افغانی زندگی می کنند واز یارانه استفاده می کنند چرا غرب به اینها کمک نمی کند ودست دولت وملت مارا نمی گیرد
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    16 2
    پرورش گاوهای شیرده بولوند چشم آبی توسط آمریکا ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این باربولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم»
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    3 1
    و البته تجاوز به مهاجران اوکراینی در مهد تمدن المان
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    روسیه طرح اولش تسلیم سیاسی کیف است طرح دومش تصرف نظامی کیف در صورت شکست دو طرح اول و دوم طرح سومش اشغال همین 5 استان 1- کیف 2- سومی 3-خارکیف 4- ماریوپول 5- خرسون و در نهایت میکولایف و جدا نمودن آن بمانند دونتسک و لوهانسک و دمیدن آتش ملی گرایی روسی در روس زبان های خاک اوکراین و ایجاد اوکراین شرقی و نابودی اوکراین از صفحه جغرافیا می باشد زمان هم به نفع غرب پیش نمی رود البته اوکراین غربی را هم راحت نخواهد گذاشت و این منطقه هم بمانند یا بصورت فدراسیون باعث رنج اوکراینی ها خواهد شد مثل عراق و کردها و یا بصورت کره شمالی و جنوبی جدا از هم زندگی خواهند کرد
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    روسیه باید رودخانه تریور را دور زده و شهر ژیتومیر در غرب کیف و بوریس پیل در شرق کیف و واسیلکیو در جنوب کیف را تصرف و اینچنین کیف را محاصره نمایند تا راه برای محاصره کامل و سقوط شهر کیف فراهم شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس