برنامه‌های نوروزی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اعلام شد

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از اجرای برنامه‌های این سازمان به مناسبت نوروز ۱۴۰۱ با عنوان «فصل دل‌تکانی» خبر داد.

به گزارش مشرق، سید علیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری از برگزاری برنامه‌های متنوع به مناسبت نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: تکریم و پاسداشت آداب و رسوم نوروز باستانی ایران نظیر ترویج صله رحم، فرهنگ قناعت و گردشگری اماکن شهری و... از اهداف برگزاری مجموعه برنامه‌های «فصل دل‌تکانی» است.

وی با اشاره به اجرای کاروان شادی از مجموعه برنامه‌های «فصل دل‌تکانی» گفت: این برنامه با هدف ایجاد فضای شادی و نشاط در آستانه سال نو از ۲۱ تا ۲۶ اسفندماه در مناطق ۱، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۷ و ۱۹ همراه با حرکت چرخ‌های طحافی برنامه‌هایی نظیر سرنانوازی، اجرای برنامه توسط شخصیت‌های عمونوروز و ننه سرما و اجرای موسیقی اقوام کردی، آذری و گیلکی برگزار می‌شود. همچنین اهدای محصولات فرهنگی متنوع با شخصیت عمونوروز ویژه کودکان از سایر بخش‌های این کاروان به شمار می‌رود.

فاطمیان‌پور افزود: «نوروزگاه» یکی از دیگر از برنامه‌های باسابقه سازمان فرهنگی هنری است که از ۶ تا ۱۳ فروردین در فرهنگ‌سراهای اشراق، رازی، خاوران، بهمن و تهران و باغ‌موزه قصر میزبان خانواده‌ها خواهد بود. برپایی استیج، ایستگاه‌های فرهنگی تفریحی، نمایش عروسکی و خیمه‌شب‌بازی ویژه کودکان از مهم‌ترین بخش‌های این برنامه است که به منظور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا، ظرفیت این برنامه محدود بوده و شهروندان می‌توانند برای حضور در «نوروزگاه» با مراکز مذکور تماس بگیرند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری ادامه داد: در چالش «تهران با تو» ۱۰۰ نقطه گردشگری تهران در صفحه اینستاگرام به نشانی Tehran.bato معرفی می‌شود که خانواده‌های تهرانی می‌توانند با حضور و ارسال عکس‌های خود در این اماکن بر اساس شرایط چالش تا ۲۵ فروردین ماه در پیام‌رسان واتساپ به شماره ۰۹۳۰۲۵۰۲۷۸۵، در این چالش شرکت کنند. به خانواده‌های برگزیده اول تا سوم به ترتیب ۱۵۰، ۱۰۰ و ۵۰ میلیون ریال جایزه اهدا خواهد شد. همچنین ۱۰۰ جایزه یک میلیون ریالی به ۱۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه پویش «ماهی حوض قصه‌ها» همچون سال‌های گذشته برگزار می‌شود، افزود: پنجمین دوره این پویش در نوروز ۱۴۰۱ برگزار می‌شود و در آن کودکان و نوجوانان می‌توانند از ۶ تا ۲۰ فروردین با تحویل ماهی قرمز سفره هفت‌سین به کتابخانه‌های منتخب سازمان، کتاب هدیه بگیرند. مخاطبان برای اطلاع از فهرست کتابخانه‌های این پویش می‌توانند به نشانی tlibrary.tehran.ir مراجعه کنند. همچنین مسابقه کتابخوانی «کتاب ماه» برای دو گروه سنی بزرگسال و نوجوان به ترتیب از کتاب‌های «لحظه آرامش» و «ترکش ولگرد» از سایر بخشهای بسته برنامه فصل دل تکانی است.

فاطمیان‌پور از برگزاری «هفته فرهنگی افغانستان» خبر داد و گفت: این برنامه از یکم تا پنجم فروردین ماه با برگزاری آیین‌های نوروزی کشور افغانستان، برپایی بازارچه محصولات و صنایع دستی، غذاهای سنتی و بازی‌های بومی افغانستان در فرهنگ‌سرای رازی برگزار می‌شود.

وی افزود: بسته محصولات فرهنگی «ره‌توشه نور» شامل کوله جنگی به همراه محصولات متنوع فرهنگی توسط مدیریت محصولات سازمان تهیه و تولید شده و به خانواده کارکنان شهرداری تهران شرکت‌کننده در اردوی راهیان نور اهدا خواهد شد. در قالب بسته محصولات مجازی «فصل دل تکانی» نیز هر یک از فرهنگ‌سراها سه محصول تولید و در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در پایان ضمن آرزوی اوقاتی پربار و مفرح برای شهروندان و مسافران نورزی به خدمات مراکز سازمان در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: موزه‌ها، نگارخانه‌ها، پردیس‌های سینمایی، باغ کتاب تهران و شرکت تهران‌گشت ارغوانی در روزهای تعطیل نوروز نیز فعال و میزبان علاقه‌مندان هستند. همچنین کتابخانه‌های سازمان از ۶ تا ۱۱ فروردین ماه به ارائه خدمات به شهروندان می‌پردازند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    با این شهردار باید در شهرداری را گاهگل گرفت .
  • شيخ منصور IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    اميدوارم سياه بازى كه اهانت به سياهپوستان و گناه هست جزئي از اين برنامه شادى نباشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس