واکسن کرونا نمایه واکسن نمایه

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر اعلام کرد ایران رتبه نخست واکسیناسیون پناهندگان و مهاجرین در دنیا را دارد.

به گزارش مشرق، محمدمهدی گویا در نشست خبری استودیو سلامت مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هیچ کشوری در دنیا به اندازه جمهوری اسلامی ایران این تعداد مهاجر و پناهنده را واکسینه نکرده است.

وی افزود: در مجموع ۴ میلیون و ۱۲۹ هزار نفر از مهاجرین و پناهندگان مقیم در ایران در برابر کرونا واکسینه شده‌اند که ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واکسن آن اهدایی از طرف سازمان ملل بوده و مابقی را جمهوری اسلامی ایران تامین کرده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار نفر از مهاجرین و پناهندگان ساکن در ایران یک نوبت واکسن دریافت و یک میلیون و ۶۲۷ هزار نفر از این افراد نیز دو نوبت واکسن دریافت کرده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر با بیان این که ۶۱ درصد جمعیت مهاجرین و پناهندگان کشورمان هر دو نوبت واکسن و ۸۱ درصد نیز یک نوبت واکسن دریافت کرده اند، اظهار داشت: همکاران بهداشتی ما در سراسر کشور نهایت تلاش خود را برای واکسیناسیون این عزیزان انجام داده و در بسیاری از موارد با مراجعه به درب منزل آنان اقدام به واکسیناسیون این افراد کرده‌اند.

گویا با اشاره به اینکه برنامه واکسیناسیون مهاجرین و پناهندگان ادامه خواهد داشت، گفت: تاکنون یک میلیون و ۹۴ هزار نفر از این افراد که دارای علائم بیماری بودند مورد آزمایش قرار گرفته‌اند که ۱۰۳ هزار مورد مثبت بیماری از بین آنان تشخیص داده شده و حدود ۶۰ هزار نفر از آنان بستری شده‌اند و عمده بیماران بستری شده نیز درمان کامل خود را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: سلامت مهاجرین و پناهندگان به سلامتی ایرانیان گره خورده و ما کوچک‌ترین تفاوتی بین مهاجرین و پناهندگان با شهروندان خود در ارائه خدمات بهداشتی قائل نیستیم.

وی ادامه داد: مهاجرین و پناهندگان برای واکسیناسیون فرزندان خود نیز مانند فرزندان هر ایرانی می‌توانند به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

بیمه مهاجرین و پناهندگان

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر یکی دیگر از اقدامات بسیار ارزشمند ایران درباره مهاجرین و پناهندگان را بیمه این افراد اعلام کرد و گفت: مطابق تفاهمنامه بین سازمان بیمه سلامت، وزارت کشور و کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد، جمعیت مهاجرین و پناهندگان ساکن در ایران تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

پیش‌بینی آمار کرونا بیش از ۲ هفته ممنوع

گویا بیان داشت: درباره کرونا هیچگاه نباید بیشتر از دو هفته پیش‌بینی کنیم. زیرا تجربه نشان داده که پیش‌بینی‌های طولانی‌مدت فریبنده بوده و ما را از اهداف خود دور می‌کند.

وی افزود: ظرف سه هفته اخیر موارد بیماری، بستری و فوتی کرونا در کل کشور روند کاهشی داشته که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد؛ ولی نباید خوش‌بینی بی‌مورد هم ایجاد کنیم که مردم از رعایت پروتکل‌ها منصرف شوند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر با اشاره به این که یکی ار موارد رعایت پروتکل‌ها پرهیز از حضور در تجمعات به‌ویژه تجمعات بزرگ است، یادآور شد: هرگونه تجمعی در کشور هنوز هم می‌تواند به عنوان یک عامل محرکه برای ابتلای تعداد زیادی از افراد جامعه باشد و بیماری را دوباره در کشور شعله‌ور کند.

برنامه‌ای برای تزریق دوز چهارم نداریم

وی تصریح کرد: در حال حاضر وزارت بهداشت برنامه‌ای برای تزریق دوز چهارم واکسن به مردم ندارد و این دز فقط به افرادی که سیستم ایمنی تضعیف شده دارند و برخی بیماران گروه‌های خاص تزریق می‌شود.

گویا در پاسخ به پرسشی درباره قرنطینه اخیر ۱۱ میلیون نفر از جمعیت یکی از شهرها در چین، گفت: چین با موارد طغیان بیماری کرونا با قوانین سختگیرانه برخورد کرده و به محض مشاهده موردی از بیماری در یک شهر یا استان قوانین سختی اِعمال می‌کند.

وی افزود: قرنطینه اخیر در چین ربطی به مشاهده سویه جدید ندارد و همان سویه امیکرون در یکی از شهرهای این کشور مشاهده شده و توسعه یافته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس