هیج‌گونه افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌ها در ایام عید پذیرفتنی نیست

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: به هیچ عنوان رانندگان اتوبوس ها و شرکت های حمل و نقل مسافری اجازه افزایش قیمت بلیت در سفرهای نوروزی را ندارند.

به گزارش مشرق، داریوش باقرجوان درباره نحوه اطلاع مسافران از قیمت بلیت اتوبوس‌ها در ایام سفرهای نوروزی اظهار کرد: در خصوص موضوع نرخ بلیت سفرهای جاده‌ای، علاوه بر تابلوهای نصب شده در پایانه‌های مسافری، اعداد و ارقام هم تقریباً مشخص است و بسیاری از مردم با توجه به نرخ بلیت در ماه‌های اخیر اقدام به تهیه بلیت اتوبوس کنند.

وی افزود: همکاران ما در ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها نیز بر فروش بلیت ناوگان مسافری جاده‌ای در پایانه‌ها نظارت دارند معمولاً در ایام عید، گشت‌های سازمان تعزیرات حکومتی نیز بر پایانه‌های حمل و نقل مسافر نظارت خواهند کرد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: اما به هر حال اگر مسافری احساس کرد در حق او اجحاف شده، می‌تواند به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ اطلاع داده و بلافاصله برای او کد رهگیری ارسال می‌شود؛ ادارات کل راهداری استان‌ها موظف به پیگیری شکایات مسافران هستند.

باقرجوان درباره اینکه معمولاً در ایام عید هر سال و سفرهای نوروزی، ۲۰ درصد به نرخ بلیت‌ها به دلیل تردد یک سر خالی اتوبوس‌ها افزوده می‌شود و آیا امسال هم این افزایش ۲۰ درصدی رخ می‌دهد یا نه؟ گفت: هیچ گونه افزایش نرخ بلیت‌ها متصور نیست و هیچ شرکت حمل و نقلی یا راننده‌ای حق اخذ جه بیشتر از قیمت‌های فعلی را ندارد.

وی در زمینه توقف فروش بلیت اتوبوس از سوی برخی وبسایت های فروش بلیت نیز بیان کرد: ما هیچ مشکلی با وبسایت ها و اپلیکیشن‌های فروش اینترنتی بلیت نداریم؛ از آنجایی که تعدد استارتاپ های فروش بلیت را شاهدیم، مردم می‌توانند با جستجوی درگاه‌های محتلف فروش آنلاین، بلیت سفر مورد نظر خود را خریداری کنند.

باقرجوان اظها رکرد: ما هیچ مشکلی در زمینه فروش اینترنتی بلیت اتوبوس در حال حاضر نداریم و اگر موردی هست، به کسب و کارهای تشکل‌های شرکت‌های حمل و نقلی و استارتاپ ها برمی گردد و ارتباطی با سازمان راهداری ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بازدیدهای مکرری از پایانه‌های مسافری داشته ایم؛ با شهرداری‌ها به عنوان متولی اصلی پایانه‌های مسافری هماهنگ هستیم و از چهارشنبه که سفرهای نوروزی آغاز می‌شود، پایانه‌های در آمادگی کامل به سر می‌برند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس