کد خبر 1352009
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
عملیات موشکی «اربیل»و تغییر قواعد درگیری/معادله جدیدی که ترسیم شد

سایتِ شبکه الجزیره با انتشار مطلبی اعلام کرد که عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مراکز رژیم صهیونیستی در اربیل موجب تغییر قواعد درگیری و ترسیم معادله جدید در نبرد با تل آویو شد.

به گزارش مشرق، سایت شبکه الجزیره مطلبی را پیرامون حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مراکز حساس و راهبردی سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در شهر اربیل واقع در اقلیم کردستان منتشر کرد. در مطلب الجزیره آمده است: بعد از حدود یک هفته از حمله اسرائیل به حومه دمشق و جان باختن ۲ تَن از اعضای سپاه ایران، عملیات موشکی در اربیل عراق انجام شد.

الجزیره عنوان کرده است: سپاه ایران با صدور بیانیه‌ای مسئولیت حمله موشکی به اربیل را برعهده گرفته و اعلام کرد که در جریان این حمله مقر استراتژیک رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است. طبق اعلام سپاه پاسداران ایران، در مقر هدف قرار گرفته شده فعالیت‌های خصمانه انجام می گرفته است. در بیانیه سپاه همچنین عنوان شده است که عملیات موشکی در پاسخ به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی اجرا شده است.

بیشتر بخوانید:

پیام ویدئویی نتانیاهو درباره عملیات موشکی سپاه +فیلم

این پایگاه عرب زبان همچنین آورده است: سپاه ایران به تل آویو درباره هرگونه اقدام علیه منافع ایران هشدار داد و صهیونیست‌ها را تهدید کرد که در برابر هرگونه تهدید، تهران پاسخی قاطعانه و ویرانگر خواهد داد.

الجزیره در مطلب خود تأکید کرده است: می‌توان گفت که عملیات موشکی اخیر سپاه پاسداران علیه مواضع موساد در اربیل به نوعی قواعد درگیری را دستخوش تغییر و تحول کرد می‌توان گفت که عملیات موشکی اخیر سپاه پاسداران علیه مواضع موساد در اربیل به نوعی قواعد درگیری را دستخوش تغییر و تحول کرد. این عملیات با عملیات‌های سِرّی گذشته تفاوت داشت چرازکه سپاه ایران برای اولین بار مسئولیت حمله مستقیم به مقر رژیم صهیونیستی را برعهده گرفت و اعلام کرد که پاسخ آتی به اقدامات تحریک آمیز تل آویو ویرانگر خواهد بود.

الجزیره در ادامه این مطلب به نقل از «حسین دلیریان» کارشناس و پژوهشگر مسائل سیاسی آورده است: اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت مستقیم مسئولیت عملیات موشکی علیه مراکز موساد را برعهده گرفته است، به معنای تغییر قواعد درگیری است. جمهوری اسلامی ایران این پیام را به صهیونیست‌ها مخابره کرد که در صورت هرگونه اقدام علیه منافع تهران، پاسخی سخت‌تر و شدیدتر در انتظارشان خواهد بود.

این پژوهشگر سیاسی در ادامه می‌افزاید: رژیم صهیونیستی پیشتر در سال ۲۰۱۸ به دلیل جنایتی که در فرودگاه نظامی «تیفور» مرتکب شد، ضربه سختی را از سوی سپاه پاسداران در جولان اشغالی متحمل شده بود. اکنون نیز مقرهای موساد در اربیل به وسیله موشک‌های نقطه زن هدف قرار گرفتند. برخی اخبار از حضور یکی از فرماندهان موساد در مقر هدف قرار گرفته شده در لحظه انجام عملیات موشکی، حکایت دارند. این بدان معناست که عملیات موشکی ایران بر اساس داده‌های اطلاعاتی دقیق انجام شده است.

از سوی دیگر، الجزیره به نقل از «محمد مهدی یزدی» تحلیلگر و کارشناس مسائل نظامی ایران می‌نویسد: عملیات موشکی اربیل پس از اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها علیه منافع ایران انجام شد. مقامات و فرماندهان نظامی ایران پیشتر بارها هشدار داده بودند که حضور رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرزهای خود را برنمی تابند.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل نظامی می‌افزاید: جمهوری اسلامی ایران اطلاعات دقیقی از نحوه و میزان حضور صهیونیست‌ها در کشورهای مجاور خود دارد جمهوری اسلامی ایران اطلاعات دقیقی از نحوه و میزان حضور صهیونیست‌ها در کشورهای مجاور خود دارد. حضور صهیونیست‌ها در نزدیکی مرزهای ایران جزئی از خط قرمزهای تهران محسوب می‌شود. این مسأله امنیت ملی ایران را تهدید می‌کند. بنابراین، سیاست ایران همواره مبتنی بر دور کردن رژیم صهیونیستی از مرزهای خود بوده است.

یزدی در ادامه نیز عنوان کرد: عملیات موشکی قاطعانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مراکز حساس و راهبردی رژیم صهیونیستی در شهر اربیل واقع در اقلیم کردستان، معادله جدیدی را در مواجهه با اطماع رژیم صهیونیستی در منطقه ترسیم کرد. طبق این معادله، هرگونه توطئه جدید رژیم صهیونیستی با پاسخ سریع و قاطع جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس