کد خبر 1351651
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
عراق سفیر ایران را فراخواند

وزارت امور خارجه عراق، سفیر ایران در بغداد را در پی حمله موشکی ایران به پایگاه‌های موساد در اربیل فراخواند.

به گزارش مشرق، شبکه خبری العربیه گزارش داد که وزارت امور خارجه عراق، سفیر ایران در بغداد را در پی حمله موشکی ایران به پایگاه‌های موساد در اربیل فراخواند.

وزارت امور خارجه عراق در واکنش به حمله موشکی بامداد امروز (یکشنبه، ۱۳ مارس) به دو مرکز موساد در اربیل، بیانیه‌ای صادر و این حمله را محکوم کرد و آن را نقض آشکار حاکمیت عراق توصیف کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، در این بیانیه ادعا شده است: ما این حمله موشکی را که منازل شهروندان در استان اربیل منطقه کردستان عراق را هدف قرار داد، محکوم می کنیم، زیرا نقض آشکار حاکمیت عراق، متزلزل‌کردن امنیت وثبات در منطقه کردستان و کل کشور در مرحله‌ای بسیار مهم و حساس  است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این تجاوز، تعدی به امنیت عراق و ثبات مردم آن تلقی می‌شود و مستلزم اتخاذ موضعی واحد برای مقابله و ایستادگی قاطعانه در برابر هر اقدامی با هدف گسترش هرج و مرج است.

منابع رسانه‌ای عراق، بامداد امروز، از شنیده‌شدن صدای انفجارهای مهیب در شهر «اربیل» واقع در منطقه کردستان عراق خبر دادند و کانال خبری «صابرین‌نیوز» به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که «دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به موساد اسرائیل در اربیل در شمال عراق با موشک‌های بالستیک مورد حمله قرار گرفتند».

اداره مبارزه با تروریسم در منطقه کردستان عراق نیز بامداد امروز اعلام کرد که شهر اربیل با ۱۲ موشک بالستیک که از خارج از مرزهای عراق و به طور مشخص مرزهای شرقی شلیک شد هدف قرار گرفت و برخی از این موشک‌ها، به ساختمان شبکه ماهواره‌ای کردستان ۲۴ اصابت کرد و این حمله هیچ تلفاتی برجای نگذاشت.

وزارت داخله منطقه کردستان نیز اعلام کرد که این ۱۲ موشک که ساختمان جدید کنسولگری امریکا در اربیل را هدف قرار داد، از بیرون مرزها و شرق عراق شلیک شد و به مناطق غیر نظامی نزدیک به دفتر شبکه «کردستان ۲۴» و اطراف آن اصابت کرد.

ظهر امروز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیز با انتشار اطلاعیه‌ای با اشاره به هدف قرار دادن مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها توسط موشک‌های نقطه‌زن تاکید کرد: «تکرار هرگونه شرارت با پاسخ های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد».                         

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • بینام IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    26 1
    عراق باید جواب بده که موساد اونجا چه غلطی میکنه
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      1 0
      واقعا مایه تاسف است!!! شاید اینها از نسل همانهائی هستند که چشم بر ظلم و ستم فراوان به خاندان پیامبر ص بستند و با ریختن خون آقا ابا عبدالله الحسین ع به جلادان زمان خود مثلا خوش خدمتی کردند!!!! دیر نیست ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود عج و یکسره کردن کار نفاق این منافقان قومیت گرای کاهل دین که کافر حربی و جاسوسهای صهیونیستی را بر ممالک اسلامی مسلط کرده اند. از دشمن مسلمین و شیعیان حمایت می کنند؟!!!خجالت هم نمی کشند !!! خون حاج قاسم شهید و شهید ابو مهدی المهندس و یاران پاکشان دامن دولت عراق را خواهد گرفت . هر چند که واضح است که نفاقشان گریبانشان را گرفته است. اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    15 1
    سفیر عراق بیارین تروریستا تو کشورشون چیکار میکنن که به ایرانی ها حمله میکنن چه پر رو اشغال های غرب پرست فلک زده
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    6 16
    تمامیت ارضی یارو رو بردن زیر سوال رسما انگار نه انگار مملکتشه
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    2 45
    درود بردولت عراق باید..
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    20 1
    عراق مگه حاکمیت داره اگه حاکمیت داری نیروهای امریکا رابیرون کنیدبدبختها
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    21 1
    محض خنده سفیر ترکیه رو هم احضار کنید نزدیک ۲۰ تا پایگاه تو خاک کشورتون ایجاد کردن چپ و راست شمال عراق رو بمباران میکنن سد سازی ترکیه خشکسالی شدید برای عراق به ارمغان آورده بعد خفه خون گرفتید ؟؟؟؟؟
  • فرید IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    16 1
    منازل مردم؟!!! چطور ساعت یک شب به منازل مردم حمله شده و هیچ کس آسیب ندیده؟ حقه باز ها دروغ کفتن تمیز هم بلد نیستن!
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      0 0
      آفرین دمت گرم
  • احمد IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    17 1
    وقتی از اربیل علیه ایران توطئه می کنند آیا وزارت خارجه عراق به صهیونیست ها اعتراض می کند؟
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    15 1
    دلارهای کیف انگلیسی حرامتان باد. از کسانی دفاع میکنید که داعش را به جانتان انداختند و از کسانی شکایت میکنید که پا به پای مردانتان در حشد شعبی با داعش جنگیدند.
  • روزبه IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    13 1
    امان از این عراق، جنابان عراقی انگار متوجه نیستید اقلیم عراق تبدیل به لانه صهیونیستها شده و تروریستهای تجزیه طلب!
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    13 1
    دست عزیزانو در نیروهای مسلح به ویژه سپاه می بوسم بابت آتشی که به لونه زنبور انداختندخدا حفظتون کنه برای اسلام و انقلاب و ایران عزیز ما
  • نیما IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    33 1
    چرا موقعی که آمریکا حاج قاسم را به شهادت رساند سفیراش از آمریکا فرانخواد و چرا وقتی که ترکیه حریم عراق نقض کرد سفیرش را فرانخواد و حالا که بعد از کلی هشدارهایی ایران به کردستان مبنعی بر نشدن محلی علیه منافع ایران شد و ایران ازخودش دفاع کرد پاسخ دخالت هایی اسراعیل را داد سفیرش را فرا می خواند
  • فرشاد IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    16 1
    نمایش عراقه... بگذارید عده ای شاد بشن از این داستان.... اما ما ایرانی ها هوشمندانه کار خود را خواهیم کرد
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    13 2
    بایدازدولت عراق بابت جنگ تحمیلی هشت ساله خسارت گرفت
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    8 1
    دولت عزیز و محترم عراق !!!!!چند سال است دولت ترکیه در خاک اقلیم پایگاه نظامی زده ملت کرد را با هواپیما پهپاد و توپخانه گلوله باران میکند در این چند سال اقلیم خاک عراق و کردها ملت عراق نبودند؟؟؟؟اما وقتی پایگاه اسراییل موشک باران میشه واکنش نشان میدی!!!!؟؟؟؟؟
  • ریزبین IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 0
    عراق با احضار سفیر ایران به نوعی می خواهد وانمود کند هنوز بر اقلیم کردستان تسلط دارد که این حرکت بیشتر نمایشی است چون اگر بر اقلیم کردستان مسلط است چرا این اقلیم بدون اجازه دولت عراق تبدیل به پایگاه جاسوسی و نظامی اسرائیل علیه ایران شده است اگر هم بر این اقلیم مسلط نیست نباید خود را مقابل انتقام های سخت ایران قرار دهد و دخالت های بیهوده کند
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    2 0
    عراق نمی تواند فقط برای اقدامات تدافعی ایران سفیر ایران را فرا بخواند ترکیه و آمریکا و اسرائیل به اندازه ارتش عراق در این کشور پایگاه دارند چرا دولت عراق برای رفع نگرانی های خود در قبال این کشورها هیچ غلطی نمی کند
  • کیایی IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    2 0
    این بی شرف ها باید موضع قوی در مورد حمله هوایی آمریکا به سردار سلیمانی و شهید ابومهدی خودشون رو می گرفتند!!
  • DE ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    2 0
    تا شما اقلیم کردستان عراق باشیدکه زیر دامن تون مخفیانه شرارت هایی مثل صهیونیست هاروعلیه امنیت شهرهای غربی ایران پرورش ندید! ایران باکسی در مورد امنیت اش شوخی نداره.
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    1 0
    کاش یک موشک می زدند توی کاخ الکاظمی و می فرستادنش پیش ارباب های صهیونیستی آمریکاییش.
  • محمود IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 0
    نمی‌دونم چرا یکهو یاد اشرف غنی و موضوع تبادل آب در برابر نفت افتادم! به نظر الکاظمی و تیمش باید کم‌کم برای بستن چمدونها و فرار آماده بشن! البته یک تفاوت بزرگ هم بین الکاظمی و اشرف غنی هست! اشرف غنی تونست فرار کنه چون ظاهراً دستش به خون هیچ ایرانی آغشته نبود، اما الکاظمی خیلی حسابش فرق میکنه، خیییلی،
  • سرلک IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    0 0
    سیفرعراق غلط‌کرده که سیفرکشورمان‌رابابت‌حملات‌موشکی‌سپاه به‌اربیل‌فرا‌خوانده خیلی بیجا‌و...‌زیادی خورده زمانیکه‌حاج‌قاسم‌نورچشم‌ماملت‌ایران راترورکردندچراعکس‌العملی‌نشون‌ندادن‌یاالان‌منافیق‌توعراق‌این چندساله‌دارندچکارمیکننداگه غیرت‌وشرف‌داریدانها‌رابیرون‌کنیدشما‌زیرهجوم داعش قدرت‌نداشتیدعزیزان‌دلاورما‌همچون سردارهمدانی‌ویاران دلیرش‌چون‌حججی خون عزیزخودرانثارکردن مرگ‌برملت‌ودولت‌عراق‌‌وطن‌فروش خاین.شما‌ارامش‌وامنیتون ازرشادت‌جوانان‌جان‌برکف‌ایران‌هست‌حالا‌کاسه‌ازاش‌داغ‌ترشدید وازما بایدبه شما سوال‌پس‌دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس