کد خبر 1351372
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
بودجه ۱۴۰۱ فردا تقدیم شورای نگهبان می شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برخی انتقادات به لایحه وارد است زیرا سقف تکالیف و تغییرات احکام بیشتر شده است، بطوریکه بودجه ۱۴۰۱ یکی از بیشترین تغییرات حکمی نسبت به سنوات اخیر را داشته است.

به گزارش مشرق، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در رابطه با تغییراتی که در روند بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور بر روی آن اعمال کرده است، گفت: پیش‌بینی ما همین بود که تغییرات مجلس در لایحه دولت برای بودجه ۱۴۰۱ زیاد باشد؛ اگرچه منتظر گزارشات نهایی ماندیم اما میزان مازاد منابع و مصارف و برآورد اعداد و ارقام اضافه شده توسط مجلس تا حدودی قابل پیش‌بینی بود.

بیشتر بخوانید:

لایحه بودجه قابل قبول بود

وی افزود: پیش از نهایی شدن مصوبه مجلس برای بودجه ۱۴۰۱ برآورد می‌کردیم که ناترازی نسبت به لایحه، حداقل به میزان ۲۵ درصد افزایش داشته باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوال که در شرایط فعلی دولت می‌تواند از پس افزایش‌ها در اعداد و ارقام بودجه بربیاید؟ تصریح کرد: شرایط سختی است، باید در مجلس شورای اسلامی کمکی صورت بگیرد تا ناترازی کاهش پیدا کند. برآوردها این‌طور بود که مصوبه صحن علنی نسبت به آنچه دولت در لایحه بودجه به مجلس ارائه کرد، افزایش سقف بودجه اتفاق بیفتد، چرا که درآمدهای پایدار ما درآمدهای خاصی هستند که امکان دارد نتوانیم به برخی از این درآمدها برسیم.

پورابراهیمی افزود: پیش‌بینی من به عنوان یک کارشناس این بود که میزان ناترازی به وجود آمده نسبت به بودجه سال ۱۴۰۱ با توجه به مصوبات کمیسیون افزایش داشته باشد.

وی درخصوص تغییرات لایحه دولت در واکنش به اینکه آیا انتقاداتی که نسبت به دولت درباره تهیه و ساختار بودجه ۱۴۰۱ مطرح شده بود را تایید می‌کنید؟ گفت: بله، برخی از این انتقادات وارد است چراکه هم سقف تکالیف افزایش پیدا کرده و هم تغییرات احکام بیشتر شده است. به نظر می‌رسد بودجه سال ۱۴۰۱ شاید بیشترین تغییر حکمی نسبت به سنوات گذشته را داشته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس