کد خبر 1351301
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۸
میز مذاکره‌ی ایران و آمریکا - نمایه

سایت غربگرا و حق‌العمل‌گرا مدعی شد: ایران برای دور زدن روسیه، مستقیم با آمریکا مذاکره کند (!)

به گزارش مشرق، «روزنامه کیهان» در بخش اخبار ویژه خود نوشت: «عصر ایران» در تحلیل می‌نویسد: «آمریکا و اروپا برای جایگزینی نفت و گاز روسیه، فعالیت گسترده‌ای را در سراسر جهان شروع کرده‌اند که از جمله می‌توان به رایزنی با قطر و الجزایر اشاره کرد. از جمله اینکه دولت آمریکا هیاتی را برای گفت‌وگو با دولت ونزوئلا اعزام کرده است. این هیات به دنبال طرح رفع تحریم ونزوئلا برای بازگشت نفت این کشور به بازارهای جهانی با هدف جایگزینی نفت روسیه است.

به نظر می‌رسد آمریکا در چرخش تاکتیکی به دنبال کمک گرفتن از دشمن کوچک خود (ونزوئلا) برای ضربه به دشمن بزرگ (روسیه) است. تکرار این حرکت درباره ایران هم ممکن است و می‌تواند فرصت کم نظیری برای ایران بسازد. نشانه‌هایی از تماس‌ها و تلاش‌های آمریکا در این حوزه شنیده می‌شود. نفت و گاز ایران به دلیل تحریم، از بازارهای جهانی خارج شده‌اند یا رشد آنها متوقف شده است. ایران می‌تواند از این فرصت طلایی استفاده کند و دوباره نفت و گاز خود را روانه بازارهای جهانی کند.

غرب به دنبال جایگزین برای نفت و گاز روسیه است تا بتواند این دو را هم تحریم کند یا اتکا به آنها را کاهش دهد. این پنجره‌ای است که برای افزایش تولید و صادرات نفت و گاز ایران باز شده. آن را غنیمت بدانیم و استفاده کنیم. به دولت رئیسی پیشنهاد می‌شود در صورت ادامه مانع‌سازی روسیه در روند احیای برجام، ایران به صورت مستقیم و شفاف و صریح وارد مذاکره با آمریکا شده و احیای برجام از طریق توافق دو طرفه عملی شود.

در این صورت، نفت و گاز ایران با استفاده از فرصت تحریم نفت و گاز روسیه، دوباره راهی بازارهای جهانی خواهند شد. البته به شرطی که ایران مسیر همکاری یا حداقل عدم تقابل با غرب را انتخاب کند و از این شرایط طلایی برای کسب منافع بیشتر و تقویت ایجاد و تقویت ارتباطات اقتصادی با غرب بهره ببرد».

نکته جالب در این تحلیل آن است که نویسنده به تاکتیکی بودن رفتار آمریکا و علاقه اش برای ضربه زدن به دشمنان خود -که ایران هم از جمله آنهاست- اذعان دارد!

ثانیا ایران هم اکنون توانسته راهبرد فشار حداکثری آمریکا و تلاش برای به صفر رساندن صادرات نفت را مغلوبه کند و صادرات خود را به ۵/۱ میلیون بشکه در روز برساند، آن هم در شرایطی که قیمت نفت نسبت به زمان اجرای برجام چهار برابر شده است. بنابراین دلیلی ندارد که ایران دستپاچه شود و با افزایش ناگهانی صادرات نفت، تو سر افزایش درآمد خود بزند و از جیب خود، به دشمن اصلی (آمریکا) یارانه بدهد.

روشن و قابل پیش‌بینی هم هست که پس از آن هم که خر لنگ آمریکا از پل بحران فعلی گذشت، شیطنت‌های پسا برجامی را تکرار می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    0 3
    حق العمل گرا يعنى چه ؟! عصر ايران يكى از بهترين و منطقى ترين سايت هاى خبريست
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      1 0
      حق العمل گرا یعنی دقيقأ همین کاری که شما الان انجام میدی، متوجه شدی؟؟!! خخخخخخ
  • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    2 0
    این تحلیل عصر ایران نشان میدهد که اینها چقدر نان به نرخ روز خور هستند و در ضمن چقدر دلشان لک میزند که از هر بهانه ای استفاده کنند برای کمک به شیطان بزرگ ، واقعا برای اینها هیچ چیزی مهم نیست جز منافع که آنهم در امتداد عقربه قطب نمای امریکا و کشورهای غربی . اینها چشم هایشان رو بر روی این واقعیت بسته اند که اینها عاشق چشم و ابروی ما هستند که این همه پایگاه های نظامی و اطلاعاتی اطراف کشور عزیز ما ایجاد کرده اند .
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    2 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس