فؤاد حسین: عراق مشتاق بهترین روابط با همسایگان به ویژه ایران است

وزارت خارجه عراق گفت که وزیر خارجه این کشور در دیدار با معاون وزیر امور خارجه ایران در ترکیه تاکید کرد که عراق مشتاق بهترین روابط با همسایگان به ویژه ایران است.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه عراق درباره دیدار وزیر خارجه این کشور با محمد حسن شیخ‌الاسلامی، معاون وزیر امور خارجه ایران در حاشیه مجمع دیپلماسی آنتالیا بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش موازین نیوز، در این بیانیه آمده است: دو طرف در خصوص وضعیت کلی امنیتی و سیاسی منطقه و همچنین روند مذاکرات درباره توافق هسته‌ای ایران و شش کشور و بازتاب‌های مثبت آن بر امنیت و ثبات منطقه گفت‌وگو کردند.

بر اساس این بیانیه، وزیر امور خارجه عراق بر عمق روابط دوجانبه عراق و جمهوری اسلامی ایران و منافع فراوانی که دو ملت دوست را متحد می‌کند، تاکید کرد و گفت که عراق مشتاق برقراری بهترین روابط با همه کشورهای همسایه به‌ویژه ایران است.

حسین تاکید کرد: روابط امروز میان کشورهای جهان بر پایه فعال کردن منافع مشترک، رویارویی با مخاطرات مشترک و تحکیم روابط اجتماعی بین مردم است.

دو طرف همچنین درباره پیامدهای بحران اوکراین و روسیه بر اقتصاد جهانی و لزوم تلاش مشترک برای رویارویی با چالش‌های کنونی و تلاش برای تضمین ثبات و توسعه در دو کشور همسایه گفت‌وگو کردند.

معاون وزیر امور خارجه ایران نیز به نوبه خود یکی از اصول سیاست خارجی تهران را حمایت از عراق و ایستادن در کنار آن و حمایت از آن در بسیاری از زمینه‌ها و کمک به بازسازی شهرهای عراق دانست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ملت IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    0 0
    فعلا که دولت عراق تسلطی بر اوضاع کشور ندارد و امریکا در حال استراحت در عراق است دولت عراق هم کاری به مناطق کرد نشین بارزانی ندارد که اسرائیل را همسایه ایران کرده به این می‌گوید دوستی با ایران
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    1 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس