وزیر خارجه قطر با همتای آمریکایی خود درباره ایران گفت‌وگو کرد

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر در گفت وگوی تلفنی با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود به بحث و تبادل نظر درباره ایران پرداخت.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه الجزیره قطر، در این مکالمه تلفنی که روز شنبه ساعاتی پس از تماس وزیر خارجه قطر با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان انجام شد، دو طرف در باره موضوع هسته ای ایران، اوضاع اوکراین و همچنین پرونده افغانستان گفت وگو کردند.

این گزارش به جزییات بیشتری از این گفت وگوی تلفنی اشاره نکرد.

پیش از این شیخ محمد با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان تلفنی گفت وگو کرد. معاون نخست‌ وزیر و وزیر امور خارجه قطر و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این تماس بر ضرورت پیگیری جدی توافق‌های به عمل آمده در جریان سفر اخیر رییس جمهوری ایران و امیر قطر در مذاکرات دوحه تاکید کردند.

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر در گفت وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه درباره آخرین تحولات دوجانبه، منطقه ای و بین المللی و مذاکرات وین به گفت وگو و تبادل نظر پرداخت.

 امیرعبداللهیان در مورد مذاکرات وین از طرح موضوعات جدید از سوی آمریکا انتقاد و تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران با جدیت برای حصول توافق خوب، قوی و پایدار تلاش می‌کند.

وزیر خارجه قطر نیز در این گفت وگو با تاکید بر اهمیت روابط تهران و دوحه و آثار مثبت سفر اخیر آیت الله سید ابراهیم رئیسی به قطر، تلاش های جمهوری اسلامی ایران و همه طرف ها را در رسیدن به توافق حائز اهمیت خواند.

دو طرف در این گفت وگوی تلفنی بر ضرورت پیگیری جدی توافقات به عمل آمده در جریان سفر اخیر رییس جمهور ایران و امیر قطر در مذاکرات دوحه تاکید کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    1 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس