کد خبر 1351190
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
زلنسکی: روسیه نمی‌تواند کنترل کی‌یف را به دست بگیرد/ به سامانه‌های ضد موشکی نیاز داریم

رئیس‌جمهور اوکراین گفت: ما به سامانه‌های ضد موشکی نیاز داریم و آماده پرداخت هزینه برای آنها هستیم.

به گزارش مشرق، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین امروز شنبه در سخنانی گفت که روسیه نمی‌تواند کنترل پایتخت را در دست بگیرد، مگر اینکه آن را به طور کامل نابود کند.

زلنسکی این اظهارات را  در حالی مطرح می‌کند که برخی گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا از پیشروی نیروهای روسیه طی ۲۴ ساعت اخیر در خاک اوکراین خبر داده و گفته‌اند که این نیروها به فاصله ۱۴ تا ۴۰ کیلومتری کی‌یف، پایتخت اوکراین رسیده‌اند.

تصاویر دریافتی از ماهواره در صبحگاه جمعه، ۱۱ مارس، تغییرات عمده در آرایش نظامی و چگونگی حرکت و استقرار کاروان بزرگ نظامی روسیه به سوی کی‌یف را نشان می‌دهد.

رئیس‌جمهور اوکراین امروز همچنین گفته که «ما به سامانه‌های ضد موشکی نیاز داریم و آماده پرداخت هزینه برای آنها هستیم».

رئیس جمهور اوکراین هم‌چنین با انتشار یک ویدئو جدید در شبکه‌های اجتماعی خطاب به مردم کشورش گفته ارتش روسیه بیشترین تلفات خود را در دهه‌های اخیر متحمل شده‌ است.

ولودیمیر زلنسکی گفته "در این مدت ۳۱ گردان از ارتش روسیه را از کار انداخته‌ایم. "

او خواستار آزادی فوری شهردار ماریوپل شده که گفته می‌شود توسط نیروهای روسی ربوده شده است و گفته در این مورد با رهبران فرانسه و آلمان صحبت کرده است.

همچنین زلنسکی گفته اوکراین با کمیسیون اروپا برای پیگیری سریع عضویت خود در اتحادیه اروپا همکاری می‌کند.

این در حالی است که اوکراین می‌گوید نیروهای روسیه حومه شرقی شهر ماریوپل را تصرف کرده‌اند.

شهر ماریوپل، در جنوب شرقی اوکراین، به محاصره درآمده و یکی از اهداف اصلی روسیه بوده و ساکنانش تحت آتش توپخانه روسیه به سر می‌برند.

کمبود غذا و آب و قطع برق در ماریوپل باعث شده که وضع آن را "فاجعه بار" توصیف کنند.

مقام‌های اوکراینی به دنبال ایجاد مجاری بشردوستانه برای تخلیه شهروندان از شهر بودند، اما می‌گویند روسیه مانع از همه تلاش‌هایی شده که برای کمک به کسانی که در شهر گرفتار شده‌اند انجام گرفته است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    روسیه باید رودخانه تریور را دور زده و شهر ژیتومیر در غرب کیف و بوریس پیل در شرق کیف را تصرف و اینچنین کیف را محاصره نمایند تا راه برای محاصره کامل و سقوط شهر کیف فراهم شود
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    زلنسکی باید انتخاب کند می خواهد 1- ناتو و یهودیان را حفظ کند یا 2- اوکراین و مردمش را مردم اوکراین و جهان دارند تماشا می کنند
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    روسها اینو می دانند تا زمانی که غرب مجبور از خرید گاز است مجبور از پرداخت پول آن می باشد و خودشان مجبورند سوئیفت را حل کنند
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    ش گاوهای شیرده بولوند چشم آبی توسط آمریکا ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسیمهار زده و به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این باربولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. 1 از نتایج بدیهی این آتش افروزی : 1- فرار سرمایه 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآورید: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس