اعدام ۸۰ نفر در عربستان به اتهامات تروریسم و عقاید انحرافی

وزارت کشور عربستان از اعدام بیش از ۸۰ نفر از «کسانی که افکار گمراه کننده، روش‌ها و سایر عقاید و باورهای انحرافی را پذیرفتند» خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت کشور عربستان امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۸۱ نفر را به اتهام تروریسم و افکار و عقاید انحرافی اعدام کرده است.  در بین این اعدامی‌ها، اسامی هفت  شهروند یمنی و یک نفر سوری نیز دیده می‌شود.

در این بیانیه آمده است: «گروه‌های جنایتکار از مسیر حقیقت خارج شده و امیال خود را جایگزین آن کرده و گام‌های شیطانی را در پیش گرفتند و افکار انحرافی و سایر روش‌ها و عقاید انحرافی را پذیرفتند».

وزارت کشور عربستان ادامه داد: «آنها در راستای خوش خدمتی به طرح‌های طرف‌های متخاصم وطن خود را فروخته‌ و با اقدامات تروریستی مختلف خود برای ریختن خون افراد معصوم و بی‌گناه اقدام کردند».

در ادامه بیانیه آمده است: «جنایات آنها حتی به پدران و مادرانشان مقدسات دین آسیب رساند و عبادتگاه‌ها و مساجد و تعدادی از مقرهای دولتی و نهادهای مهم اقتصادی ضرر می‌رساندند».

وزارتخانه یادشده در ادامه بیانیه مدعی شد: نظارت و هدف قرار دادن تعدادی از مقامات و اتباع خارج از کشور، زیر نظر گرفتن و قتل نیروهای پلیس و مثله کردن تعدادی از آنها، مین گذاری، ارتکاب تعدادی جرایم آدم ربایی، شکنجه، تجاوز جنسی، سرقت با سلاح و نارنجک دستی و قاچاق سلاح، مهمات و بمب به عربستان با هدف بی ثبات کردن امنیت، ایجاد آشوب و هرج و مرج و اجرای نقشه‌های تروریستی داعش، القاعده و غیره از دیگر جنایات معدومان به شمار می‌رود».

پایگاه خبری العهد چند روز پیش در مطلبی به نقل از منابع آگاه از مواجه شدن ۱۱ زندانی شیعی اهل قطیف در شرق عربستان با ظلم و بی‌عدالتی شدیدی خبر داد و گزارش داد که مقامات سعودی به دنبال اثبات اتهامات ناروا و ناعادلانه در حق ۱۱ مرد جوان از اهالی منطقه «ام الحمام» استان قطیف هستند.

دولت سعودی هر ساله شمار زیادی از مخالفان آل‌سعود را با هدف مقابله با آزادی بیان و به بهانه مبارزه با تروریسم به مجازات‌های سنگین و اعدام محکوم می‌کند.

عربستان طی سال‌های اخیر بسیاری از مخالفان خود را به بهانه‌های واهی اعدام یا زندانی کرده است؛ گستره اعدام‌ها در عربستان از شهروندان این کشور هم فراتر رفته است و شمار زیادی از اتباع دیگر کشورها را نیز شامل شده است.

شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعیان عربستان یکی از برجسته‌ترین زندانیان سیاسی این کشور محسوب می‌شد که در سال ۱۳۹۳ به اتهام انتقاد از آل‌سعود و اقدام علیه امنیت ملی این کشور اعدام شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    5 1
    اگر عقاید انحرافی اعدام داره تو عربستان اول از همه بن سلمان باید اعلام بشه که
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    2 1
    اگه داعش از نظر شما خوبه و لایق هزینه میلیاردی حتما این بنده خداها آدم های خوبی بودن که اعدام کردین.حقوق بشر هم فقط از نوع امریکاییش
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    2 6
    یکم از اعدام های ایران هم بزارید و همچنین کشتن مردم زحمت کش بلوچ . کورد و عرب که هر روز توسط نیرو انتظامی کشته میشن
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      2 0
      بر فرض محال حرف تو درست! ایران دیگه از همه جهت تحریمه. یه سوال عربستان داره صد برابر بدترش رو انجام میده چرا تحریم نمیشه؟
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      2 0
      من ندیدم تو ایران کسی به خاطر عقیده ش اعدام‌ بشه. کسی که اعدام شده جدای از قومیت و دینش یا جزو گروهک های تروریستی مثل پژاک و الاحوازیه و... بوده یا علیه امنیت ملی اقدام مسلحانه کرده.
    • TR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      0 0
      عربستان هم کسی رو به خاطر عقید اعدام نمی کنه این گروه های مثل پژاک هستند منتها رسانه های ما برای اینکه عربستان رو جانی نشان بدن این گروه های تندرو رو مردم های مظلوم شیعه نشان می دن
  • سید IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    5 1
    آل سعود خود سرمنشأ جنایت، آدم کشی و انحراف و فساد است، آن وقت مخالفینش را با همین اتهامات به قتل می رساند! دقیقاً مانند معاویه ملعون و بیشتر خلفای اموی و عباسی!!!!
  • اشنا IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 1
    اخه‌شاه‌عربستان‌واقعا‌بایدمدح‌وستایش‌شاعرانه‌شودمثل‌پدری‌دلسوزبرای‌مردم‌عربستان‌است‌که‌به‌تمام‌مردم‌‌خودیارانه‌نفت‌میدهددرایران‌ماچی‌؟که‌ازعدالت‌خبری‌نیست‌دست‌شاه‌عربستان‌رابایدبوسیدشاه‌عرب‌یعنی‌همین‌شاه‌مردان.
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    1 0
    حکومتی نا مشروع و بدون تکیه بر آرای مردمی ، سوار بر گرده مردم!مدعی مجازات مشروع و اعدام فرزندان ملت ، که چون و‌ چرای حقوق خود را کرده انددر جلو چشمان دیدبانان حقوق بشر سازمانهای بین المللی گردن زدند.. دنیای وارونه، حکومتهای وارونه ،سیاستمداران وارونه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس